رفتار و حرکاتی که نشان می دهد شخصی عاشق شما است

این مقاله بر اساس روانشناسی، زبان بدن، تحلیل رفتار و روانشناسی جذب می باشد پس نگاهی گذرا به این مطالب نداشته باشید و کلمه به کلمه ی این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

اطلاعات موجود در این مقاله راهنمایی جامع برای تشخیص این موضوع است که آیا شخصی عاشق شما می باشد یا خیر. وقتی با این اطمینان صحبت می کنم طبیعی است که نتیجه بگیرید نوشته های درج شده دراین مقاله تنها اندیشه ها و تفکرات شخصی بنده نیست بلکه حقایقی محسوس و عینی می باشد که توسط شواهد قطعی روانشناختی ثابت شده است.

بر خلاف اعتقادات رایج، دانستن این که شخصی عاشق شما است یا خیر بسیار ساده می باشد. تنها کافی است به دنبال نشانه هایی باشد که این موضوع را نشان می دهند. اگر بسیاری از این نشانه ها را دیدید، می توانید مطمئن باشید که شخص مورد نظر شما را دوست دارد. قبل از اینکه ادامه ی این مطلب را مطالعه کنید، حتم نگاهی به مطلب زبان بدن نیز داشته باشید.

فراموش نکنید که وجود تنها یکی از این نشانه برای فهمیدن علاقه ی دیگران نسبت به خود کافی نیست پس قبل از اینکه در مورد احساسات دیگران قضاوت کنید به دنبال نشانه های بیشتری باشید.

نشانه های عشق

اگر شخصی عاشق شماست یا اگر به شدت به شما علاقه مند باشد، به احتمال زیاد ممکن است این موضوع را با شما در میان نگذارد حداقل تا وقتی که از احساسات متقابل شما نیز نسبت به خود آگاه شود.

اکنون قصد دارم اطلاعات بیشتری در مورد این نشانه های ناخودآگاه در اختیار شما قرار دهم. در نتیجه می توانید متوجه شوید که آیا کسی به شما علاقه مند است یا خیر.

فضای شخصی: فضای شخصی به فاصله ای می گویند که بین شما و دیگران وجود دارد. وقتی به شخصی علاقه مند شوید در مقایسه با زمانی که علاقه ی چندانی به شخص مقابل خود نداشته باشید فضای شخصی کمتری بین خود و شریک دلدادگی تان ایجاد خواهید کرد. اگر توجه کنید متوجه می شوید کسانی که به شما علاقه مند هستند فاصله ی کمتری با شما دارند نسبت به دیگران.

جهت گیری بدن: اگر شخص مورد نظر هم جهت شما قرار بگیرد نشانه ی قدرت مندی از جذب در زبان بدن است. هم جهت شدن به این معنی است که شانه های طرف مقابل شما دقیقا هم عرض با شانه های شما قرار بگیرد و پنجه های پاهایش کاملا رو به شما باشد.

حرکات ارزیابی کننده ی مثبت: در زبان بدن، اگربا انگشت روی ابروهایتان دست بکشید نشان می دهد که به طرف مقابل خود علاقه دارید یا نگرش تان نسبت به وی مثبت است.

هیچ چیز خاصی نمی خواهم: اگر شخصی به شما علاقه داشته باشد معمولا به خاطر هر دلیل جزئی با شما تماس خواهد گرفت ( مثلا: در مورد چیزهایی از شما می پرسد که خود نیز می داند). اگر این شخص به اندازه ی کافی باهوش باشد ممکن است دلایل بهتری برای تماس با شما پیدا کند اما به هر حال وقتی دفعات این تماس ها افزایش پیدا کند نشان می دهد که یک احساس مثبت در مورد شما وجود دارد.

چرا خوشحال هستم؟ لبخند زدن در حال سخن گفتم به خصوص وقتی که دلیل محکمی برای این لبخند ها وجود نداشته باشد نیز یکی دیگر از نشانه های جذب است. چنین شخصی در بیشتر شرایط سعی می کند لبخند خود را پنهان کند، در نتیجه وقتی به چهره ی وی نگاه می کنید متوجه می شوید که با وجود اینکه در حال خندیدن است ولی سعی می کند جلوی آن را بگیرد.

لبخند های طولانی مدت: اگر شخصی به شما علاقه داشته باشد لبخند های وی بیشتر از حد معمول بر روی لب هایش باقی می ماند ( این موضوع لزوما نشانه های عاشق شدن نیست اما در بیشتر شرایط نشانه ای از یک علاقه ی عمیق است). فقط لبخند های مصنوعی است که زود از بین می رود در حالی که لبخند های واقعی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا ناپدید شوند.

خوب یا سرد؟ این رفتار که شخصی در یک روز مهربان و صمیمی است و در روز دیگر رفتار سردی دارد نشانه ای از جذابیت است. دلیل این برخورد این است که شخص مورد نظر به دلیل علاقه ای که به شما دارد رفتار خوبی از خود نشان می دهد اما بعد احساس می کند بیش از اندازه به شما توجه کرده و در نتیجه سعی می کند عقب بکشد. چنین شخصی ممکن است به خود بگوید ” اشتباه کردم، امروز خیلی نشان دادم که دوستش دارم اما جوابی نگرفتم فردا باید کاملا به اون بی محلی کنم”. در نتیجه وقتی شخصی اینگونه در مقابل شما رفتار می کند باید بدانید رفتار مثبتی که از خود نشان می دهد به دلیل این است که به شما جذب شده است و رفتار منفی وی پوششی است برای رفتار قبلی وی.

همه جا هست: ملاقات کردن مداوم وی به صورت اتفاقی یکی دیگر از این نشانه ها است. البته احتمال این موضوع نیز وجود دارد که ملاقات شما فقط اتفاقی باشد اما دلیل این اتفاق می تواند این باشد که شخص مورد نظر برنامه های خود را به گونه ای تغییر داده است که مطابق با برنامه های شما باشد و بتواند در جاهایی باشد که شما نیز رفت و آمد دارید.

دوستان خیلی خوبی دارید: یکی دیگر از نشانه هایی که به ما می گوید شخصی واقعا ما را دوست دارد این است که وی به خانواده و آشناهایمان علاقه ی و توجه ی بیشتری نشان دهد به خصوص اگر در گذشته چندان اهمیتی برای آنان قائل نبوده است.

لغو کردن برنامه ها: روش دیگری که بتوانیم تشخیص دهیم پسر یا دختری به ما علاقه مند شده است این می باشد که وی برنامه های خود را کنسل کند تا بتواند ملاقات های بیشتری با شما داشته باشد.

کجا هستید؟ شخصی که عاشق تان باشد سعی می کند شما را در معرض دید خود قرار دهد. وی هر چند وقت یک بار نگاهی به شما می اندازد تا مطمئن شود همچنان نزدیکش هستید. از این نشانه می توان به شکل دیگری نیز استفاه کرد یعنی برای عاشق کرد دیگران.  اگر به هر شکلی باعث شوید این هورمون در بدن شخص مورد نظر ترشح شود موفق شده اید که او را فریب دهید تا تصور کند عاشق شما است. حدس بزنید چگونه این کار امکان پذیر است، نگاه کردن به چشم های شریک دلدادگی خود برای مدتی تقریبا طولانی می تواند باعث ترشح این هورمون شود!!

زبان بدن افراد عاشق

افراد عاشق همان‌طور كه گفتیم دچار فعل و انفعالاتی می‌شوند كه مغز وظیفه انتقال این اطلاعات و حالت‌ها را به اندام‌شان برعهده دارد، در نتیجه بدن‌شان دچار تغییر و تحول خواهد شد. بسیاری از نشانه‌ها وجود دارد كه می‌توانیم از روی آنها حدس بزنیم یك فرد عاشق شده است یا خیر. برخی از راه‌های ابراز اطلاعات مربوط به احساسات از طریق زبان بدن فرد عاشق حالات چهره، تماس چشمی، صدا و زبان بدن است. به این ترتیب هر یك از این حالت‌ها دارای نشانه‌های مخصوصی هستند كه می‌توانند در رفتار غیركلامی ما انسان‌ها دیده شوند.

لبخند زدن

زمانی‌كه نامزدتان به شما علاقه‌مند است، عمیق و صمیمی به شما لبخند می‌زند. اگر او لبخندی خشك و مصنوعی دارد انگار كه آن لبخند به زور به او دیكته شده است. در این صورت بهتر است بدانید او از روی ادب كنار شماست و به محض اینكه فرصتی پیدا كند، شما را ترك خواهد كرد. لبخند مصنوعی را می‌توانید از هماهنگ نبودن ابرو‌ها با گوشه‌های لب در خندیدن تشخیص دهید.

در خندیدن واقعی گوشه‌های لب بالا و ابرو‌ها كمی مچاله می‌شوند. افراد عاشق سعی می‌كنند جوری بخندند كه لب‌شان به گوشه كشیده‌تر شده و دندان‌های آنها همراه چشم‌های گرد شده دیده می‌شود. آنها خندیدن را با چشم‌های‌شان هم اجرا می‌كنند و می‌توانید آثار خندیدن یك عاشق را در چشم‌های گرد شده او هم ببینید.

شخصیت

مردی كه به نامزدش علاقه داشته باشد سعی می‌كند در مقابل او مانند یك جنتلمن رفتار كند. كمك می‌كند تا مانتو یا پالتویش را بپوشد، مراقب اوست و سعی می‌كند زندگی را برای او ساده‌تر كند. با این نشانه‌ها می‌توانید بفهمید كه مادرش او را به خوبی تربیت كرده و این علامتی است برای اینكه بفهمید علاقه مرد به نامزدش چقدر واقعی است و فقط از روی ادب با خانم‌ها رفتار نمی‌كند. این نوع مردان همیشه در تمام موارد اولویت را با خانم ها می دانند و در موضوعات مهم در زندگی با آنها مشورت می کنند.

مردانی كه زبان عشق ندارند

بسیاری از مردان علاقه‌شان را پشت حرف‌های آزاردهنده و نیش‌دارشان پنهان می‌كنند. آنها ممكن است جوك یا حرف خنده‌داری بزنند یا نامزدشان را دست بیندازند اما این نوع مردان با كارهای‌شان در واقع به خانم‌ها نشان می‌دهند كه عاشق‌شان هستند. ادبیات اغلب آقایان در این نوع خشونت كلامی خلاصه می‌شود و به مرور زمان هم خانم‌ها به این نوع ادبیات عادت می‌كنند.

زبان بدن افراد عاشق در اجتماع

افراد عاشق وقتی در مقابل معشوق قرار می‌گیرند بدن خود را به فرد مورد علاقه مایل کرده و سعی می‌كنند كه همیشه رو به او قرار گیرند. در آقایان معمولا بدن به صورت یك حمایت كننده و در برگیرنده است و در خانم‌ها بدن كوچك و ضعیف‌تر نشان داده می‌شود تا حمایت مورد نیاز را از مرد دریافت كند. مرد‌ها غالبا دوست دارند نامزدشان در سمت چپ‌شان قرار گیرد و اندازه یك كف پا هم فاصله راه رفتن مرد از خانم بیشتر باشد.

موقع راه رفتن مرد با كج كردن سر به سمت نامزدش سعی در ارتباط چشمی با او دارد. بیشتر وقت‌ها افراد عاشق مات و خیره به یك نقطه نگاه کرده و از شنیدن صدای بیرون و خارجی اجتناب می‌كنند. سر فرد عاشق معمولا متمایل به یك طرف است و سعی می‌كند هنگام شنیدن هم لبخند كوچكی بر لب داشته باشد و با حركات سر معشوق خود را همراهی می‌كند.

بازوها

زمانی‌كه نامزدتان با دستانی باز به استقبال شما می‌آید، نشان‌دهنده علاقه به ایجاد صمیمیت و آشنایی بیشتر است اما اگر كسی بازوهایش بسته باشد به این معنی است كه او علاقه ندارد شما به حریم شخصی‌اش وارد شوید. دست‌های عرق كرده و بازی كردن با وسایل دم‌دست خود یكی از نشانه‌های عاشق شدن مرد‌هاست.

شانه‌ها

زمانی‌كه مردان در حال صحبت و گفت‌وگو با نامزد مورد علاقه‌شان هستند شانه‌های‌شان به‌طور غیر ارادی به سمت جلو خم می‌شود. این كار به خاطر بهتر گوش كردن به فرد مقابل انجام می‌شود. این حالت نشان‌دهنده این است كه آن مرد می‌خواهد شما در مركز توجهش باشید و تمام تمركز و توجهش به شماست.

اندام بالاتنه

زمانی كه مردی با نامزدش قدم می‌زند، سینه‌اش را جلو داده و بازوهایش به عقب متمایل می‌شود. این حالتی است كه مردان سعی می‌كنند جنس مخالف‌شان را با آن تحت تاثیر قرار دهند و قدرت و استواری خود را به دیگران نشان دهند. معمولا هم تنفس‌های عمیق و بلندمدت می‌کشند یا تپش قلب ناشی از هیجان را كنترل می‌كنند.

پاها

اگر مردی به نامزدش علاقه‌مند شده باشد سعی می‌كند در راه رفتن خانم را راهنمایی كند یا هنگام ورود به محل خاصی بعد از خانم حركت كند حتی در را برای خانم باز كند و صندلی‌اش را به جلو بكشد. موقعیت و حالتی كه او به خود می‌گیرد نشان‌دهنده میزان صمیمیت و علاقه او به نامزدش است. او سعی می‌كند نامزدش را حمایت كند و به طرف مقابل بفهماند كه همیشه در كنار اوست.

نشستن فرد عاشق

فرد عاشق برای فرار از دیده شدن استرس‌ها و علائم ظاهری، متمایل به جلو می‌نشیند و نشیمنگاه خود را از صندلی كمی فاصله می‌دهد. او با این كار به نامزدش توجه کرده و خود را به او نزدیك‌تر می‌كند و البته در تلاش است بدن خود را كنترل كند.

افراد عاشق موقع نشستن سعی می‌كنند روبه‌روی یكدیگر بنشینند اما در روابط بسیار نزدیك‌تر سعی می‌كنند كنار هم و در یك محل قرار گیرند حتی برای استفاده از یك بشقاب برای غذا و نوشیدنی ترجیح می‌دهند كنار هم بنشینند.

افراد عاشق موقع نشستن سعی می‌كنند هیچ مانعی روبه‌روی شان نباشند و هیچ چیز خارجی بین آنها قرار نگیرد. لباس‌های اضافی و وسایل اضافی خود را در كنار دیگری قرار می‌دهند و از فاصله انداختن یا مانع گذاشتن بین خود و نامزدشان پرهیز می‌كنند.

این افراد هنگامی كه می‌نشینند و به گوش كردن و نگاه كردن نامزدخود ادامه می‌دهند، مشت خود را گره می‌كنند و كنار سر می‌گذارند و با علاقه و یك حسرت كوچك به فرد خیره می‌شوند.

مقالات مرتبط:

چگونه یک رابطه شکست خورده را برگردانیم

اعتماد بنفس چیست؟

چگونه عشقمان را عاشق خود کنیم

تشخیص خیانت مردان و زنان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *