چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم


فراموش كردن عشق يك طرفه

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم فراموش کردن کسی که بی نهایت عاشق او بودید ولی این عشق دو طرفه نبود، شاید سخت ترین کار ممکن در جهان بنظر برسد!

تیم تحقیقاتی سربرگ تازه با بررسی و تحقیق گسترده در زمینه راه های فراموش کردن عشق یک طرفه بهترین راه رهایی از عشق یک طرفه را به شما ارائه می دهد.

اتمام رابطه یک طرفه

وقتی از مشاورین سربرگ تازه سوال می شود که چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم اولین پیشنهاد مشاورین ما پاسخ دادن به سوالات بنیادین برای فراموشی عشق است سوالاتی مانند؛

  • نشانه های عشق یک طرفه چیست؟
  • چرا در یک رابطه یک طرفه گرفتار می شویم؟
  • چرا فراموش کردن عشق یک طرفه تا این اندازه دشوار است؟
  • چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم ؟
  • چگونه از کسی که دوستش داریم باید دل کند؟

پاسخ این سوالات در ضمیر ناخودآگاه خود شما قرار دارد به همین دلیل پاسخ سوالات برای هر شخصی می تواند متفاوت باشد، ریشه مشکل را نیز در ناخودآگاه باید جستجو کرد و راه حل برطرف کردن آن و فراموش کردن عشق یک طرفه نیز از طریق برنامه ریزی ناخودآگاه میسر می شود.

نگاهی کوتاه به اهدافی که در این مقاله آنها را دنبال خواهیم کرد.

  • رابطه یک طرفه چگونه به وجود می آید؟
  • راه های فراموش کردن عشق یک طرفه چیست؟
  • چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم؟
  • چگونه افسردگی بعد از جدایی را درمان کنیم؟
  • قانون جذب عشق یک طرفه چیست؟
  • چگونه عشق یک طرفه را دو طرفه کنیم؟
  • تست روانشناسی عشق یک طرفه.

چگونه عشق یک طرفه را تشخیص دهیم

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم
چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

هر انسانی غرایزی در خود دارد که گاهی غلط و گاهی درست هستند، اما در شرایط خاص مثل زمانی که پای عشق در میان است به دلیل وابستگی عاطفی بصورت ناخواسته غرایزمان را نادیده میگیریم و متوجه نمی شویم که درگیر رابطه یک طرفه شده ایم یا نمیخواهیم واقعیت را بپذیریم.

دلیل هر چه که باشد هر کسی بعد از مدتی از رابطه یک طرفه خود خسته خواهد شد و افکار آزار دهنده به سوی او حجوم خواهند آورد. اگر در تشخیص اینکه عشق شما یک عشق یک طرفه است دچار مشکل شده اید به نشانه های عشق یک طرفه توجه کنید.

  • عشقتان برای تماس و ارتباط با شما پیش قدم نمی شود.
  • برای ملاقات پیش قدم نمی شود.
  • در شبکات اجتماعی آنلاین است ولی به شما پیام نمی دهد.
  • هرگز ابراز علاقه نمی کند.
  • از صحبت راجع به مشکلات رابطه فراری است.
  • به علایق، نیازها، کمبود ها و خواسته های شما توجه نمی کند.
  • همه دوستان و اطرافیانش الویت بالاتری نسبت به شما دارند.
  • مسائل مربوط به شما مانند تولد، مناسبت ها و حرف های شما را فراموش می کند.
  • به شما اجازه هیچگونه دخالت و حتی نظر دهی در زندگی خود نمی دهد.

عشق یک طرفه دختر

زمانی که شما درگیر عشق یک طرفه یک دختر شده اید، بدنبال تعهد نباشید زیرا دختری که به شما احساس ندارد هرگز به دنبال آینده و هدف دار بودن رابطه نخواهد بود.

عشق یک طرفه پسر

اگر دل در گروی عشق یک طرفه پسر دارید این را بدانید که او عاشق اصرار و تلاش زیاد شما نخواهد شد بلکه با این رفتار خودش را بسیار برتر و شما را بی ارزش تر خواهد دید.

تست روانشناسی عشق یک طرفه چیست؟

ما در سربرگ تازه تست های روانشناسی برتر روز دنیا را گرد آوری کرده ایم تا شما بتوانید با پاسخ دادن به یکسری سوالات تست روانشناسی عشق یک طرفه را انجام دهید و از شرایط رابطه خود کاملا مطمعن شوید.

فراموش کردن کسی که شما را دوست ندارد و یا عاشق کردن او بدون فکر و برنامه به احتمال زیاد به نتیجه نخواهد رسید، برای موفقیت در اهدافتان باید همیشه بهترین کار را انجام بدید در شرایط فعلی هر هدفی که دارید باید از متخصصین کمک بگیرید به عنوان مثال کسانی که هدفشان این است که چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم با کمک متخصصین موفق تر عمل کرده اند.

عشق های یک طرفه چگونه ایجاد می شوند؟

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم
چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

دلایلی که افراد به واسته آن درگیر عشق یک طرفه می شوند دو بعد دارد “دلایل مربوط به شما” و “دلایل که مربوط به طرف مقابلتان” ممکن است شما بخاطر انتخاب اشتباه یا اقدام در زمان نامناسب درگیر این عشق یک سویه شده باشید.

طرف مقابل شما نیز ممکن است بخاطر وابستگی به فرد دیگری یا نبود معیار هایش در وجود شما و یا حتی بخاطر شرایط خاصی در زندگی خود عاشقتان نشده باشد.

عمدتا افرادی که خود را در یک عشق یک طرفه پیدا می کنند، کسانی هستند که درگیر احساساتی چون تنهایی، افسردگی، ترد شدگی و احساسات منفی دیگر شده اند.

بودن در یک رابطه ای که دو طرفه نیست شاید یک فاجعه بنظر نرسد اما ماندن در آن و اصرار به ادامه دادن عشق یک طرفه قطعا به یک فاجعه بزرگ ختم می شود که شما را نیاز مند درمان شکست عشقی می کند

مشکلات عشق های یک طرفه

همه ما انسان ها که درگیر چنین ارتباطی می شویم می خواهیم بدانیم چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم و در سریع ترین زمان از آن خارج شویم. اما در ادامه متوجه می فراموش کردن کسی که دوستش داریم چندان هم کار ساده ای نیست.

وقتی عاشق شده باشید اما شریک عاطفی شما عاشقتان نباشد سخت ترین و دردناک ترین احساس ممکن را تجربه خواهید کرد که تبعات بسیار شدیدی دارد مانند؛

  • افسردگی
  • احساس پوچی و بی ارزشی
  • از دست دادن اعتماد به نفس
  • ازبین رفتن عزت نفس
  • تخریب شخصیتی
  • توهین و تحقیر
  • ترس از تنهایی ابدی

راه های فراموش کردن عشق یک طرفه

برخی از دلایل مهمی که باعث می شوند ما در یک عشق یک طرفه باشیم و نتوانیم آن شخص را فراموش کنیم به ضعف های فردی و باور های غلط ما برمی گردد.

ضعف هایی مانند کمبود اعتماد به نفس و افکار منفی مثل؛ من فقط با او خوشبخت می شوم، عاشق کس دیگری نخواهم شد، نمی توانم او را فراموش کنم، بدون او نمی توانم به زندگی ادامه دهم و…

برای اینکه بدانیم چگونه عشق را فراموش کنیم؟ باید روی پیشرفت های فردی خودمان تمرکز کنیم، باید ضعف های خود را هدف قرار دهیم تا با ازبین بردن آنها موفق به فراموش کردن عشق یک طرفه بشویم.

مراحل رهایی از عشق یک طرفه

قبل از هر اقدامی برای فراموش کردن احساس یک طرفه خودتان باید دست به واقعیت گرایی بزنید، یعنی باید واقعیت رابطه خود را بشناسید و آن را بپذیرید.

علت طولانی شدن رابطه های یک طرفه، عدم پذیرش واقعیت توسط شخص می باشد که با چنگ زدن به امید واهی منتظر روزی هایی هستند که هرگز نخواهد رسید چون با افکار غلط خود را فریب می دهند.

  1. او عاشق من است اما غرورش اجازه نمی دهد این را بپذیرد.
  2. او دیوانه و شیفته من است اما بخاطر گذشته از عشق می ترسد.
  3. عشقم مرا دوست دارد اما هنوز نتوانسته عشق من را باور کنه.
  4. اگر بیشتر تلاش کنم و مدت زمان بیشتری در کنار او باشم متوجه عشقم بشود.
  5. سرد بودن او ویژگی شخصیتیش است نه نشانه اینکه من را دوست ندارد.

شاید شما هم با چنین تفکراتی خودتان را مجاب کرده باشید که به این رابطه ادامه بدهید اما یک روزی باید واقعیت ها را پذیرفت اگر شما از تمام راه ها مثل روش قانون جذب عشق یک طرفه استفاده کردید و به نتیجه نرسیدید وقت فراموش کردن فرا رسیده است.

چگونه عشقمان را در کمتر از یک ماه کاملا فراموش کنیم؟

هر چه رابطه عاطفی برای شما عمیق تر بوده باشد به زمان و تلاش بیشتری برای فراموش کردن نیاز دارید. اما مهمترین بخش روز های ابتدایی است که تصمیم به فراموشی عشق یک طرفه خود گرفته اید.

در روز های ابتدایی شما تحت تاثیر احساسات منفی فراوانی قرار می گیرید که تحمل آن سخت است اما هر احساسی را می توان با قدرت کنترل کرد مطمعن باشید!

گریه کن!

اگر احساس می کنید حال روز خوبی ندارید نیاز نیست از گریه کردن ترس داشته باشید! تفاوتی ندارد مرد باشید یا زن اگر اشک های شما از چشمانات سرازیر می شود با خود نجنگید اجازه دهید تا با این کار روحتان سبک شود.

گریه کردن نشانه ضعف نیست بلکه یک واکنش کاملا نرمال است که باعث تخلیه روحی و روانی می شود هر بار که این احساس به سراغ شما آمد خود را رها کنید.

نیاز نیست در مقابل این احساس مثل عطسه کردن مقاومت کنید، وقتی چیزی باعث عطسه می شود اگر سعی کنید مانع عطسه کردن شوید به رگ های مغز شما فشار زیادی وارد می شود و ممکن است یکی از دفعاتی که این کار را انجام می دهید آسیب شدیدی ببینید.

اگر جلوی گریه خود را بگیرید و احساسات تلخ را درون خود بریزید به شما آسیب خواهد زد هم فراموش کردن عشق یک طرفه را سخت خواهد کرد هم باعث افسردگی شما خواهد شد.

کم فکر کن!

تفکرات آزار دهنده یکی از بزرگترین مشکلاتی است که گریبان گیر افرادی می شود که رابطه یک طرفه دارند. افراد مدام به اتفاقاتی که تجربه کرده اند فکر می کنند، به آرزو ها و خواسته های از دست رفته خود می اندیشند.

در ذهن خود با عشقشان صحبت می کنند، بحث می کنند، نتیجه گیری می کنند و در آخر باعث افزایش تنش و بروز مشکلات بیشتر می شوند.

اما در چنین شرایطی فکر نکردن کار ساده ای نیست چون عواملی مانند سوءگیری باعث می شود هر چیزی شما را به یاد طرف مقابلتان بی اندازد.

هر اتفاق یا حرفی می تواند خاطره ای را برای شما تداعی کند و شروع یک کش مکش بزرگ در ذهن شما باشد.

واقعیت ها رو ببین!

بعد از جدایی آن هایی که نمی خواهند ارتباط عاطفی خود و معشوق شان را از دست بدهند، چشم گوش خود را بسته و نه تنها متوجه واقعیت ها نمی شوند بلکه همه چیز را طوری می بینند که دوست دارند.

هیچ فردی به هیچ عنوان یک شخص کامل نیست! شما باید تمام نکات منفی طرف مقابل خود را بپذیرید. شرایط روحی و روانی که ما در روابط یک طرفه تجربه می کنیم باعث می شود ضعف ها و اشتباهات طرف مقابل خود را نادیده بگیریم.

اما برای فراموش کردن عشق یک طرفه و کنار گذاشتن کسی که دوستش داریم توجه به ویژگی های منفی و ضعف های طرف مقابل می تواند یک ابزار قدرت مند باشد.

ایرادات عشقتان را ببینید! به نکات مثبت او توجه نکنید، گشتن به دنبال دلیلی برای ادامه رابطه دیگر کافی است شما باید دنبال دلایلی باشید که به شما نشان می دهد چرا نباید به این رابطه ادامه دهید!

این سه اصل شما را در مسیری قرار می دهد که بتوانید برای همیشه عشق یک طرفه خود را فراموش کنید و آزاد رها سر زندگی خود برگردید اما برای فراموش کردن عشقتان باید از یک متدد شش مرحله ای استفاده کنید ما در شش مرحله به شما می گویم چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم.

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ  با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *