چگونه رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشیم

چگونه رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشیم


برای اینکه بهتر بدانیم چگونه رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشیم باید به چند اصل مهم تکیه کنیم.

  1. قدرت شناخت و درک رابطه را تقویت کنیم.
  2. نیاز های رابطه را به درستی تحلیل کنیم.
  3. ضعف های مهارتی خود را برطرف کنیم.
  4. قدرت بیان و نفوذ خود را افزایش دهیم.
  5. کنترل احساسات و واکنش های خود را بدست بگیریم.
  6. مهارت های روانشناسی را به کار ببریم.

ساختن یک رابطه ایده آل و سالم هدف تمام انسان ها است، اما در هر شرایطی نمیتوان به سادگی به این هدف دست یافت. در شرایطی که رابطه به  خوبی که انتظار داریم پیش نمی‌رود، باید آگاهانه‌تر و با برنامه‌ریزی بیشتری قدم برداشت.

ما در تیم روانشناسی سربرگ تازه با انتشار مقالات آموزشی در تلاش هستیم به کاربران خود آموزش دهیم که چگونه رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشند. در این مطلب به چند نکته ساده اما بسیار دقیق میپردازیم که در یک زمان کوتاه رابطه شما را دگرگون خواهد کرد.

چگونه رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشیم

1.زمانی را صرف انجام کارهای لذت بخش با هم کنید.

یکی از راه‌های بهبود رابطه با دوست پسرتان این است که کارهایی را با هم انجام دهید که هر دو از آن لذت ببرید. پیدا کردن حس شادی در زمانی که با هم می گذرانید می‌تواند به شما کمک کند دوستی قوی‌تر و پیوند عمیق‌تری ایجاد کنید.

2.به او نشان دهید که از او قدردانی می‌کنید.

به دوست پسرتان بفهمانید که به هر کاری که انجام می‌دهد اهمیت می دهید و قدردان آن هستید. به عنوان مثال، می توانید از او به خاطر پرداخت هزینه شام یا باز نگه داشتن در برایتان تشکر کنید. قدردانی‌های کوچک باعث گرم‌تر شدن رابطه‌تان میشود.

3.به او محبت نشان دهید.

 تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا دوست پسرتان احساس محبت و توجه بیشتری از سمت شما دریافت کند. به عنوان مثال، می‌توانید هنگام صحبت کردن، ارتباط چشمی قوی برقرار کنید و بیشتر از کلمات محبت آمیز برای دوست پسر خود استفاده کنید.

4.کارهای کوچک برای او انجام دهید.

نباید نگران باشید که کار بزرگی از دستمان بر نمی آید که رابطه خوبی با دوست پسر خود بسازیم، زیرا گاهی اوقات کارهای کوچک تأثیر بیشتری نسبت به کارهای بزرگ دارند.

با کارهای کوچکتان نشان دهید  که به او اهمیت می‌دهید و توجه می کنید. به عنوان مثال اگر دوست پسرتان همیشه خودکارهایش را در محل کار گم می‌کند، یک بسته برای او بخرید تا در ماشینش نگه دارد. اگر همیشه عینک آفتابی خود را فراموش می کند، یک جفت عینک آفتابی اضافی در ماشین خود برای او نگه دارید.

5.بازیگوش باشید.

بازیگوش بودن راهی برای عمیق‌تر کردن ارتباط شما با دوست پسرتان است. برای داشتن یک رابطه خوب با یک پسر بیش از هرچیزی باید صمیمیت و دوستی را در رابطه افزایش دهید. با اعتماد به نفس بالا برای ساختن یک رابطه شاد و پر از لحظه‌های خنده دار تلاش کنید.

 

رابطه عمیق‌تری با دوست پسر خود بسازید

1.گفتگو راز رابطه ایده آل است.

بعد از سپری شدن زمان، ممکن است برخی چیزها را در رابطه بدیهی بدانید. ممکن است به اشتراک گذاشتن مسائل با یکدیگر، پرسیدن سؤال از یکدیگر یا گفتن مسائلی که تغییر کرده‌اند را متوقف کرده باشید.

صحبت کردن راجع به مسائل مختلف دوست پسر خود را بیشتر و بهتر بشناسید. دریابید که دوست پسر شما چه سرگرمی‌ها یا علایقی دارد.

چه چیزی او را آرام می کند؟ چه کاری هیجان او برمی انگیزد؟ به چه چیز هایی نیاز دارد و از چه چیزی لذت می برد.

2.به حرف همدیگر گوش کنید.

چگونه رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشیم
چگونه رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشیم

یک راه برای بهبود ارتباط با دوست پسرتان این است که به او گوش دهید. اگر در حال بحث و دعوا هستید، همه چیز را از زاویه دید خود نسنجید، شرایط را از دیدگاه طرف مقابل بررسی کنید و با درک متقابل با مشکلات روبرو شوید. این سیاست به شما کمک می‌کند که به جای ادامه مشاجره به نتیجه برسید.

برای اینکه رابطه خوبی با دوست پسر خود بسازید اجازه ندهید حرف‌های نزده، گله‌های بیان نشده و انتظارات مطرح نشده‌ای در رابطه تان باقی بماند.

3.صداقت نیاز یک رابطه سالم می‌باشد.

یکی دیگر از راه های بهبود رابطه با دوست پسرتان این است که با او صادق باشید. ممکن است در هر شرایطی صادق بودن دشوار باشد، اما اگر می‌خواهید یک رابطه‌ای خوب و سالم داشته باشید، هر دوی شما باید به اندازه کافی به یکدیگر اعتماد کنید تا حرف‌های تان را صادقانه بازگو کنید.

هرگز در رابطه دروغ نگوید و از اعتماد بین تان سوء استفاده نکنید، واقعیت هایی که در چهارچوب رابطه می گنجند با مقدمه چینی مطرح کنید و همیشه در تمام شرایط صادقانه رفتار کنید.

4.حضوری صحبت کنید.

 اگر موضوع مهمی وجود دارد که باید با دوست پسرتان صحبت کنید، آن را به جای پیامک یا ایمیل، شخصاً انجام دهید. این کار به جلوگیری از ارتباط نادرست کمک می کند. همچنین باید زمان مناسبی برای صحبت حضوری پیدا کنید. زمانی را انتخاب کنید که هر دوی شما برای صحبت کردن وقت دارید و میتوانید روی مسائل رابطه عاطفی متمرکز شوید.

5.در مورد آنچه از زندگی می‌خواهید با دوست پسرتان صحبت کنید.

بعد از گذشت مدتی از رابطه‌ ممکن است دیگر اهدافی مشابه یا مشترک با دوست پسرتان نداشته باشید و این تفاوت‌ها تبدیل به مانعی سر راه افزایش صمیمت و وابستگی در رابطه تان شود.

در مورد آنچه از زندگی می‌خواهید، برنامه‌هایتان و اهدافی که برای زندگی خود دارید صحبت کنید. اهداف مشترک پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید، و یکدیگر را در رسیدن به اهداف همیاری کنید. به اشتراک گذاشتن اهداف می‌تواند به هر دوی شما کمک کند تا به سمت چیزی بروید، که شما را به هم نزدیکتر کند.

6.برای رابطه خود اهداف تعیین کنید.

یکی از راه‌های بهبود رابطه‌تان این است که شما و دوست پسرتان بنشینید و برای رابطه هدف‌گذاری کنید. از رابطه خود چه می خواهید؟ می خواهید کجا باشد؟ چه انتظاراتی از یکدیگر دارید و تا کجای رابطه پیش خواهید رفت.

 او می‌تواند چیزهایی را که می‌خواهد شما روی آن‌ها کار کنید، بیان کند، همان‌طور که شما چیزهایی را به طرف مقابل بگویید تا روی آن‌ها کار کنید.

از عادت‌های منفی در رابطه با دوست پسرتان اجتناب کنید

1.از افکار منفی دوری کنید.

اگر به موقعیت بدی در رابطه خود رسیده‌اید، ممکن است از هر کاری که دوست پسرتان انجام می‌دهد عصبانی شوید. شاید از روشی که او کاری انجام می‌دهد متنفر باشید یا وقتی چیزی می‌گوید آزرده شوید.

سعی کنید افکار منفی نسبت به دوست پسرتان را ترک کنید. در مورد چیزهایی که واقعاً شما را آزار می دهد با دوست پسرتان صحبت کنید.

2.دست از چک کردن گوشی خود بردارید!

چک کردن مداوم فیس بوک، اینستاگرام و توییتر یا ارسال پیامک به افراد دیگر، یا حتی پاسخ دادن به درخواست‌های دوستی مردان دیگر در حالی که به فرد دیگری تعهد دارید، احساس امنیت را از دوست پسرتان می گیرد و اعتماد را ازبین میبرد.

در عوض، گوشی خود را کنار بگذارید و به او توجه کنید. مطمئن شوید که او همین کار را برای شما انجام می‌دهد. به جای اینکه هر چند دقیقه یک بار به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید، روی فرد مقابلتان تمرکز کنید و از گذراندن وقت با او لذت ببرید.

3.سعی نکنید او را تغییر دهید.

نه شما می‌توانید دوست پسر خود را تغییر دهید و نه او می‌تواند شما را تغییر دهد. اگر فکر می‌کنید با تغییر او رابطه بهتر می‌شود، پس باید نوع نگرش خود را تغییر دهید.

تلاش برای تغییر او تنها به درگیری منجر می‌شود. در عوض، در مورد چیزهایی که شما را آزار می دهد صحبت کنید. شما دو نفر می‌توانید برای یافتن راه حل با هم همکاری کنید.

سازش راه کاری به سمت یک رابطه بهتر بدون تحمیل تغییر به کسی است. با یکدیگر صحبت کنید و در مورد نحوه رسیدگی به این موضوع به توافق برسید.

4.منصفانه دعوا کنید.

چگونه رابطه خوبی با دوست پسر خود داشته باشیم
انتقام جو و کینه‌توز نباشید

 اگر مجبور شدید با دوست پسرتان مخالفت کنید و در نهایت با هم دعوا کنید، این پایان دنیا نیست. با این حال، باید مطمئن شوید که طوری دعوا نمی‌کنید که بعداً پشیمان شوید. این قوانین را دنبال کنید تا مطمئن شوید که به شیوه‌ای منصفانه و محترمانه مبارزه می‌کنید:

  • در بزرگنمایی مشکلات اغراق نکنید
  • بابت مشکلات پیش‌آمده تنبیهات بیش از حد شدید اتخاذ نکنید.
  • در مورد چیزی که شما را آزار می‌دهد شفاف صحبت کنید.
  • از تعمیم‌ها استفاده نکنید، مانند “همیشه” یا هرگز.”
  • روی موضوع مورد نظر تمرکز کنید؛ استدلال‌های گذشته را وارد بحث فعلی نکنید.
  • سعی کنید آرام بمانید و فقط زمانی که آرام هستید در مورد موضوع صحبت کنید.

برای جلب علاقه دوست پسرتان روی خود تمرکز کنید

1.علایق مخصوص به خود را داشته باشید.

یک راه خوب برای بهبود روابط خود با دوست پسر این است که علایق مختص به خود را داشته باشید. البته که شما و دوست پسرتان باید علایق مشترک داشته باشید و کارها را با هم انجام دهید، اما نباید همه چیز را با هم انجام دهید.

باید در عین هم جهت و همگام بودن در رابطه عاطفی استقلال فردی خود را نیز حفظ کنید. با اضافه کردن علایق خود به ارتباط مشترک میتوانید مانع یک نواختی دوستی خود شوید.

2.برای آرامش و شادی نیاز مند دوست خود نباشید

یکی از مشکلاتی که ممکن است در یک رابطه به وجود بیاید زمانی است که شادی خود را در دستان طرف مقابل می‌گذارید. انتظار دارید تنها خوشبختی شما ازطرف مقابلتان باشد. در حالی که مهم است که وقتی با دوست پسرتان هستید خوشحال باشید، در عین حال او نباید تنها منبع شادی شما باشد.

رابطه شما زمانی بهتر می شود که راه‌هایی برای شاد بودن پیدا کنید. این کار ممکن است از طریق دوستی با دیگران، کار داوطلبانه، ورزش، سرگرمی‌ها یا هم کلاسی‌های دانشگاه باشد.

3.عزت نفس را در خود پرورش دهید.

راه دیگر برای بهتر شدن رابطه با دوست پسرتان این است که رابطه خود را با خودتان بهتر کنید. اگر عزت نفس خوبی داشته باشید، احساس ناامنی یا حسادت نخواهید داشت. در عوض، بیشتر به خود و دوست پسرتان اعتماد خواهید کرد.

ارزش و عزت نفس خود را بر اساس دوست پسرتان قرار ندهید. عزت نفس شما باید از درون شما نشات بگیرد. آن را بر اساس ویژگی‌های مثبت خود پایه‌ریزی کنید.

راه‌هایی برای اطمینان به خود پیدا کنید. لباس‌های زیبا بپوشید، به دستاوردهای خود افتخار کنید، ورزش کنید و سرگرمی‌های جدید را امتحان کنید. اینها همه راه‌هایی برای ایجاد اعتماد به نفس هستند.

بیشتر بخوانید:

چگونه یک مرد را به سمت ازدواج بکشانیم

چگونه دوست پسر خود را عاشق کنیم

چه پیامی بدم عشقم برگرده

علائم دلتنگی در مردان چیست

روانشناسی بلاک شدن در رابطه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *