آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند


آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند آیا نفر سوم رابطه را برای همیشه رها می کنند؟ یا دوباره مرتکب خیانت میشوند؟ چگونه میتوان بعد از خیانت به همسر یا نامزد خود اعتماد کرد؟ چه کاری انجام بدهیم تا مانع تکرار خیانت شویم؟

وقتی این سوال مطرح می شود که آیا مردان بعد از خیانت پشیمان می شوند یا خیر؟ متاسفانه نمی توان هیچ پاسخ قطعی ارائه کرد. البته نه به این معنی که هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد بلکه پاسخ های بسیاری  وجود دارند که همگی صحیح هستند.

احتمال پشیمانی مردان بعد از خیانت به مسائل گوناگونی بستگی دارد مانند؛ شرایط زندگی مشترک، ویژگی های شخصیتی مرد، نوع نگرش او به رابطه، دلایل خیانت و ده ها عامل دیگر، که در پشیمانی مردان بعد از خیانت دخیل هستند، این احتمال را مشخص می کنند.

باید به خاطر داشت که مردان می توانند تظاهر به پشیمانی کنند و تنها با استناد به رفتارها و گفتارهای آنان نمی توان به یقین رسید که یک مرد از خیانت خود پشیمان است یا خیر، به همین علت حتما در سریع ترین زمان ممکن با یک متخصص تماس بگیرید و تنهایی با خیانت همسر روبرو نشوید.

اگر در حال حاظر به روانشناس دسترسی ندارید با بررسی جنبه های مختلف خیانت مردان می توانید تا حدود زیادی از حقیقت ماجرا مطلع شوید و نسبت به مردانی که از خیانت خود پشیمان می شوند شناخت بیشتری پیدا کنید.

آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند
کدام مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند

کدام مردان از خیانت پشیمان میشوند

مردان خیانتکار تفاوت های زیادی باهم دارند، نه فقط از نظر تیپ شخصیتی یا ویژگی ها فردی. بخش دیگری از تفاوت آنها مروبط به مسائلی از قبیل؛ علت خیانت، تعداد زن هایی که با آنها در ارتباط بوده، میزان مهارتشان در مخفی کاری، وابستگی یا تنفر از همسر اول و ده ها مورد دیگر.

این تفاوت ها باعث راز آلود شدن این سوال می شود، آیا مردان حقیقتا بعد از خیانت پشیمان می شوند؟! اگر بخواهم نظر شخصی خودم را به این مقاله اضافه کنم فکر می کنم انسان ها زمانی از خیانت پشیمان می شوند که چیز مهمی را در خطر از دست دادن ببینند.

مردانی که به دلیل اختلالات روانی و با اهدافی خصمانه مانند آسیب رساندن به دیگران و سوء استفاده از آنها مرتکب خیانت می شوند، برای تغییر این الگوی رفتاری نیاز به روان درمانی دارند و به سختی میتوان از تعهد آنها اطمینان پیدا کرد.

اما از طرفی مردانی که خیانت آنها به واسطه ضعف های فردی بوده، یا پیش زمینه هایی در گذشته داشته اند، یا مشکلات رابطه زناشویی آنها را به سمت خیانت سوق داده بیشتر از خیانت خود پشیمان می شوند.

مردان چه زمانی از خیانت پشیمان میشوند

برای درک بهتر اینکه آیا مردان بعد از خیانت پشیمان می شوند یا نه باید به این مسئله توجه کنیم که چه چیز هایی علت پشیمانی مردان بعد از خیانت می باشد.

پشیمانی بعد از رسوایی

برخی از مردان زمانی از خیانت پشیمان می شوند که دستشان رو شده باشد. می گویند اگر زمان به عقب برگردد هرگز خیانت نمی کنند؛ اما آنها از اینکه بخاطر هوا و هوس خود را دچار مشکل کرده اند پشیمان می شوند نه از عهد شکنی هایشان. این مردان تا قبل از برملا شدن خیانت هیچ گونه پشیمانی ندارند و پشیمانی آنان تنها بعد از رسوایی پدیدار می شود و پشیمانی آنها شاید چندان معتبر نباشد.

پشیمانی از روی عذاب وجدان

عده ای از مردان خیانتکار به واسطه امیال یا کمبود های خود به خیانت رو می آورند، ولی در حین ارتکاب خیانت یا بعد از آن همیشه با احساس عذاب وجدان دست و پنجه نرم می کنند. هرچند این عذاب وجدان نمی تواند توجیه کننده خیانت باشد، اما پشیمانی در اینگونه افراد معمولا عمیق تر است و با درمان ریشه های خیانت می توان تا حدود زیادی از تکرار آن جلوگیری کرد.

پشیمانی برای خراب شدن رابطه مشترک

مردانی که با وجود خیانت احساس وابستگی زیادی به همسر خود دارند و بعد از برملا شدن خیانت افسوس از دست رفتن این ارتباط را می خورند؛

اینگونه مردان تحت تاثیر عوامل منفی دست به این عمل می زنند. اما هدف آنها جدایی یا ازدواج با فرد دیگری نیست و با دلایل مختلف مثل وابستگی یا احساس نیاز نمی خواهند این ازدواج به فروپاشی کشیده شود. این تناقض رفتاری در مردان این سوال پیچیده را پیش می کشد که چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند؟

پشیمانی از روی ترس و ضطراب

بروز اختلافات و درگیری ها بعد از خیانت موضوعی اجتناب ناپذیر است، تقریبا همه چیز بعد از خیانت متفاوت خواهد بود. ترس از محدودیت ها و مشکلاتی مثل بی اعتمادی همسر و تنش فراوان یکی از علل پشیمانی بعد از خیانت در مردان است.

از دست دادن امنیت و آسایش در زندگی، رسوایی در میان اطرافیان و روبرو شدن با پروسه طلاق همگی چالش های بزرگی است که باعث می شود مردان به شدت از خیانت خود پشیمان باشند، اما برای اطمینان از تعهد آنها باید به دلایل خیانت بصورت ریشه ای تر پرداخت. که در این امر لازم است از روانشناس کمک گرفته شود تا مشکل به درستی ریشه یابی شود.

پشیمانی به دلیل نیاز به همسر

فروپاشی زندگی مشترک یا خدشه دار شدن ارتباط زناشویی برای مردان هزینه های گزافی به همراه دارد. بخش های مختلف زندگی مردان بعد از خیانت دچار مشکل می شود. این اتفاق روی نظم زندگی تاثیر میگذارد و رفته رفته مشکلات بیشتر و اختلاف های جدیدی را به وجود می آورد و کاملا از کنترل خارج می شود.

نیاز های مختلف مردان که به واسطه رابطه زناشویی و زندگی مشترک برطرف می شدند ناگهان نادیده گرفته می شوند و ترس از محدودیت ها و دشواری ها مردان خیانت کار را به شدت پشیمان می کند.

نقش دلایل خیانت در پشیمانی مردان

نکته بسیار مهمی که در پشیمان شدن مردان از خیانت اهمیت دارد، دلایل و ریشه ابتدایی این رفتار نابهنجار است. این مسئله بسیار عمیق بوده و پیچیدگی های زیادی را شامل می شود، برای تحلیل بهتر دلایل خیانت مردان در رابطه حتما با یک روانشناس مشورت کنید.

در باره پشیمانی بعد از خیانت بیشتر بدانید:

نشانه های پشیمانی بعد از خیانت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *