نشانه های پشیمانی بعد از خیانت

نشانه های پشیمانی بعد از خیانت


نشانه های پشیمانی بعد از خیانت

نشانه های پشیمانی بعد از خیانت چه مواردی هستند و تا چه اندازه می توان به نشانه های پشیمانی بعد از خیانت اعتماد کرد و مطمعن بود دیگر خیانتی اتفاق نمی افتد؟ خیانت به عنوان یک اتفاق ویرانگر همیشه نتایج تلخ زیادی را به همراه دارد اما چیزی که شاید از خود خیانت دشوار تر باشد اعتماد دوباره بعد از این اتفاق است.

زندگی و اعتماد دوباره بعد از خیانت پیچیدگی های بسیاری دارد، از طرفی نیز تشخیص تظاهر به پشیمانی با پشیمانی واقعی فرد موضوعی چالش برانگیز است. به همین علت باید در بررسی نشانه های پشیمانی بعد از خیانت دقت بیشتری داشت و کمی صبور تر بود تا واقعیت ها خودشان را واضح تر نشان بدهند.

11 نشانه پشیمانی بعد از خیانت

1.پذیرش ابعادِ اشتباه

یکی از مهم ترین نشانه های پشیمانی بعد از خیانت این است که فرد خیانت قلبا اشتباهات خود را میپذیرد. فردی که از عمل خیانت خود پشیمان باشد هرگز برای توجیه این رفتار غلط بهانه تراشی نمی کند و خیانت را حاصل کمبود های رابطه در نظر نمی گیرد.

فرد پشیمان خوب میدادند که چه اشتباهی مرتکب شده و این اشتباه چقدر بزرگ بوده. از ابعاد تاثیر این رفتار غلط آگاهی دارد و می پذیرد که خود مقصر اصلی خیانت است نه هیچ کس دیگر.

نشانه های پشیمانی بعد از خیانت
پشیمانی بعد از خیانت به دلیل ترس از جدایی و طلاق

2.پشیمانی به دلیل ترس از جدایی و طلاق بعد از خیانت

مرد یا زنی که از خیانت خود احساس پشیمانی می کند هرگز مایل به جدایی یا طلاق نیست و بعد از برملا شدن خیانت خود به شدت از جدایی هراس دارد. فرد خیانتکار بصورت غریزی تمام تلاش خود را می کند تا شما هرگز به جدایی به عنوان یکی از گزینه ها فکر نکنید.

3.عذاب وجدان بعد از خیانت

اشخاص بعد از خیانت تنها زمانی دچار عذاب وجدان می شوند که احساس دلبستگی و تعلقی هنوز در رابطه آنها وجود داشته باشد. حس عذاب وجدان ناشی از درک شخص خیانتکار نسبت به آسیبی است که با عمل غلط خود به همسر یا شریک احساسی خود وارد کرده و یکی از نشانه های لازم برای پیشمانی از خیانت است.

4.احساس شرمساری بعد از خیانت

فرد زمانی واقعا از خیانتی که مرتکب شده پشیمان میشود که نسبت به نادرست بودن رفتار خود کاملا واقف باشد. افراد پشیمان بعد از خیانت دچار شرمساری فراوانی می شوند و از کرده خود خجل هستند. آنها نمی توانند به راحتی با شما صحبت کنند و مدام بابت اشتباه شان خود را رنج می دهند.

5.افزایش افسردگی و اظطراب بعد خیانت

یکی از نشانه های پشیمانی از ارتکاب خیانت بهم ریختن روحیات فرد خیانتکار است. برملا شدن این اشتباه و تخریب رابطه عاشقانه اگر برای شخص خائن اهمیت داشته و قلبا از خیانت پشیمان باشد تاثیرات روشنی دارد برای همین افسردگی و اضطراب را میتوان جزء علائم  پشیمانی بعد از خیانت درنظر گرفت.

نشانه های پشیمانی بعد از خیانت
نگرانی و دلهره دائمی از نشانه های پشیمانی

6.نگرانی و دلهوره دائمی

فردی که از خیانت خود پشیمان است نسبت به ادامه رابطه بسیار نگران خواهد بود. این نگرانی دائما در رفتار و حتی حالت زبان بدن و چهره فرد خائن نمایان می شود.

7.پذیریش هزینه های خیانت

پذیرش هزینه های این اتفاق یکی از مهم ترین علامت پشیمانی بعد از خیانت است. فردی که واقعا از خیانت خود نادم و پشیمان است برای حفظ رابطه مشترک تمام توان خود را بکار می گیرد. فرد خائن به ابعاد این مشکل بزرگ آگاه است و خوب می داند این کار چه تاثیری روی احساسات طرف مقابل دارد بنابراین برای جبران اشتباه خود باید با عواقب آن روبرو شود.

کاهش ارتباط، کاهش صمیمیت، دشورای رودرویی در روز های ابتدایی بعد از خیانت، بحث و تنش های زیاد، شکاکی و پیگیری های همسر همگی هزینه هایی هستند که خیانت به همراه دارد.

8.تلاش برای جبران بعد از پشیمانی

تلاش برای جبران اشتباه یکی از نشانه های مهم پشیمانی بعد از خیانت است. فرد خائن تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا بتواند از هر روشی این اشتباه بزرگ را جبران کند. اگر احساس پشیمانی عمیق باشد شخص خائن تلاش خواهد کرد آسیب های روانی که متوجه همسر او بوده را از طریق هر روشی جبران کند.

9.افزایش توجه و رسیدگی

نیاز های شما در الویت قرار می گیرد، همسرتان به واسطه احساس پشیمانی توجه زیادی را معطوف شما می کند. نیاز های روحی و روانی شما برای رسیدن به آرامش الویت بالایی خواهند داشت و همسرتان تلاش می کند با بهبود جنبه های مختلف زندگی احساس آرامش و لذت را دوباره برای شما زنده کند.

همسران خیانت کار برای جبران این اشتباه گاها رفتار های خاصی نشان می دهند، مثلا بعد از این اتفاق در جمع دوستان و خانواده بیشتر به شما توجه می کنند، محبت فراوانی نشان می دهند، از ویژگی ها و محاسن شما صحبت می کنند تا خلاء عاطفی به وجود آمده ازبین برود.

10.تلاش برای بدست آوردن بخشش

بخشیده شدن بعد از خیانت و درمان این زخم کاری یکی از مهم ترین اهدافی است که بعد از خیانت باید به آن توجه داشت. فردی که کاملا نسبت به کرده خود احساس پشیمانی می کند بعد از خیانت تنها به آشتی کردن و تمام شدن بحث و تنش اکتفا نکرده و به دنبال بخشش واقعی و قلبی همسر خود خواهد بود.

11.رعایت قوانین جدید

بعد از خیانت در رابطه شرایط کاملا دگرگون خواهد شد. احساسات آسیب دیده همسر، اعتماد از دست رفته و خدشه دار شدن کیفیت رابطه عاشقانه مواردی نیستند که به سادگی و با سرعت التیام پیدا کنند. فرد پشیمان برای ترمیم رابطه خود شرایط و قوانین جدید را می پذیرد با سخت گیری ها و بی اعتمادی های همسر خود کنار می آید به امید ترمیم رابطه بعد از خیانت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *