چگونه یک رابطه سرد ررا گرم کنیم؟

چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم

چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم یا پیش از بدترشدن شرایط به ترمیم رابطه بپردازیم؟ برای گرم کردن رابطه سرد شده ابتدا نیاز است تا علت های سرد شدن رابطه مان را جستجو کنیم و در مرحله ی بعدی به سراغ رفع دلایل سردی در شریک عاطفی و استفاده از راهکارهای هوشمندانه مانند، کمک گرفتن از یک متخصص رابطه و ازدواج برویم.

همه‌ی ما دوست داریم که رابطه‌ گرمی با همسر و یا دوست پسر و دوست دختر خود داشته باشیم و در حفظ و هدفمند کردن رابطه عاشقانه خود موفق عمل کنیم. اما گاها شرایط غیرقابل پیش بینی ای رخ می‌دهد که رابطه عاطفی را سرد می‌کند.

این نکته را یادآوری می‌کنیم که “ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است”، پس اگر مدت زیادی است شاهد سرد شدن رابطه تان هستید نگران نباشید. با یادگرفتن نکات گفته شده در این مقاله و سعی و تلاش خودتان تا حدود زیادی می‌توانید از طلاق عاطفی و سردتر شدن ارتباط عاشقانه خود جلوگیری کنید.

برای گرم کردن رابطه مشکلات را پیدا کنید

بارها شاهد دختر و پسری بوده ایم که در اوایل آشنایی و ازدواج، عشق پر شور و حرارتی داشته اند اما گذشت زمان شعله‌ی عشق آنها را خاموش کرده و در بدترین حالت با نفرت و تنش بسیار از هم جدا شده اند. به نظر شما چه چیزی این گونه عشق آتشین را خراب می‌کند و باعث سرد شدن مرد یا زن از رابطه میشود؟

سرد شدن به علت شک و تردید در رابطه

گاهی اوقات یک دختر و پسر قبل از ازدواج به دلیل تردید در مورد خودِ رابطه، شروع به فاصله گرفتن می‌کنند. شاید رابطه تاکنون فوق العاده بوده، اما وقتی درباره آینده صحبت و مسئولیت های بزرگ و جدی به میان می آید ترس و دلهره شروع می‌شود.

زوجین ممکن است از پیشرفت سریع رابطه بترسند یا با جدی تر شدن مسائل تعهد بیشتر شده و در همین راستا رابطه آسیب پذیرتر می‌شود. در چنین مواردی، راه حل یک گفتگوی صمیمانه و صادقانه است تا شک و تردید‌ها بیان شود. با بررسی این تردیدها با هم، می‌‎توانید بینش بهتری داشته و به بازیابی رابطه سرد شده بپردازید.

برای گرم کردن رابطه ای که به دلیل ترس از آینده و مسئولیت های رابطه جدی تر دچار سردی شده، باید از فشار بیشتر به طرف مقابل خود داری کنید. با پیدا کردن ترس های طرف مقابل و برطرف کردن آنها میتوانید موانع را یکی پس از دیگری از میان بردارید.

چگونه رابطه سرد را گرم کنیم؟

سرد شدن در رابطه به دلیل دغدغه های شخصی

استرس عامل رایجی است که بر رابطه عاطفی و عاشقانه تأثیر می‌گذارد. پارتنر زندگی شما ممکن است با یک دوره دشوار و چالش برانگیز در زندگی خود روبرو شود، مانند فشار در محل کار، مشکلات مالی یا خانوادگی، یا حتی درگیری‌های بین فردی.

در چنین شرایطی، حفظ ارتباط عاطفی با شخص دیگر می‌تواند دشوار باشد. مهم است که به همسر یا شریک احساسی خود حمایت، درک و همدلی نشان دهید. با هم می‌توانید استراتژی‌هایی برای مدیریت استرس و حفظ صمیمیت عاطفی ایجاد کنید. درواقع تلاش های شما برای کمک به مدیریت بحران های زندگی طرف مقابل باع میشود رابطه شما گرم و عشقتان آتشین شود.

اختلالات عاطفی مانع گرم ماندن رابطه

اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات عاطفی زوجین می‌‎توانند به شدت بر گرم و سرد شدن رابطه تأثیر بگذارند. اگر متوجه شدید که شریک زندگی شما افسرده، بی حال و یا علائم دیگر این اختلالات را نشان می‌دهد، مهم است که او را تشویق کنید تا به دنبال کمک حرفه ای باشد.

اختلالات روحی و روانی باعث کاهش هوش هیجانی افراد میشود و بخش های مختلف زندگی آنها از جمله رابطه عاشقانه شان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث سردی آنها از عشق میشود. درمان مناسب می‌تواند به مدیریت مشکلات عاطفی و ترمیم رابطه سرد شده کمک کند. حمایت، همدلی و تحمل به شما کمک می‌کند تا رابطه سرد شده را گرم کنید.

فضا بدید تا رابطه سرد دوباره گرم شود

گاهی اوقات مرد و زن از هم سرد می‌شوند زیرا احساس می‌کنند به فضای شخصی بیشتری نیاز دارند. آنها ممکن است به دلیل ارتباط بسیار، فعالیت‌های مشترک زیاد، یا احساس عدم آزادی و استقلال کافی در رابطه حس خفگی کنند.

در چنین مواردی برای گرم کردن رابطه، نکته کلیدی این است که وقت بگذارید و درباره این نیازها با شریک زندگی خود صحبت کنید و سعی کنید راه حلی متعادل پیدا کنید که پاسخگوی نیاز های هر دو طرف باشد.

صحبت در مورد مرزهای شخصی، وقت گذاشتن برای سرگرمی‌ها و علایق فردی و حفظ هویت فردی می‌تواند به حفظ تعادل بین نزدیکی و آزادی در یک رابطه کمک کند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی بلاک شدن از طرف عشق

در 5 حرکت رابطه خود را دوباره گرم کنید

تمام شدن ماه عسل یک رابطه می‌تواند دشوار و ناامید کننده باشد. این عشق خالص و صمیمی نگاه کردن به چشمان یکدیگر و شگفت زده شدن از شباهت‌های زیاد بین دو عاشق می‌تواند به تدریج در طول زمان از بین برود.

ممکن است به تدریج کم حوصله شده و از اشتباهات یکدیگر عصبانی شوید. رابطه‌ی عاشقانه ای که در ابتدا ایده‌آل به نظر می‌رسید و تمام روح شما را جلا می‌بخشید، اینک از بین رفته و سرد شده است.

نکاتی که در زیر بیان می‌شود حاصل تجربه‌ی مشاورین و روانشناسان زیادی است که با زوجینی که سرد شدن رابطه را تجربه کرده اند، کار می‎کنند.

قبل از آنکه تمام تلاشتان را بکنید و انرژی زیادی روی چگونگه یک رابطه سرد را گرم کنیم بگذارید، بهتر است تست احتمال بازگشت به رابطه را انجام دهید و اگر نتیجه تست احتمال بالایی را نشان داد، فرصت تلاش را از دست ندهید.

1. طوری قرار بگذارید که انگار قرار اول است

قرارهای عاشقانه و صحبت‌های گرم دو نفره در کافه ای دوست داشتنی برای از بین رفتن کسالت و سردی رابطه پیشنهاد می‌شود. هیجان آماده شدن و احساس ذوق برای آنچه پیش خواهد آمد می‌تواند به یک رابطه کمک کند تا دوباره جان بگیرید.

شما یا همسرتان مکانی را برای قرار انتخاب کنید و دیگری را غافلگیر کنید. آماده شوید و جداگانه سر قرار بروید. طوری با پارتنر خود صحبت کنید که انگار برای اولین بار است که او را می‌بینید. هیجان ها و کلمات محبت آمیز روز های ابتدایی آشنایی را دوباره تکرار کنید، ممکن است از آنچه رخ خواهد داد شگفت زده شوید.

این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد: چگونه مردان را دلتنگ کنیم تا پیام بدهند؟

2. زندگی شخصیتان را هدفمند کنید

زمانی که شما بیش از حد یکدیگر را می‌بینید، ممکن است از یکدیگر سرد شوید. وقتی فضایی برای فعالیت‌های فردی وجود ندارد، زوجین ممکن است گاهی احساس کنند که زندگی را باخته اند و این رابطه بیش از حد زندگی آنها را اشغال کرده است.

داشتن یک برنامه، هدف، فعالیت یا سرگرمی که فقط برای شماست، می‌تواند یکی از تکنیک‌های گرم کردن رابطه باشد. آنچه برای شما مهم است را رها نکنید و نسبت به آن احساس ناراحتی نکنید. اگر کاری که دوست دارید را انجام دهید، جذاب تر به نظر خواهید رسید و این اشتیاق زوج مقابل را نسبت به شما بیدار می‌کند.

زمانی که تمام زندگی شما در رابطه عاطفی تان خلاصه شود، فردی ضعیف و در دسترس دیده خواهید شد. نداشتن یک زندگی شخصی و اهداف فردی ممکن است شما را سر بار رابطه جلوه دهد و احساس آزادی را از طرف مقابل سلب کند. برای گرم کردن رابطه خود حتما روی ویژگی ها و امتیازات فردی خودتان تمرکز کنید.

3. یک کار جدید را با هم آغاز کنید و به اتمام برسانید

یک پروژه را برنامه ریزی کنید. به تعطیلات بروید. با هم ورزش، فعالیت یا سرگرمی جدیدی را شروع کنید. اگر مشکل شما این است که زمان زیادی را از هم جدا می‌گذرانید، تلاش کنید کار مشترکی را با همسر یا پارترنر خود انجام دهید. سرگرمی‌های مشترک می‌تواند خاطرات جدیدی بسازد و رابطه سرد شما را گرم کند.

4. عمقا به یکدیگر گوش دهید

شنیده شدن و درک شدن، به خصوص توسط شخصی که دوستش دارید، اتفاق بسیار خاصی است. استرس می‌تواند بر شما حاکم شود و همسر شما شما می‌تواند همانی باشد که تمام مشکلات را بر سر او خالی کنید.

به یکدیگر اجازه دهید تا از مشکلات سخن بگویید و پناهگاه امنی باشید برای تمام سختی‌ها. به آنچه گفته می‌شود با جان و دل گوش دهید، از همسرتان سوال بپرسید و هیجان‌ هایتان را ابراز کنید. کاهش ارتباط دو طرفه اغلب دلیل اصلی است که زوج‌ها را به مشاوره می‌کشاند.

فقط چند دقیقه در روز گوش دادن واقعی می‌تواند به بقا و شکوفا شدن رابطه شما کمک کند. اجازه ندهید حرف های نزده، گله های مطرح نشده و ناراحتی های به زبان نیامده رابطه شما را سرد تر از چیزی که هست کند.

5. از روانشناس کمک بگیرید.

چگونه یک رابطه سرد شده را گرم کنیم؟

قبل از این که دیر شود و پیش از مرگ سهراب، نوش دارو را پیدا کنید. روانشناس متخصص زوجین سال‌ها علم و تجربه به دست آورده، با مراجعین بسیاری کار کرده است که رابطه شان سرد شده و به آنها کمک کرده تا راه‌های گرم کرد رابطه سرد شده را با هم آموزش ببینند.

برای ترمیم رابطه سرد شده، از متخصصین مجرب و آموزش دیده کمک بگیرید. شما می‌توانید با یافتن بهترین روانشناس زوج و خانواده به جواب سوال “چگونه رابطه سرد شده را گرم کنیم” دست پیدا کنید. اگر به دنبال یک روانشناس خوب رابطه هستید، می توانید با متخصصان سربرگ تازه در ارتباط باشید. شما عزیزان می توانید از طریق تماس با سربرگ تازه با روانشناس خوب وقت مشاوره دریافت کنید.

مطالب مرتبط:

اصول ۶ مرحله ای ترمیم رابطه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *