چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم


چگونه یک نفر را فراموش کنیم

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم ؟ این یک تصمیم بزرگ در زندگی است! تصمیمی که تنها با پیدا کردن و یا بازگشت به هویت فردی خودمان ممکن است ( پیدا کردن هویت فردی در یک کلام یعنی رسیدن به نقطه ای که هر چیز را به هر قیمتی نپذیریم).

ما در مجموعه روانشناسی سربرگ تازه برای فراموش کردن کسی که دوست داریم بر روش هایی تاکید کرده ایم که هویت فردی افراد، اعتماد به نفس، خود باوری و شادابی را به زندگی آنها بر می گرداند، در ادامه با ما همراه باشید.

راه های فراموش کردن یک نفر

فراموش کردن کسی که دوستش داریم یک مسیر مشترک برای همه افرادی است که به دنبال رهایی از عشق یک طرفه یا رابطه تمام شده هستند.

اما اتفاقات و جزئیات برای هر فردی می تواند متفاوت باشد، زیرا هر شخصی ویژگی های شخصیتی و ضعف های منحصر به فرد خود را دارد و برای دست کشیدن از عشق خود باید روی موارد مربوط به خود کار کند.

ما همیشه به مشاور و روانشناس دسترسی نداریم، گاه به دلایل موقعیتی و گاهی بخاطر شرایط مالی. از این رو ما به جای توضیحات روتین و روزنامه وار در این مقاله راه حل چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم را به شکل مشاوره فردی جلو میبریم.

نحوه برخورد با روابط بستگی به شرایط خود فرد دارد، مثلا کسانی که دغدغه ای مانند چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم دارند شرایط آنها متفاوت تر از کسانی است که یک رابطه دو طرفه را تجربه کرده اند.

چگونه از عشق دست بکشیم

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم
اعتماد به نفس از دست رفته خود را احیا کنید

تمرین های خاصی در روانشناسی وجود دارد که به ما کمک می کند تا بدانیم چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم .

راه کار هایی برای رهایی از عشق یک طرفه یا رابطه خراب شده، این راه کارها تمرین هایی هستند که در واقع به نوعی خودسازی و خودنگری محسوب می شوند.

اما قبل از اینکه برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید شروع به انجام این تمرین ها بکنید باید خودتان کاری شبیه به  خود درمانی انجام دهید!

آمادگی ذهنی برای فراموشی عشق

برای اینکه بتوانیم دوست صمیمی خود را فراموش کنیم باید از لحاظ ذهنی برای رهایی از عشق بی ثمر خود به آمادگی کامل برسیم.

برای فراموش کردن کسی که دوستش داریم باید دلایل محکمی پیدا کنیم. اینکه ارتباط عاطفی ما با شخصی که عاشق او بودیم دچار مشکل شده و یا او دیگر علاقه ای به ادامه ارتباط با ما را ندارد دلیل قانع کننده ای برای احساسات ما نیست.

چرا باید شخصی که دوست داریم را فراموش کنیم؟

برای فراموش کردن عشقتان باید دید روانکاوی و رفتار شناسی داشته باشید، چرا باید عشقم را فراموش کنم؟

  • چون تمام حرمت ها در رابطه ازبین رفته است.
  • چون فراموش کردن اتفاقات افتاده ممکن نیست.
  • چون معیار های اصلی یک ارتباط دیگر در این رابطه وجود ندارد.

شما باید دلایل خود را پیدا کنید، برای کنار گذاشتن یک شخص از زندگی باید روی ویژگی های منفی او تمرکز کنید تا موفق به درمان شکست عشقی شوید.

عشق شما چه ویژگی های منفی داشت؟
  • خودش را آن طور که باید وقف رابطه نمی کرد.
  • دروغ می گفت.
  • حمایت گر نبود.
  • هنگام بحث و تنش به شدت پرخواشگر بود.

ما زمانی موفق به فراموش کردن شخصی که عاشق او هستیم خواهیم شد که دلیلی برای دوست داشتن او نداشته باشیم به شکلی که دلایل برای دوست نداشتن بیشتر از دلایل برای دوست داشتن باشد!

فراموش کردن نیمه گمشده

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم
شما فقط با همین یک نفر خوشبخت نخواهید بود!

بزرگترین چالشی که افراد برای تصمیمی مثل چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم با آن روبرو هستند، پذیرش واقعیت ها است.

وقتی ما در رابطه عاطفی خود دچار مشکل می شویم به انتخاب یا به اجبار باید تمام شدن آن رابطه را پذیرفت و وارد پروسه فراموشی شد.

بعد از مدتی باید با تمام شدن رابطه عاشقانه خود کنار بیایم، معمولا افراد بعد از کمی تلاش شرایط موجود را میپذیرند اما ممکن است در زندگی هر کسی یک رابطه خاص وجود داشته باشد که فراموش کردن آن اصلا کار ساده ای نیست!

وقتی با چنین رابطه ای روبرو شویم کنار گذاشتن فردی که عاشق او هستیم باعث می شود در موضع ضعف قرار بگیریم و دچار افسردگی بعد از جدایی از معشوق شویم. این اتفاق چیزی نیست که بخاطر آن شرمنده خود باشیم. هر شخصی ممکن است چنین اتفاقی را حداقل یک بار در زندگی خود تجربه کند.

پذیرش جدایی و فراموش کردن تصمیمی نیست که یک عاشق به سادگی حاظر به گرفتن آن باشد. چون ذهن ناخودآگاه انسان در تلاش است تا به اهداف خود برسد. از این جهت مدام دلایلی برای جدا نشدن به بخش خودآگاه ذهن صادر می کند، و شما را با احساسات دلتنگی، عشق و وابستگی روبرو می کند تا مانع این تصمیم شود.

چطور ذهن را متقاعد به فراموشی عشقمان کنیم؟

علاوه بر مواردی که پیش تر گفتم ذهن شما باید جدایی را بپذیرد و به عنوان یک دستور العمل جدید با این تصمیم رفتار کند.

وقتی با یک کار ناتمام روبرو هستیم باید آخرین تلاش خود را بکنیم، گاهی نیاز است ذهن شما بپذیرد که هر کاری که میشد انجام دادید و اکنون وقت فراموشی است.

آخرین اقدام شما می تواند انجام تکالیف برای برگرداندن عشقمان باشد که بر اساس تکنیک های nlpعشق، قانون جذب عشق و تکنیک متقاعد سازی مرحله ای بازگشت عشق طراحی شده است.

نظرات و نتایج شرکت کنندگان دوره های بازگشت به عشق

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم

اگر از تکنیک هایی مثل قانون جذب عشق از دست رفته استفاده کردید ولی باز هم بر تصمیم فراموشی کسی که دوستش دارید مصمم هستید وقت یک تغییر بزرگ فرا رسیده.

ممکن است بخواهید بدانید چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟ باید بدانید مدت زمان فراموشی عشق به عوامل زیادی بستگی دارد مانند؛

  • میزان صمیمیت رابطه
  • میزان وابستگی عاطفی
  • طول عمر ارتباط
  • ترس ها و کمبود های فردی ” مثل ترس از تنها شدن “
  • قدرت کنترل هوش هیجانی
  • ضعف های فردی
  • قطعی بودن تصمیم برای فراموش کردن معشوق

در ابتدا گفتم که برای فراموش کردن یک شخص تمرین های خاصی وجود دارد، بعد از اینکه شما خودتان را آماده کردید تا کسی را که دوست دارید فراموش کنید می توانید راههایی برای فراموش کردن یک رابطه در 24 روز را بکار بگیرید.

؛؛شما می تونید از طریق تلگرام و واتس آپ با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید، ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

2 دیدگاه

  • سلام. وقت بخیر. 4 سال قبل بشدت عاشق یه دختر شدم توی دانشگاه، مثلا با حیا بود. و بشدت خوشگل ، البته بدون آرایش.
    خلاصه یه چند وقت گذشت و بشدت دعا میکردم که کاش یه ذره بهم حس پیدا کنه یا یه موقعیتی پیش بیاد تا بتونیم با هم حرف بزنیم و من محو چشمهاش بشم. چند ماه گذشت و اتفاقی یه روز توی حیاط دانشگاه یکهو صدام کرد، من اما به محض اینکه اون صدای جذاب و دخترونش رو شنیدم بشدت جا خوردم و قلبم داشت منفجر میشد. سرتونو درد نیارم چند بار صدام کرد و بلاخره برگشتم ببینم چی میگه. یه سوال درسی پرسید، منم از بس هول شدم یه جواب چرت بی ربط دادم و اون خندید و رفت….. و آتیش سوزانی انداخت به دلم
    تا 1 سال بعد بشدت این تجربه 10 ثانیه ای برام شیرین بود اما از وقتی که دیدم اون یه دختر هرزه کثیف شد، جگرم سوخت و آتیش گرفت و بعضی شبها گریه میکردم و دعا میکردم که برگرده به همون پاکی سابقش
    چه کار کنم از ذهنم بره بیرون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سلام برای فراموش کردن یک شخص باید مراحل مشخصی رو طی کنید برای پشتیبانی میتونید به تیم روانشناسی سربرگ تازه در تلگرام یا واتس آپ پیام ارسال کنید: 09129305020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *