مردان چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند

مردان چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند


مردان چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند

اینکه مردان چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند و یا احساس مردان و پسران بعد از جدایی چگونه خواهد بود، به عوامل زیادی بستگی دارد، که به برخی از آنها میپردازیم تا بهتر بفهمیم مردان چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند و چگونه مردان را بعد از جدایی دلتنگ کنیم.

سال 1394 وقتی شروع به نگارش کتاب شش فصل از بازگشت عشق کردم، این سوال به شدد ذهنم را درگیر کرده بود که افراد چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند؟

در راه تحقیق در مورد این مسئله به این نتیجه رسیدم که عوامل زیادی تعیین کننده مدت زمان دلتنگی بعد از جدایی هستند. تعدادی از دلایلی که نشان می دهد چرا مردان بعد از جدایی برمیگردند و این دلتنگی چه مدت زمانی بعد از جدایی رخ میدهد، بسیار هستند توجه شما را به چند مورد مهم جلب می کنم.

نظرات شرکت کنندگان دوره های بازگشت به عشق

مردان چند روز بعد از کات دلتنگ میشوند؟

مدت زمان بازگشت مردان به رابطه تحت تاثیر عواملی زیاد است که مهم ترین آنها موارد زیر هستند.

1.تیپ شخصیتی

احساس دلتنگی و شدت آن در انسان به عوامل مختلفی بستگی دارد، به عنوان مثال تیپ شخصیتی عاملی تاثیر گذار روی احساسات و تصمیمات افراد است، مثلا افراد خودشیفته حس دلتنگی را در خود خفه می کنند چون آن را نشانه ضعف می دانند.

2.رابطه های گذشته

تجربه روابط قبلی نیز عاملی تاثیر گذار در تصمیم های ما می باشند، خواه یا ناخواه همه ما انسان ها تصمیمات پیش رو را با توجه به تجربیاتی که داریم میگیریم، از رفتار انسان ها برداشتی می کنیم که در گذشته تجربه کردیم، دیگران را با توجه به اطلاعات خودمان قضاوت می کنیم. همین موضوع میتواند باعث شود افراد به دلیل آسیب هایی که در روابط قبلی دیده اند تلاشی برای ترمیم رابطه جدید نداشته باشند.

3.مدت رابطه

طول زمان رابطه عاطفی نیز یکی از عناصر مهم در دلتنگی و بازگشت مردان است. رابطه های کوتاه مدت ممعولا نمی توانند پیوند های عاطفی عمیقی را ایجاد کنند، اما هر چه رابطه و تعامل دو زوج بیشتر باشد احتمال دلتنگی نیز افزایش می دهد زیرا افراد با توجه به زمان و انرژی که برای یک رابطه گذاشته اند ارزش آن را می سنجند.

4.افکار و باور ها

اینکه طرف مقابل شما چه نگرشی به رابطه عاطفی دارد یا افکار و باور های او چه چیز هایی هستند نقش مهمی در تصمیم گیری او دارد، مثلا فردی که دچار بدبینی و شکاکی هست همیشه با این باور در رابطه خواهد بود که شما بالاخره به او خیانت می کنید، یا شخصی که باور منفی به جنس مخالف داشته باشد هرگز اجازه دلبستگی به دیگران را به خود نمی دهد یا افرادی که به دنبال رفع نیاز های جنسی یا مالی هستند ارزشی برای دیگران قائل نیستند و اگر به اهداف خود نرسند به راحتی رابطه را ترک می کنند. با شناخت حالت های مختلف رابطه میتوانیم تشخیص دهیم که چرا مردان بلاک می کنند و چگونه باید از بلاک خارج شویم.

دلیل جدایی و شرایط زندگی نیز عوامل مهمی در سرعت دلتنگ شدن مردان است. نمی توان با قطعیت راجع به همه مردان گفت که دقیقا چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند، زیرا نحوه مواجه با نیاز ها و پاسخگویی به آنها در انسان ها متفاوت است، هر یک از ما به شیوه خود احساسات مان را مدیریت می کنیم و به نیاز هایمان پاسخ می دهیم مثلا برخی معتقد هستند هرگز نباید یک اشتباه را دوبار تکرار کرد، عده ای نیز این باور را دارند که اگر رابطه ای ارزشمند هست باید برای حفظ آن از خود گذشتگی کنند. یکی از چالش های پیش رو شناسایی علائم دلتنگی در مردان است که میتواند روشن تر شدن سرنوشت رابطه کمک کند.

مدت زمان بازگشت مردان به رابطه؟

مردان چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند
مدت زمان بازگشت مردان به رابطه

مدت زمان فراموشی عشق در مردان  یا بازگشت به رابطه به شرایط و عوامل بسیاری بستگی دارد. این اتفاق ممکن است کمتر از یک ماه رخ دهد یا حتی ماه ها و سالها زمان ببرد. اما رها کردن رابطه به امید بازگشت مردان تصمیم هوشمندانه ای نیست و باید در ترغیب مردان به بازگشت از تکنیک های اصول شش مرحله ای ترمیم رابطه استفاده کرد تا در مدت زمان کوتاهی مردان را بعد از کات برگرداند.

تست احتمال بازگشت به رابطه

چرا مردان بعد از جدایی برمیگردند

قبل از هر چیزی باید به یک نکته مهم توجه داشت که چرا مردان بعد از جدایی برمیگردند؟ چند عامل مهم بعد از جدایی وجود دارد که برگشت مردان بیشتر تحت تاثیر آنها اتفاق می افتد.

  • وابستگی
  • نیاز های جنسی
  • اجبار یا دلسوزی
  • عشقِ هدفمند

وابستگی: از عمده دلایلی که باعث بازگشت مردان بعد از جدایی میشود، میزان وابستگی آنها به رابطه مشترک است. آن دسته از نیازهای مردان که در رابطه عاشقانه برطرف میشوند باعث ایجاد وابستگی و نیازمندی در آنان خواهد شد. بعد از جدایی و بی پاسخ مانند این نیاز ها مردان به شدت احساس دلتنگی می کنند.

رفع نیازهای جنسی : ارضای جنسی بیشترین دلیل بازگشت مردان بعد از جدایی به شمار می رود. به توصیه روانشناسان بعد از جدایی نباید اقدام به برقراری رابطه جنسی کرد، زیرا با رفع این نیاز در مردان آنها دوباره از عشق سابق خود فاصله میگیرند.

اجبار در بازگشت: احساس پسرها بعد از جدایی میتواند بسیار پیچیده باشد. برخی از مردان از سر اجبار و فشار های طرف مقابل بعد از جدایی به رابطه برمیگردند، برخی نیز به دلیل دلسوزی و احساس ترحم مدت کوتاهی به رابطه قبلی خود برمیگردند.

عشقِ هدفمند: عشق و دلبستگی تنها دلیل بازگشت مردان بعد از جدایی است که اعتبار و ارزش بسیاری دارد.

مردان چه زمانی دلتنگ میشوند؟

مردان مدتی بعد از تنهایی دلتنگ میشوند

احساس تنهایی یکی از عواملی است که باعث طولانی شدن یا کوتاه شدن مدت زمان دلتنگی مردان بعد از جدایی می شود. این حس  زمانی در مردان به وجود می آید که نبود طرف مقابل باعث ایجاد خلاء عاطفی در آنها شود.

اما همه مردان به سرعت بعد از جدایی احساس تنهایی نمی کنند. مردانی که جایگزین های برای پر کردن خلاء های جدایی دارند کمتر یا دیر تر دچار حس دلتنگی میشوند.

مردان بعد از افزایش نیاز جنسی دلتنگ میشوند

دلتنگ شدن و بازگشت بخاطر نیاز های جنسی بعد از جدایی در مردان بسیار شایع است. دلتنگی ناشی از هیجان های جنسی هرگز قابل اطمینان نبوده و پاسخ مثبت به این نوع نیازها نتیجه های منفی را به دنبال دارد.

دلتنگی بعد از پشیمانی از جدایی

مردان زمانی بعد از جدایی احساس پشیمانی می کنند که هیجانات آنها کمی فروکش کرده باشد. بعد از رسیدن به آرامش و بازگشت به زندگی عادی در مدت نه چندان طولانی نبود شریک عاطفی احساس خواهد و مردان از برخی تصمیمات خود پشیمان میشوند. مگر اینکه موانع بسیاری در روابطه شما بدون رسیدگی رها شده باشد.

مردان بعد از مقایسه دلتنگ میشوند

جدایی زندگی مردان را وارد مرحله جدیدی میکند، بعد از جدایی زندگی متفاوت خواهد بود. ذهن مردان مدام موقعیت های جدید را با گذشته مقایسه می کند و  مردان دلتنگ روز هایی میشوند که از لحاظ عاطفی تامین بودنند.

بعد از مدتی کمبود های عاطفی مردان را دلتنگ میکند

نوازش، جذابیت زنانه ، قرار های دو نفره، مهمانی های دوستانه، توجه و حمایت یا همدردی و هم صحبتی و ده ها نیاز عاطفی و روانی که در رابطه عاشقانه برطرف می شده اند بعد از جدایی باید سرکوب شوند. سازگاری با این شرایط بعد از مدتی برای مردان دشوار میشود و آنها دلتنگ شما خواند شد.

چگونه مردان را بعد از جدایی دلتنگ کنیم

مردان چه مدت بعد از جدایی دلتنگ میشوند
چگونه مردان را بعد از جدایی دلتنگ کنیم

پیش تر در مقاله چگونه مردان را دلتنگ و دیوانه کنیم تا پیام بدهند راجع به دلتنگی مردان بعد از جدایی صحبت کردیم. جدایی ها هرگز ساده نیستند عوامل پنهان آشکار بسیاری در این حادثه دردناک نقش دارند که  موانع بزرگی در برگرداندن مردان بعد از جدایی هستند.

من میلاد میر محمدی تلاش کردم با تألیف کتاب شش فصل از بازگشت به عشق جنبه های مختلف ترمیم را در یک منبع گرد آوری کنم و با شما به اشتراک بگذارم.

احساس پسر ان و مردان بعد از جدایی

عمده ترین تفاوت مردان و زنان بعد از جدایی در 30 روز ابتدایی خودش را نشان می دهد. احساس دلتنگی در مردان بعد از جدایی پروسه متفاوت تری را طی می کند. معمولا زن ها در روز های ابتدایی جدایی تحت تاثیر احساسات شدید هستند، آنها اضطراب بالا و افسرگی شدید را در اولین هفته جدایی تجربه می کنند و به مرور در 3 هفته بعدی قدرت پذیش جدایی را بدست می آورند و روی احساسات خود مسلط تر می شوند.

اما مردان بعد از جدایی معمولا واکنش متفاوتی دارند، آنها در روز های اول، از جدایی رضایت دارند و نسبت به درست بودن تصمیم خود برای پایان دادن به رابطه اطمینان زیادی دارند. هفته اول احساس سبک بالی و آزادی می کنند، این باور را دارند که رابطه قبلی خوشحالی شان را محدود کرده بود. اما با گذشت یکی دو هفته همه چیز کم کم تغییر می کند، هر چه به هفته سوم و چهارم نزدیک تر می شوند احساس پشیمانی بعد از جدایی در مردان افزایش پیدا می کند و دلتنگی به سراغشان می آید، اضطراب و ترس از فراموش شدن آنها را به مرز افسرگی و پریشانی می کشاند.

1 دیدگاه

  • پسری و دختری که به خاطر دعوای خانواده دختر با پسر .باعث شد پسره دختره رو تو هم شماره تلفن هم واتساپ بلاک کنه و بعدش اون دختربا شماره دیگه ای به پسر تماس گرفته تا فهمیداون دختره بازم بلاکش کردبعد۲سال دختره با یه سیم کارت دیگه ای دوباره به پسره زنگ زده و از پسره خواسته دوباره باهم باشن پسره باز بلاکش کره بدون توضیح دادن دلیلش چیه ایا هنوز ازش عصبانیه یا کلا دوسش نداره؟ و دختره هم می خواد دیگه هیچوقت با هیچ شماره با پسره تماس نگیره چون می ترسه دوباره بلاکش کنه و دختره ولی عاشق پسرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *