چگونه یک نفر را از راه دور عاشق کنیم

چگونه یک نفر را از راه دور عاشق کنیم


چگونه یک نفر را از راه دور عاشق کنیم

چگونه یک نفر را از راه دور عاشق کنیم ؟ عاشق کردن یک نفر از راه دور شاید در نگاه اول کاری غیر ممکن بنظر برسد، اما تجربه حضورم در تیم روانشناسی سربرگ تازه به من ثابت کرد این طور نیست!
امروزه در تمام دنیا با سبک جدیدی از رابطه عاطفی روبرو هستیم. رابطه لانگ دیستنس “long distance” یا رابطه از راه دور، که به لطف گسترش راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی امکان ادامه حیات یافته است.

ویژگی های رابطه از راه دور

قبل از پرداختن به اینکه چگونه یک نفر را از راه دور عاشق کنیم باید کمی شرایط را بازبینی کنید. موقعیت خود را بسنجید، آینده ارتباط را ارزیابی کنید، دشواری های این نوع روابط را به درستی درک کنید، قوانین روابط long distanceرا بشناسید و بپذیرید، سپس با آمادگی کامل برای عاشق کردن یک نفر از راه دور تلاش کنید.
ویژگی ها و شرایط خاص روابطی از راه دور چالش های بسیاری سر راه شما قرار خواهد داد که به کمک تکنیک های روانشناسی عشق می توانید برای هر یک از این چالش ها راه کار مناسب پیدا کنید.

محدودیت های عشق از راه دور

اولین واقعیتی که باید درباره این نوع روابط در نظر بگیریم محدودیت هایی است که این نوع روابط با آن روبرو هستند.
عدم حضور فیزیکی
دیدار دو زوج در هدفمند کردن رابطه به سمت ازدواج نقش مهمی دارد. ساده ترین دست آورد قرار ملاقات حضوری شناخت بیشتر و ایجاد صمیمت عمیق تر است اما این تنها مزیت دیدار دو زوج نیست.

• ایجاد کشش جنسی در دیدار
• شناخت طرف مقابل از طریق تحلیل زبان بدن
• ترشع هورمون عشق بعد از نزدیک شدن به طرف مقابل یا بعد از لمس

نداشتن خاطره های مشترک

وقتی افراد زمان زیادی را به صورت فیزیکی برای یک شخص یا یک کار مشخص صرف می کنند نسبت به زمانی که به آن اختصاص داده اند احساس مسئولیت بیشتری پیدا می کنند.

در نتیجه به ادامه رابطه بیشتر از گذشته اهمیت می دهند، برای حفظ و ارتقای آن تلاش می کنند و در اختلافات انعطاف و ازخود گذشتگی نشان می دهند.
خاطره های مشترک مثل مسافرت با جمع دوستان، قرار های شبانه در کافه های شهر، خنده های بلند، جشن تولد های دو نفره و اتفاقات خنده داری که در دیدارها رخ می دهند تبدیل به خاطره های خوب و بد می شوند.
خاطره هایی که مانند حلقه های درون تنه درخت به قدمت و استقامت اون رابطه اشاره دارند.

تجربه شناخت زندگی شخصی

دیدار و ملاقات دو فرد آنها را تبدیل به بخشی از زندگی یکدیگر می کند. با دوستان و یا خانوداه هم آشنا می شوند، از مشکلات و نیاز های طرف مقابل مطلع می شوند و می توانند با کمک کردن از طریق ساده ترین راه ها مثل حمایت، همدردی و تشویق پیوند عاطفی ناگسستنی به وجود آورند.

واقعیت ها عشق مجازی

• احساس تعهد و مسئولیت پذیری کمتر در طرفین
• اضطراب ناشی از آینده نامشخص
• تردید در میزان صداقت طرف مقابل
• روشن نبودن هدف فرد مقابل از رابطه

قوانین عاشق کردن از راه دور

مدیریت احساسات: در این نوع روابط باید مراقب وابستگی های شدید باشید. زمانی که از شریک عاطفی خود دور هستید احساس وابستگی می تواند شرایط را برای شما دشوار کند و در سلامت و کیفیت رابطه تاثیر منفی داشته باشد.

مدیریت رفتار: در شرایط دوری رفتار به عنوان یکی از معدود عناصر تاثیرگذار به شمار می رود. رفتار در واقع نحوه معرفی و ارائه خودمان به دیگران است.
کنترل هیجان ها در هنگامه خشم، شک، دلهره، حسادت یا رفتار محترمانه، نحوه بیان مسائل و … رفتار هایی هستند که کیفیت و آینده رابطه را مشخص می کنند.

پایین نگه داشتن انتظارات

چگونه یک نفر را از راه دور عاشق کنیم
با شرایط سازش کنید

در این نوع روابط به دلیل محدودیت های موجود باید طرفین انتظارات خود را از یکدیگر در سطح پایین تری نگه دارند. بعد از مدت کوتاهی به واسطه نیازهای ضمیر ناخودآگاه توقع ها و انتظاراتی برایمان ایجاد می شود، که به دلیل محدودیت های روابط از راه دور این نیاز ها برطرف نمی شوند.
برطرف نشدن این نیاز ها می تواند باعث سرخوردگی و بروز رفتار های منفی شود. طرف مقابل نیز ممکن است احساس کند مسئولیت هایی زیادی را باید به دوش بکشد.

آمادگی پذیرش جدایی

در هر لحظه ای آماده پذیرش پایان رابطه باشید، تا کمتر آسیب ببینید، تا به دلیل نیاز و وابستگی تن به هر چیزی ندهید، تا بتوانید در صورت نیاز کمی فاصله بگیرید.

7 تکنیک برای عاشق کردن یک نفر از راه دور

میرسیم به این سوال که چگونه یک نفر را از راه دور عاشق کنیم؟ این که چرا در یک رابطه از راه دور هستید و چه هدفی را دنبال می کنید در موفقیت شما اهمیت زیادی دارد.
افرادی که به اجبار شرایط امکان دیدار طرف مقابل خود را ندارند، برای حفظ رابطه می توانند به پیوند عاطفی که بینشان ایجاد شده تکیه کنند. بزرگ ترین چالش دور شدن به اجبار، سازگاری با تغییرات بزرگ و پذیریش شرایط جدید است که میتواند باعث بروز اختلافات و جدایی شود.
در دوستی های راه دور اشتیاق و امید زیادی به دیدار و آینده در طرفین وجود دارد که میتواند محرک خوبی برای بقای رابطه باشد.

1.جذاب تر دیده شوید

ساده ترین روشی که به کمک آن می توانیم یک نفر را از راه دور عاشق کنیم بهره بردن از جذابیت های ظاهری است.
ظاهر و گشش جنسی اولین محرکه عشق بوده و یکی از ابزار هایی است که برای عاشق کردن طرف مقابل در دسترس شما است.
اگر اهل فعالیت در شبکه های مجازی هستید از این ابزار ها بهینه تر استفاده کنید.
• زاویه مناسب صورت خود را پیدا کنید
• مهارت خود را در انتخاب ترکیب رنگ لباس افزایش دهید
• آرایش مو و صورت ملایم و آراسته داشته باشید
• به زاویه دوربین و نور در هنگام عکاسی دقت کنید

اگر به اندازه کافی صمیمی هستید از لحظه های خاص خود یا حتی روزمرگی هایتان برای طرف مقابل عکس ارسال کنید. تلاش کنید شرایطی را فراهم کنید که امکان مکالمه تصویری در طول ارتباط فراهم باشد.

2.با رفتارتان عشق را بسازید و حفظ کنید

وقتی از شریک احساسی خود دور هستید تمام رابطه شما خلاصه می شود در تماس های تلفنی و چت.
در چنین شرایطی دیگر ابزار های ایجاد عشق و دلبستگی در دسترس تان نیست، بنابراین باید بهترین استفاده را از تمام موقعیت ها و لحظه داشته باشید.
هر اتفاقی که در مکالمه های تان رخ می دهد اهمیت دارد، مثلا اینکه چقدر به خاطر خواسته های خود طرف مقابل را تحت فشار قرار می دهید یا چقدر از خود گذشتی دارید.
چگونه ناراحتی خود را بیان می کنید و یا چقدر مکالمه دوستانه و صمیمانه دارید تعیین کننده کیفیت و نتیجه ارتباط شماست پس کمی محتاط، کمی کنجاو، کمی صبور و کاملا هوشیار باشید.

3.زمان درستی را برای مکامله انتخاب کنید

اگر زمان هایی برای برقراری تماس اقدام کنید که طرف مقابل شرایط گفتگو را نداشته باشد ممکن است از اینکه برایتان وقت نمی گذارد یا خیلی گرم صحبت نمیکند دلخور شوید و رفتار هایی را بروز دهید که به بحث و تنش منتهی می شود.

سعی کنید نیمه شب درست قبل از اینکه طرف مقابل به خواب برود با او مکالمه داشته باشید. کاری کنید که صدای شما، لحن گفتارتان، خنده ها و حرف های عاشقانه تان آخرین چیزی باشد که فرد مقابل قبل از خواب تجربه می کند.

چگونه یک نفر را از راه دور عاشق کنیم
بهترین نتیجه را از مکالمات خود کسب کنید

4.بدون دلیل تماس نگیرید

یکی دیگر از کارهایی که در روابط راه دور ممکن است مسئله ساز شود تماس بیش از حد است. صرفا به این دلیل که حوصله تان سر رفته یا در زندگی خود احساس کمبود محبت دارید نباید روزی چند با با معشوق خود تماس بگیرید.
• اگر حرف خاصی برای گفتن نداشته باشید مکالمه شما کسل کننده خواهد بود.
• ممکن است فردی تنها و نیازمند بنظر برسید.
• شاید این احساس را به طرف مقابل القا کنید که هیچ هدف و کار دیگری در زندگی ندارید.
• زمانی که دچار مشغله های فکری یا احساسات منفی هستید تماس نگیرید

5.هدفمند ارتباط برقرار کنید

می دانیم آینده این نوع روابط بستگی به کیفیت ارتباط و مکامله های ما دارد. در واقع تنها چیزی که می توانیم برای عاشق کردن یک نفر از راه دور به آن متکی باشیم مکالمه های تلفنی و چت های عاشقانه است.

6.موضوع مناسبی برای صحبت کردن انتخاب کنید

• طرف مقابل علاقه مند به صحبت راجع به موضوع باشد.
• موضوع مکالمه برای او جذابیت داشته باشد.
• موضوعی انتخاب کنید که هر دو بتوانید راجع به آن صحبت کنید.
• مکالمه ای داشته باشید که در نهایت؛ لذت بخش، آرام بخش، کنجکاو کننده، هیجان انگیز یا خنده دار باشد.

7.ارتباط متقابل بجای ارتباط یکطرفه

تعادل همیشه باید در رابطه برقرار باشید، اگر طرف مقابل به هر علتی مثلا عدم علاقه، یا ویژگی ها و تیپ شخصیتی خود یا هر دلیل دیگری اقدام تلاش زیادی برای ارتباط نمی کنید شما هرگز خودتان را تحمیل نکنید.
تنها کار صحیح نتیجه بخشی که میتوان در این شرایط انجام داد تحریک و جذب طرف مقابل برای ارتباط بیشتر است، البته به استفاده از اصول روانشناسی عشق و طبق قوانین روابط عاطفی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *