نیمه گمشده من کیست؟!

شاید شما به این موضوع خیلی فکر کرده باشید که نیمه گمشده وجود دارد؟! آیا من هم نمیه گمشده ای دارم؟!در پاسخ به این سوال ها باید گفت که برای هر فردی چندین نیمه گمشده وجود دارد، بعضی از افراد به عمیق ترین نقطه روح و روان یک دیگر نفوذ کرده و این احساس فهمیده شدن را در یک دیگر  به وجود خواهند آورد. اگر به دنبال تکنیک های بیشتر برای برقراری رابطه احساس هستید می توانید به صفحه اول سایت سربرگ تازه بروید

بعضی از افراد زمانی که بحث‌ نیمه گمشده ایجاد می شود، شروع به مسخره کردن و غیر واقعی دانستن این امر کرده و نمی توانند این مسئله را باور کنند. و تصور وجود یک شخصی که بتواند آنها را درک کرده و با یک دیگر یک رابطه سالم و سازگار را داشته باشند، بسیار سخت و دور از واقعیت می پندارند.

تصور اشتباهی که در بین افراد از نیمه گمشده وجود دارد، یک فرد عاشق پیشه، و خیالی است. اما منظور ما از نیمه گمشده وجود افرادی است که بتوانند به عمق روح یک دیگر وارد شده و یک حس درک شدن و آرامش را ایجاد کنند.

همه شما حتما با یکی از دوستانتان احساس نزدیکی بیشتری خواهید کرد. به نظرتان چرا این حس نزدیکی و صمیمیت در بین شما وجود دارد؟! آیا به دلیل شباهت شما به یک دیگر نیست؟!

درست است، تفاهم و شباهت پایه اصلی دوست داشتن و دوست داشته شدن است. انسان زمانی می تواند درکنار شخصی احساس آرامش کند که بداند آن شخص می تواند او را درک کند، شباهت و حرف های مشترکی با یک دیگر دارند، نیازی به قانع کردن هم نداشته و می توانند با یک دیگر بدون هیچ ترسی از قضاوت شدن به درد و دل بپردازند.

این مسائل در روابط عاطفی پر رنگ تر خواهند شد و افراد برای داشتن یک رابطه سالم نیازمند درم متقابل بیشتری هستند. در ادامه به بعضی از نشانه های نیمه گمشده اشاره خواهیم کرد که شمارا برای انتخاب یک رابطه سالم رهنمود می سازد.

نشانه های نیمه گمشده چیست؟!

نیمه گمشده نشانه های زیادی دارد، البته این نشانه های کاملا کلی خواهد بود و هر شخص می تواند برای خود معیار های متفاوتی داشته باشد اما آن چیزی که در همه افراد یکسان است، عبارت اند از:

تفاهم در علاقه های یک دیگر:

این مسئله کاملا متفاوت از آن چیزیست که در ذهن عموم جامعه قرار دارد. منظور از این تفاهم کلیات علاقه شما است و هیچ یک از جزئیاتی که شما به آن توجه دارید را شامل نمی شود. منظور از علایق کلی، همان عقاید شما خواهد بود مثلا یک عقیده کلی درباره سیاست، یک عقیده کلی درباره مفاهیم عشق، خیانت، یا زندگی، اما مسائل جزئی مانند رنگ مورد علاقه شما و یا غذای مورد علاقه شما نمی تواند یک فاکتور اصلی برای تفاهم باشد.

تفاهم اصلی زمانی ایجاد خواهد شد که به شکل درونی بوده و هر دو طرف بتوانند نیاز های خود را بدون هیچگونه قضاوت به زبان آورند. وجود این تفاهم باعث خواهد شد تا شما درباره این مسائل مشترک جبهه خاصی نداشته باشید و از گوش دادن به آن لذت برده و هم فکر باشید.

به عنوان مثال: یک شخصی نسبت به عقاید دینی خود تعصب شدیدی دارد، قطعا نمی تواند فرد مناسبی برای شخصی باشد که هیچگونه تعصبی نسبت به مفاهیم دینی ندارد، این دو قادر نخواهند بود تا در مورد مسائل دینی خود صحبت کرده و ممکن است حساسیت یک دیگر باعث بروز اختلاف شود.

اولویت یک دیگر باشید:

نیمه گمشده کسی است که شما در کنار او احساس لذت خواهید کرد و هر دو باهم این حس را تجربه می کنید و انتخاب اول زندگی یک دیگر هستید. بعضی ها ممکن است احساس کند شخصی که هیچ حسی به آنها ندارد، نیمه گمشده آنها خواهد بود و هیچ گونه توجهی به آسیب های عشق یک طرفه نخواهند داشت. این تصور کاملا غلط است. عشق یک طرفه هیچگاه نمی تواند به عنوان نیمه گمشده باشد زیرا در تعریف نیمه گمشده تاکید شده است که هر دو طرف به یک دیگر احساس داشته و در رشد یک دیگر تاثیر خواهند داشت. به اصطلاح یک جاده دو طرفه است.

پذیرفتن اشتباه از جانب یک دیگر:

وجود چالش و اختلاف در یک رابطه سالم ضروری است. رابطه ای سالم خواهد بود که در آن اختلاف نظر وجود داشته باشد. اگر این اختلاف وجود نداشته باشد به این معنی است که یکی از طرفین راضی نبوده و سکوت می کند و آن رابطه کاملا یک طرفه است.

پس در رابطه های نیمه گمشده نیز وجود اختلاف نظر و بحث کاملا امری طبیعی خواهد بود. البته این بحث ها نباید آن قدر عمیق باشد که منجرب به دلخوری و فاصله شود. نشانه های نیمه گمشده کسی است که بتواند برای رابطه خود از غرور گذشته و اشتباهات یک دیگر را بپذیرند. در این روابط افراد هیچگاه فقط یک طرف را مقصر ندانسته و هر دو برای رابطه خود تلاش می کنند. عذرخواهی کردن از یک دیگر را عیب ندانسته و برای بهبود رابطه خود از مسائل مختلفی می گذرند. این عملکرد های رفتاری کاملا دو طرفه است و هر دو طرف در یک رابطه احساس ارزشمندی خواهند کرد.

شوخ طبع بودن متقابل:

در یک رابطه سالم هر دو طرف برای خندان یک دیگر در هر شرایط تلاش خواهند کرد. پس شوخ طبع بودن هر دو طرف به یک اندازه می تواند نشانه ی نیمه گمشده باشد. همه انسان ها نیازمند شخصی هستند که بتواند لبخند را بر روی لبان آنها بیاورند. البته دانستن این مسئله که جه زمانی باید شوخی کرد و چه زمانی باید جدی بود، یک مسئله مهم است.

داشتن هدف های مشترک

وجود اهداف مشترک در یک رابطه جدی و سالم ضروری است. هر دو طرف باید بدانند که نتیجه رابطه آنها چیست؟! برای چه چیزی کنار یک دیگر هستند. آیا هر دو به یک اندازه برای این هدف ارزش قائل می باشند؟!

تمامی پاسخ این سوال ها می تواند در پیدا کردن یک نمیه گمشده تاثیر زیادی داشته باشد. وجود اهداف مشترک مالی در بقا یک رابطه تاثیر بالایی دارد. درست است که پول خوشبختی نخواهد آورد اما بدون وجود آن نیز نمی توان زندگی کرد. سطح توقع مالی افراد باید با یک دیگر یکسان باشد، روش پول خرج کردن افراد در یک رابطه باید با یک دیگر هماهنگ باشد. به عنوان مثل هیچگاه یک فرد خسیس نمی تواند ولخرجی را تحمل کند، پس نیازمند یک شریک احساسی است که حداقل در خرج کردن امور مالی خود برنامه خاصی داشته باشد.

عشق از روی شناخت

یک رابطه‌ ای دارای شناخت کافی باشد معمولا عشقی پایدار خواهد داشت. خیلی از افراد عشق را با یک هوس یا وابستگی اشتباه خواهند گرفت.

در وابستگی افراد خیلی زود ابراز احساسات کرده و یک گرمای زیادی در اوایل رابطه خود دارند اما بعد از مدتی این گرما از دست رفته و می فهمند به برای یک دیگر ساخته نشده اند. اما رابطه نیمه گمشده این چنین نیست. عشقی که در این رابطه به وجود خواهد آمد نتیجه یک زمان طولانی است که از روی شناخت یک دیگر می باشد. زمانی که افراد شناخت کافی نسبت به یک دیگر پیدا کنند، و بفهمند که مشترکات زیادی با یک دیگر دارند، آنگاه یک احساس عمیق به وجود خواهد آمد که روز به روز بیشتر از قبل خواهد شد.

اعتماد به یک دیگر

وجود اعتماد در یک رابطه سالم  کاملا مهم است. افرادی که در رابطه خود اعتماد کافی را نداشته همیشه دارای یک تنش در رابطه خواهند بود. این استرس و نگرانی و ترس از کافی نبودن برای یک دیگر باعث خواهد شد همیشه، اختلافات زیادی در رابطه به وجود بیاید. نیمه گمشده کسی است که احساس کافی بودن و ارزشمند بودن به شما خواهد داد و اعتماد کافی به شما خواهد داشت.

در یک رابطه سالم هیچگاه افراد میم مالکیت بر روی یک دیگر نزاشته و در حال داشتن یک رابطه عاطفی، افراد آزادی های فردی خود را نیز دارند. زمانی که با وجود این آزادی ها همچنان بر روی تعهد خود نسبت به یک دیگر پای بند باشند، می توان گفت که آن دو نیمه گمشده یک دیگر هستند.

کلام آخر

این نشانه ها کلی ترین مسائلی بود که در انتخاب نیمه گمشده می توان به آن اشاره داشت اما شما باید بدانید که نمی توان به طور حتم قادر خواهید بود که نیمه گمشده خیالی را پیدا کنید. باید توجه داشته باشید که حتی دز یک رابطه سالم و عمیق هیچ وقت قادر به شناخت کافی شریک عاطفی یا نیمه گمشده خود نخواهید بود. زیرا همیشه چیز های جدی در مورد دیگران و حتی خودمان وجود خواهد داشت که ما را با کشف های جدیدی رو به رو خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *