چیکار کنم عاشقم بشه

چیکار کنم عاشقم بشه


چیکار کنم عاشقم بشه

چیکار کنم عاشقم بشه آیا می دانید برای اینکه کسی را عاشق خود کنید به چه چیزی نیاز دارید؟ هر یک از ما انسان ها برای حل مشکلات گوناگون در زندگی یا روبرو شدن با چالش های مختلف مثل عاشق کردن دیگران فقط می توانیم به توانایی ها و امکاناتی که در اختیار داریم تکیه کنیم.

اما همه افراد در زندگی از توانایی و امکانات مساوی برخوردار نیستند متاسفانه محدودیت های مانند؛ مشکلات مالی، مسئولیت های زندگی، اعتماد به نفس پایین، بی تجربگی در رابطه عاطفی، قدرت جذب کم، ضعف در مهارت های ارتباطی و عاطفی یا حتی خجالتی بودن در برابر جنس مخالف میتوانند مانع موفقیت شما در عاشق کردن فرد مورد علاقه تان شود. اما در حقیقت مهم نیست برای اینکه کسی را عاشق خود کنید چه مشکلات غیر قابل حلی در زندگی سر راهتان قرار دارد.

روابط عاطفی با معیار های ظاهری و اولیه شروع می شوند ولی این تعامل طرفین است که رابطه آنها را می سازد. هیچ چیز در این جهان ابدی و پایدار نیست رابطه های عاشقانه نیز از این واقعیت مستثنی نیستند، عاشق کردن دیگران شاید کار سختی باشد اما عاشق نگه داشتن یک شخص بسیار دشوار تر است و شما باید بتوانید هر روز به ذهن و قلب کسی که دوستش دارید نفوذ کنید. سه اصل مهم برای ایجاد دلبستگی و عشق وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید.

  • نیاز های طرفین در ارتباط عاطفی
  • تیپ شخصیتی و شرایط زندگی هر دو فرد
  • سبک رفتاری هر یک از زوج ها

اگر میخواهید بدانید چیکار کنم عاشقم بشه بشه باید مهارت های خود را در این سه اصل افزایش بدید تا بتوانید یک رابطه پایدار شکل دهید. در عصر ارتباطات عمر رابطه ها گاهی کوتاه تر از چند ماه است، برای حفظ متداول جریان عشق در رابطه شما به چیزی فراتر از توصیه های روانشناسی زرد نیاز دارید ما در تیم روانشناسی سربرگ تازه با گردآوری کامل ترین و بروز ترین یافته های علمی در زمینه ایجاد احساس عشق در تلاش هستیم تا امکان پیشرفت و موفقیت را برای کاربران خود فراهم کنیم.

اما سوال اینجاست کسی که دوستش دارید چقدر برای شما اهمیت دارد؟ آیا صرفا برای سرگرمی در مورد راه های عاشق کردن دیگران تحقیق می کنید یا عمیقا تصمیم دارید در جذب جنس مخالف قدرت مند عمل کنید؟ انسان ها تقریبا توانایی این را دارند که به تمام خواسته های خود دست پیدا کنند اما به شرطی که هزینه آن را بپردازند! بهای عاشق کردن دیگران تنها “پیشرفت” است. محدودیت های خود را فراموش کنید و روی تقویت و ایجاد نقاط قوت شخصیت تان کار کنید تا همیشه در روابط عاطفی موفق باشید.

این مقاله برای چه کسانی مفید است؟

  • میخوام عشقم بیشتر دوستم داشته باشه و با هم ازدواج کنیم.
  • عشقم سرد شده میخوام دوباره عاشقم بشه.
  • در محیط های اجتماعی مثل دانشگاه و محل کار از کسی خوشم اومده میخوام جذبش کنم.
  • توی شبکه های اجتماعی به یک نفر آشنا شدم میخوام کاری کنم واقعا دوستم داشته باشه.
  • کسی که دوستش داشتم ولم کرده میخوام برگرده.

هورمون عشق

گاهی ما درک کاملی از عشق نداریم و بیشتر درگیر “نیاز دوست داشتن و دوست داشته شدن” هستیم. برای عاشق کردن کسی که دوستش داریم ابتدا باید ماهیت عشق را از دیدگاه روانشناسی بررسی کنیم. وقتی میپرسیم عشق چیست در واقع خودمان را در معرض صدها پاسخ درست اما متفاوت قرار می دهیم. تعاریف زیادی برای عشق وجود دارد مثلا رویکرد زیست شناختی “زیرمجموعه روانشناسی که رابطه میان فعالیت های مغزی و رفتار انسان را بررسی می کند” دلیل عاشق شدن انسان را ترشع اکسی توسین یا همان هورمون جنجالی عشق می دانند.

چیکار کنم عاشقم بشه
کد ژنتیکی عشق

هورمن اکسی توسین در هیپوتالاموس ترشع می شود که مرکز اعمال غرایزی مثل گرسنگی، سیری و عواطف است. این هورمون در هنگام رابطه های احساسی و عاشقانه، رابطه جنسی و مراحل قبل و بعد از زایمان ترشع می شود. از نظر فیژولوژی کارکرد هورمون اکسی توسین برای بقای نسل انسان و تولید مثل ضروری است. انسان ها در DNA خود کد ژنتیکی دارند که آنها را به سمت عاشق شدن و تولید مثل هدایت می کند به همین سبب گریزی از عشق نیست زیرا ما حتی در ابعاد ژنتیکی در جستجوی عشق هستیم پس هر انسانی به عشق نیاز دارد پس هر شخصی را میتوان عاشق کرد.

چرا انسان ها عاشق می شوند؟

انسان در بدو تولد تنها یک دارایی و یک توانایی دارد “غریزه” در تمام زندگی، انسان بصورت خودآگاه و ناخودآگاه در تلاش است تا غرایز خود را به هر وسیله ممکن ارضاء کند. یکی از غریزه های بسیار قدرت مند در انسان عشق طلبی و عشق ورزی است زیرا عشق منبع ارضاء نیاز های بیشماری از انسان است. رابطه های عاشقانه نیز مانند سایر روابط انسان برای برطرف شدن نیاز هایی خاص شکل میگیرند.

شناخت نیاز های ذهنی و روانی طرف مقابل و درک درست از معیار های او میتواند به شما بگوید دقیقا چطور حرف بزنید، چگونه رفتار کنید و به چه شکل رابطه خود را در جهت هدفی که دارید مدیریت کنید تا کسی که دوستش دارید نیز عاشق شما شود.

عشق نیاز مشترک انسان ها

کارل یونگ یکی از روانشناسان پیشرو معتقد است انسان قبل از تولد در بهترین و ایمن ترین نقطه هستی قرار دارد یعنی رحم مادر، تمام نیاز های انسان در دوران جنینی به سرعت و به بهترین شکل ارضاء می شوند اما به محض اینکه کودک متولد می شود خود را در معرض نا امنی و نیاز می بیند و چون توانایی ارضاء نیاز های خود را ندارد برای بقاء به مادر و سایر اعضای خانواده وابسته است. با رشد و افزایش سن وابستگی انسان به والدین و اعضای خانواده خود را در قالب وابستگی به افراد خارج از خانواده نشان می دهد و عشق راهی است برای پاسخگویی به نیاز های بنیادین انسان.

زیگموند فروید بنیان گذار روانکاوی نظریه ای راجع به انسان مطرح کرد که به انقلابی بزرگ در روانشناسی منجر شد طبق نظریه شخصیت فروید هسته شخصیت انسان دارای سه بخش هشیار، نیمه هشیار و ناهشیار است.

  1. ناهشیار برگیرنده غرایز، نیاز ها، آرزو ها و کمبود ها است که به رفتار ما جهت می دهد.
  2. نیمه هشیار جایگاه تمام خاطرات، ادراک ها باور ها و اندیشه های ما است که در لحظه به آن آگاهی هشیار نداریم.
  3. هشیار تمام احساسات و تجربه هایی را دربر می گیرد که ما در لحظه به آن آگاه هستیم، مثل فکری که در سر داریم یا کاری که در حال انجام آن هستیم.

از نظر دیدگاه روانکاوی انسان ها در کودکی هیجانات جنسی را از طریق دهان، معقد و آلت تناسلی تجربه می کنند. هیجانات جنسی به قدرت مندی غرایزی مانند گرسنگی و پرخاشگری هستند و انسان در طول زندگی بصورت ناهشیار در تلاش است تا با ارضاء این نیاز ها باعث فروکش شان شود. جستجوی عشق نیز پاسخی به همین تکانه های جنسی است. و تمام رفتار های ریز درشت در انسان ها ماهیتی جنسی “نه شهوتی” دارند.

ترس، غرایز، خواسته ها، نیاز ها، باور ها و کمبود ها و حتی آسیب های روحی روانی به رفتار انسان در رابطه عاطفی جهت می دهد، اگر شما نسبت به باور های عشقتان یا نیاز های او آشنایی نداشته باشید هرگز نمی توانید رابطه خود را به درستی مدیریت کنید. به عنوان مثال برخی افراد با اینکه به طرف مقابل خود علاقه مند هستند نه تنها به او نزدیک نمی شوند بلکه هرچه رابطه جلو تر می رود آنها فاصله بیشتری می گیرند علت چنین رفتاری می تواند، ترس از وابستگی یا احساس نا امنی باشد، تنها با تشخیص درست نیاز های ذهنی طرف مقابل می توانید چالش های رابطه را کنترل کنید.

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم

انسان بنظر قدرت مند ترین و هوشمند ترین موجود این جهان است اما در کمال تعجب نیاز مندترین آنها نیز است! برای سایر موجودات زنده میتوان چند نیاز مشخص تعریف کرد مانند؛ غذا، آب، استراحت، تولید مثل و… اما ما انسان ها بیشتر از هر موجود دیگری نیازمند هستیم و به نوعی هر یک از ما به واسته نیاز هایمان تعریف می شویم.

سه اصل بسیار مهم در عاشق کردن دیگران وجود دارد که بدون شناخت و مهارت در آنها نمی توان واقعا آموخت چیکار کنم عاشقم بشه. 1.نیاز های ناخودآگاه که به واسطه فیزیولوژی و ساختار ذهن شکل می گیرند  2.معیار های انتخاب شریک عاطفی که به واسطه تجربیات زندگی و شرایط محیطی به وجود می آیند 3. سبک های دلبستگی افراد که نوع نگرش آنها و رفتارشان در رابطه را تعیین می کند. پیش تر در مقاله چگونه دیگران را عاشق خود کنیم بر اساس روانشناسی عشق این سه اصل را بصورت کامل بررسی کرده ایم و به معرفی راه کار ها و اصول جامعه روانشناسی و تکنیک های وابستگی سازی پرداخته ایم.

هدف طرف مقابل شما از رابطه چیست؟

با نظر چند تن از بزرگترین دانشمندان حوزه روانشناسی راجع به عشق و رابطه میان مرد و زن آشنا شدیم اما صرف نظر از تمام تعاریف های عشق که توسط اندیشمندان پیشرو مطرح شده هر یک از ما تعریف منحصر به فردی از عشق برای خودمان داریم که تحت تاثیر باور ها، تجربیات و احساسات ما قرار دارد. البته این تعریف هرگز ثابت و یکسان نخواهد بود و با تغییر شرایط و افزایش سن و نگاه ما نیز به عشق تغییر خواهد کرد. قبل از اینکه ذهن تان را درگیر یک شخص کنید و تمام احساسات و انرژی تان را در یک رابطه سرمایه گذاری کنید از درست بودن انتخاب خود اطمینان داشته باشید.

از نظر فلاسفه مقصد نهایی عشق رابطه دوستی میان دو انسان است ارسطو عشق و دوستی را به سه دسته تقصیم میکند. 1. دوستی بر پایه سودمندی 2. دوستی بر اساس لذت مشترک و کاملترین نوع دوستی یعنی دوستی بر اساس نیکی و فضایل اخلاقی طرف مقابل.

قبل از اینکه تصمیم به عاشق کردن یک شخص بگیرید بد نیست بدانید ارتباط عاطفی شما به کدام یک از این سه نوع شباهت دارد زیرا مشخص کردن آن ماهیت و آینده ارتباط را آشکار می سازد. رابطه شما مطعلق به هر دسته ای که باشد باید بدانید عشق کامل یک شبه به وجود نمی آید و معمولا باید رابطه عاشقانه خودتان را با استراتژی مناسب از دو حالت اول به حالت سوم برسانید.

نقش تیپ شخصیتی در عاشق کردن دیگران

چیکار کنم عاشقم بشه
هر تیپ شخصیتی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، عشقتان را خوب بشناسید

رابطه عاشقانه در نهایت تعامل دو انسان با شخیصت های منحصر به فرد است، اگر ویژگی های شخصیتی طرفین باعث بروز تنش در رابطه شود تعامل جای خودش را به تقابل می دهد و زوجین هر روز به لحاظ عاطفی از هم فاصله میگیرند.

موضوع تیپ شخصیتی همیشه برای عموم مردم جالب بوده و عده زیادی به واسطه شناخت تیپ شخصیتی خود با مسائل روانشناسی بصورت تخصصی و علمی آشنا می شوند. اهمیت شناخت تیپ شخصیتی فقط بخاطر جذابیت آن نیست آشنایی با انواع تیپ ها دو نتیجه مثبت به همراه دارد به کمک علم شخصیت شناسی میتوان تحلیل درستی از رفتار فرد مقابل داشت و بهترین استراتژی را برای ارتباط با او پیش گرفت و همچنین ما میتوانیم با کمک شخصیت شناسی به ابعاد پنهان شخصیت خودمان پی ببریم تا نقات قوت و ضعف شخصیت خود را بخوبی بشناسیم و مسیر درستی برای پیشرفت فردی پیدا کنیم.

انواع تیپ های شخصیتی در عشق

چیکار کنم عاشقم بشه
در مدل پنج عاملی نئو تیپ شخصیتی شما چیست؟

تیپ شخصیت تحت تاثیر دو عامل وراثت و محیط شکل می گیرد، برخی از ویژگی های شخصیتی مانند؛ ظاهر، ژنتیک، پرخاشگری، بهانه گیری و خجولی از والدین به ارث برده می شوند و سایر ویژگی های انسان و رفتار او تحت تاثیر عامل محیط است. به عقیده برخی از روانشناسان عامل محیط در تعیین شخصیت افراد همیشه قدرت مندتر عمل می کند، شرایط مالی فرهنگی و اجتماعی که طرفین در آنها رشد می کنند در شکل گیری شخصیت شان که منشاء نیاز ها و علت رفتار های شان است نقش بسزایی دارد.

نگاهی بندازید به راه های عاشق کردن افراد مغرور

تکنیک ارتعاش عشق

انسان قبل از تجربه احساس عشق، طعم چند احساس دیگر را می چشد احساساتی مثل آرامش، امنیت و خوشحالی، تجربه این احساسات با یک فرد دیگر به تولد عشق می انجامد. راه های زیادی برای عاشق شدن وجود دارد که برخی از آنها مربوط به حواس جسمانی ما هستند، مغز انسان ارتعاش را از طریق سیگنال های مختلفی دریافت می کنند مانند؛

  • شنوایی یکی از حواسی است که به عاشق شدن انسان کمک زیادی می کند، کلماتی که بیان می کنید، و حتی طرز بیان آنها و تن صدای شما در روند ایجاد عشق و علاقه مند کردن دیگران تاثیر دارد.
  • لامسه حسی است که باعث ترشع هورمون اکسی توسین می شود وقتی دو معشوق یک دیگر را نوازش می کنند یا از لحاظ جسمی به هم نزدیک می شوند هورمون عشق آزاد می شود.
  • بویایی شاید آنطور که بنظر می رسد در ایجاد احساس عشق تاثیر نداشته باشد اما این حس به شدت قدرت مند است و میتواند با ثبت خاطره در نیمه هشیار همراه باشد، مثلا زمانی که شما یک عطر را همیشه استفاده کنید باعث می شود نزدیکان شما هرجا بویی مشابه را حس کنند بی درنگ یاد شما بی افتند و دوباره احساسات مرتبط با شما را تجربه کنند.
  • بینایی انسان بخش بزرگی از درک او را نسبت به هرچیز شکل می دهد. اتفاقاتی که در رابطه شاهد آن هستیم رفتار هایی که از طرف مقابل می بینیم احساسات مان را تغییر می دهد. عوامل بصری تاثیر زیادی در جذب عشق دارند مانند؛ ظاهر، اندام، نوع پوشش و طبقه اجتماعی.

زبان بدن یکی دیگر از مواردی است که در تمام روابط اجتماعی، دوستی و عاطفی اهمیت کلیدی دارد، مثلا اگر نتوانید ارتباط چشمی خود را هنگام صحبت کردن با طرف مقابل حفظ کنید نشان دهنده ضعف اعتماد به نفس در شما خواهد بود یا اگر هنگام صحبت کردن بیش از حد از دست هایتان استفاده کنید تمرکز طرف مقابل را ازبین خواهید برد.

آیا میخواهید بدانید چگونه یک پسر را دیوانه خود کنیم

یکی دیگر از راه های بررسی عشق پرداختن به سیگنال های عصبی است که توسط ذهن دریافت و پردازش می شود. بر اساس نظریه ارتعاش هر چیزی در این جهان دارای ارتعاش منحصر به فرد خود است مثل یک جسم یا یک انسان، یک آرزو یا حتی یک کلمه. زمانی که شما در رابطه عاطفی حرفی می زنید یا کاری انجام می دهید در واقع یک ارتعاش به ذهن طرف مقابل ارسال کرده اید تنظیم ارتعاش عشق به شما قدرت نفوذ باورنکردنی به ذهن کسی که دوستش دارید می دهد.

“””ذهن عشقتان این ارتعاشات را دریافت می کند و با توجه به تیپ شخصیتی خود “ویژگی های وراثتی و محیطی” که دارد آنها را تحلیل می کند و خروجی این تحلیل واکنش عشقتان نسبت به رفتار شما خواهد بود.

تا اینجا دانستیم معقوله عشق از دیدگاه علمی چیست و چگونه باید آن را تحت تاثیر قرار داد. اما عاشق کردن یک فرد به این نکات محدود نمی شود. در ابتدا گفتیم باید مهارت های مقابله با شرایطی که با آن روبرو هستیم را بدست آوریم. برخی از شرایطی که بیشتر مراجع کنندگان سایت روانشناسی سربرگ تازه با آن روبرو هستند را بررسی می کنیم تا راه کار مناسب برای هر یک را بهتر بشناسید.

چیکار کنم عشقم عاشقم بشه

تصویری که از خودتان در رابطه ارائه می دهید احساس طرف مقابل  را نسبت به شما شکل می دهد. در واقع بزرگترین نکته راجع به عاشق کردن دیگران این است که بتوانید به بهترین شکل ممکن خودتان را شرح دهید اینکه دقیقا کی هستید و چه ویژگی هایی دارید.

ویژگی های ضمیر ناهشیار، تیپ شخصیتی و تجربیات فردی همگی عواملی هستند که به رفتار انسان جهت می دهند. ارتباط میان انسان ها با رفتار های هنجار یا ناهنجار تعریف می شود، در نهایت رفتار های عملی و رفتار های کلامی دیدگاه و حس دیگران را نسبت به ما شکل می دهد برای عاشق کردن یک شخص باید تلاش کنید در هر شرایطی بهترین رفتار را داشته باشید.

8 اصل افزایش جذابیت در رفتار

1.اعتماد به نفس

قطعا صحبت های زیادی راجع به اهمیت اعتماد به نفس در رابطه و مشکلاتی که عدم اعتماد به نفس به همراه دارد شنیده اید. همه ما جذابیت افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند را احساس می کنیم اما عنصر اعتماد به نفس تنها بخاطر جذابیتی که دارد مهم نیست دلیل اصلی اهمیت اعتماد به نفس در روانشناسی تاثیری است که روی رفتار خود ما دارد.

کمبود اعتماد به نفس تک تک رفتار های انسان را تحت الشعاع قرار می دهد، زمانی که فرد اعتماد به نفس پایینی داشته باشد تمام اقدامات و رفتار او آلوده به اضطراب خواهد بود مثلا در قرار ملاقات های رو در رو نمی تواند با تسلط به گفتگو بپردازد یا اگر خواسته و مشکلی در رابطه داشته باشد نمی تواند آن را به شکل درستی با شریک عاطفی خود مطرح کنید یا حتی در مقابل مشکلات و بحث های که در رابطه به وجود می آید واکنش هیجانی یا خنثی از خود نشان می دهد که تاثیر منفی روی کیفیت ارتباط دارد.

چند نکته در مورد اعتماد به نفس در عشق
  1. ظاهر خودتان را به گونه ای بی آراید که احساس منفی نسبت به خود یا پوشش تان نداشته باشید.
  2. سعی کنید ارتباط چشمی خودتان را همیشه حفظ کنید.
  3. در لحظه اول دیدار همیشه لبخند بزنید و صمیمانه سلام و احوال پرسی کنید.
  4. در مقابل دوستان و آشنایان طرف مقابل تان خجالتی نباشید و سعی کنید با هر یک از آنها رابطه دوستانه ای به وجود بی آورید.
  5. راجع به موضوعات مربوط به خودتان مانند شغل، تحصیلات، امکانات مالی یا مسائل خانوادگی و فرهنگی با تسلط صحبت کنید. نوع نگرش شما به این مسائل در نگرش دیگران به آنها نیز تاثیر دارد، مثلا اگر شما تحصیلات بالایی نداشته باشید و این موضوع تبدیل به نقطه ضعف شما باشد دیگران نیز این ضعف را حس خواهند کرد اما اگر بر این باور باشید که ویژگی های مثبت تان این ضعف را پوشانده دیگران نیز به همین باور راجع به شما خواهند رسید.

2.هوش هیجانی (EI)

چیکار کنم عاشقم بشه
افزایش هوش هیجانی و عاطفی

هوش عاطفی یا هوش هیجانی Emotional intelligence به معنی توانایی در شناخت و کنترل احساسات و هیجان های خود و دیگران است. بخش عمده ای از رفتار ما تحت تاثیر احساسات و هیجانات لحظه ای قرار دارد مانند زمانی که فرد دچار احساساتی مثل پرخاشگری یا شکاکی می شود. هوش هیجانی به معنی به تعویق انداختن لذت کامرواسازی (مثلا بروز پرخاش) و فرونشاندن تکانش ها (مسئله ای که عامل پرخاش و فوران احساسات شده) می باشد.

ارتباط موفق نیاز به کنترل احساسات گسترده دارد اما کنترل و مدیریت احساسات خودمان به تنهایی کافی نیست چون روابط با یک فرد دیگر یعنی “کنش و واکنش” به این معنی که ما فقط مرتکب رفتار نمی شویم بلکه در مقابل رفتار دیگران نیز باید واکنش نشان دهیم در نتیجه باید بتوانیم به شناخت درست از احساسات طرف مقابل برسیم و این احساسات را با پاسخ مناسب مدیریت کنیم.

3.هویت فردی

ما در روابط ساده و پیش پا افتاده روزمره مثل ارتباط با مغازه داری که از او خرید می کنیم یا پزشکی که برای درمان به مطب او می رویم به هویت فردی افراد توجه نمی کنیم و بیشتر روی ارتباط و نیازمان تمرکز داریم اما در روابط دوستانه و عاطفی هویت فردی افرد اهمیت بسیاری دارد. عنصار تشکیل دهنده هویت فردی مجموعه ای از نگرش ها، ویژگی ها و احساسات است. اینکه ما کی هستیم روی جزء به جزء زندگیمان تاثیر دارد، ضمیر ناهشار ما همیشه به هویت فردی کسانی که روابط نزدیکی با آنها  داریم توجه می کند و موضع مان را در مقابل آن فرد مشخص می کند.

شما با هویت فردیتان قضاوت خواهید شد

1. نگرش

نگرش هر یک از ما به زندگی معرف بخشی از هویت ما است. در زندگی به دنبال چه چیزی هستیم؟ دیدگاه ما نسبت به انسان ها چگونه است؟ آیا برای دیگران ارزش قائلیم یا فقط به خودمان اهمیت می دهیم؟ آیا دیگران را با رفتار هایشان قضاوت می کنیم یا نسبت به همه بدبین هستیم؟ در عشق متعهد هستیم یا تنوع طلبی را یک امتیاز می دانیم؟

بخشی از شخصیت انسان از طریق نگرش او به مسائل بازتاب پیدا می کند، زیرا نگاه ما نسب به هر موضوع احساس مان را شکل می دهد و در نهایت بر اساس احساسی که داریم تصمیم میگیرم چه رفتاری داشته باشیم. تفاوت در نگرش به زندگی و رابطه مشترک میتواند نقطه شروع اختلافات باشد زیرا در نهایت به رفتار هایی متفاوت ختم می شود. برای داشتن یک رابطه ایده آل و کاشتن بذر عشق باید نگرش های خود را به مسائل درون رابطه ای اصلاح کنید و هویت فردی خودتان را آنگونه که باید تعریف کنید.

2. ویژگی های فردی

بخش دوم هویت هر انسانی با ویژگی ها و محدودیت های او تعریف می شود مثل ویژگی های ظاهری یا قدرت فیزیکی، هوش، ثروت، قدرت بیان، اقتدار، مهربانی، شوخ طبعی و صدها ویژگی دیگر که در نهاد هر یک از انسان ها وجود دارد.

اما همه ما توانایی ها و منابع یکسانی برای شکوفایی و رسیدن به اهدافمان را نداریم مثلا همه وضع مالی مناسب یا تحصیلات بالا و اندام زیبا ندارند اما بدون شک همه میتوانند به شکوفایی برسند و ویژگی های مثبت خود را نمایان تر کنند و هر روز با ارتقای فردیشان امتیازات جدیدی به شخصیت خود اضافه کنند. ویژگی ها و امتیازاتی که شما دارید دلایلی هستند که دیگران را جذب شما می کنند ویژگی های مثبت تان نقاط قوت شخصیت شما هستند.

3. روحیات و احساسات

اگر روحیات و احساسات منفی داشته باشیم مثلا به انزوا علاقه بیشتری نشان بدیم تا به تعامل با اطرافیان، نسبت به دیگران و مسائل شکاک و بدبین باشیم، در موقعیت های دشوار پرخاشگری کنیم، در مواجه با مشکلات و نیاز های عزیزانمان بی توجه باشیم یا نتوانیم احساسات و نیاز های خود را بروز دهیم همیشه رابطه های ما با چالش های بزرگ همراه خواهد بود. روحیات و احساساتی که از خود بروز می دهید بیان گر بخش بزرگی از شخصیت شما است و شریک عاطفی تان کسی است که بیشتر از همه تاثیر احساسات تان را احساس خواهد کرد.

هویت ما یکی از نکاتی است که باعث می شوند کسی که دوستش داریم عاشقمان شود یا احساس کند ما فرد مناسبی برای او نیستم “کیسیتی” یکی از قدیمی ترین پرسش های انسانیت است، از پیدایش فلسفه تا به امروز انسان ها مدام این سوال را از خود پرسیده اند من کی هستم؟ چه چیزی های معرف من هستند؟ هیچ کس بهتر از خود ما نمی تواند پاسخ این سوال را بدهد با مطرح کردن این پرسش ما میتوانیم قدم های بزرگی در ارتقای فردی و رشد برداریم.

4.تعهد در عشق

اگر میخواهید واقعا بدانید چیکار کنم عاشقم بشه به معقوله تعهد در رابطه اهمیت بدید زیرا احساس امنیت یکی از بنیادی ترین نیاز های انسان به شمار می رود. نشان بدهید فرد متعهدی هستید و هدف شما در رابطه عاشقانه سرگرمی یا سوء استفاده نیست. شخصیت واقعی و هدف والای خود را در عشق با تعهد به کسی که دوستش دارید ثابت کنید.

5.خط قرمز های رابطه عاطفی

جهان ما به نوعی دارای دو جهت است مثل نیکی و پلیدی، شکوفایی و تباهی، پیشرفت و پست رفت هر چیزی در این دنیا به سمت یکی از این دو جهت حرکت می کند. برای روابط عاطفی باید چهار چوب هایی را تعریف کرد تا از تباهی آن رابطه جلوگیری شود. اینکه تا کجا به نیاز های یکدیگر پاسخ دهید،تا چه اندازه ای از یکدیگر انتظار داشته باشید و تا چه حدی اشتباهات را قابل پذیرش بدانید هویت رابطه شما را شکل می دهد. احترام گذاشتن به خط قرمز ها (با شرط درست و منطقی بودن) معیار سنجش مناسبی برای عشق طرفین است.

6.احترام کلید طلایی اعتماد و همبستگی

اعتماد به نفس و احترام را میتوان به عنوان دو ویژگی جادویی و سحر کننده انسان ها دانست ویژگی های که هر انسانی را جذب می کند و میتواند بذر محبت را بکارد و جزء بهترین پاسخ ها برای سوال چیکار کنم عاشقم بشه است. احترام در رابطه مشترک شاید اولین راه شکوفایی یک عشق واقعی باشد. رفتار محترمانه و احترام گذاشتن به خواسته ها، نیاز ها و زندگی طرف مقابل باعث می شود جایگاهی در دل عشقتان بدست آورید که هیچ کس نتواند خدشه ای به آن وارد کند.

7.مهارت حل مسئله در رابطه مشترک

بدون شک هر زوجی که ارتباطی را شروع می کنند از روز های ابتدایی درگیر ناملایمات و سوء تفاهم ها یا اختلافات زیادی می شوند. دو موجود که حتی با وجود شباهت زیاد تفاوت های بسیاری نیز دارند میخواهند در کنار این تفاوت ها ارتباط مشترکی را به سمت جلو ببرند، در این راستا دوری از چالش ها و مشکلات در رابطه مشترک امری محال و نشدنی است بنابراین تنها کاری که باید انجام داد تقویت مهارت حل مسئله است تا بتوانیم پستی های و بلندی های ارتباط را به شکل درستی مدیریت کنیم و مانع گسستگی عاطفی در عشق شویم.

8.درک متقابل

یکی از مهم ترین اصول رابطه های اجتماعی، دوستی و عاطفی توانایی درک یکدیگر است، افرادی که نمی توانند شرایط، محدودیت ها، فشار ها، نیاز ها و موقعیت یکدیگر را درک کنند سر کوچک ترین مسائل اختلافات شدیدی پیدا می کنند اختلافاتی که راه حلی برای آنها وجود ندارد زیرا طرفین نسبت به موضوع و مشکل مشترک درک و بینش یکسان ندارند.

توانایی درک کردن احساس همدلی و نزدیکی را در رابطه به وجود می آورد و یکی از ویژگی های است که میتواند شما را وارد دایره امن “افراد محدودی که به انها اطمینان داریم” زندگی طرف مقابل بکند.

چگونه رابطه تمام شده را دوباره شروع کنیم

شروع دوباره یک رابطه تمام شده گاهی بسیار دشوار است چون فرصت دوباره دادن به ارتباطی که یک بار به شکست ختم شده نیاز به دلایل محکمی دارد. شروع یک ارتباط و عاشق کردن دیگران مسیر هموارتری دارد چون ذهنیت طرفین در ابتدای آشنایی و رابطه به یکدیگر مثبت یا خنثی است و با رفتار صحیح به راحتی میتوان ارتباط قوی را به وجود آورد.

اما فرصت دوباره قائل شدن برای یک رابطه موضوع دیگری است چون طرفین اختلافات و تنش های زیادی را پشت سر گذاشته اند و بعد جدایی ذهنیت منفی نسبت به یکدیگر دارند. برای برگرداندن یک رابطه ابتدا باید مشکل ارتباط را بصورت علمی ریشه یابی کرد و سپس استراتژی مناسبی برای ترمیم رابطه در نظر گرفت برای آشنایی با مراحل ترمیم رابطه از دست رفته میتوان از یک مدل شش مرحله ای بازگشت استفاده کرد ما در مقاله چیکار کنم عشقم برگرده راه کار ترمیم رابطه ها بعد از جدایی را در شش بخش ترسیم کرده ایم.

عاشق شدم چيكار كنم

تجربه اولین رابطه یا تجربه اولین رابطه جدی همیشه دشواری های خود را به همراه دارد افراد زیادی به سایت روانشناسی سربرگ تازه مراجع می کنند کسانی که می گویند من عاشق پسر یا دختری شدم که خودش خبر نداره یا چگونه به یک نفر بفهمانیم دوستش داریم. بهترین پاسخ این است که باید خودتان را باور داشته باشید و خواسته خود را مطرح کنید، نتیجه هر چیزی که باشد از خارج شدن از سردرگمی تنها کار درست است پس احساسات خود را دفع نکنید و به ابراز وجود خود بپردازید تا بتوانید کاری کنید دیگران عاشق شما شوند.

36 دیدگاه

  • سلام علیکم خدمت تیم خوب سربرگ تازه. واقعا فکر میکردم عاشق کردن کسی با هدیه دادن و پول خرج کردنه اما شما بهم یاد دادید که کاملا برعکسه و تازه طرف اصلا باهات راه نمیاد. زبق فرمایشات جناب دکتر و علم ان ال پی و بنظر من که یه پسرم هرچقدر مغرور ترو مردونه تر باشی بیشتر میتونی طرف و جذب کنی نه اینکه هی در دسترسش باشی و التماس کنی که باهات باشه.

    • در پاسخ به سهیل عابدنیا
      برای موفقیت در یک رابطه باید با تکنیک های نفوذ به ناخودآگاه و مهارت های ارتباطی آشنایی کامل داشت

    • شما باید رفتار ایشان را بر اساس الگوریتم های روانشناسی تحلیل کنید تا نیاز های ناخودگاه و معیار های ناخودآگاه شخص را بشناسید

      • سلام عرض شد هیچ شکی بدون دلیل نیست یا ایک اتفاق باعث ایجاد شک میشه یا اینکه شخص در ناخودآگاه با ترس هایی مواجه است که در طول زندگی برای او ایجاد شده. هر چیزی یک منبع و منشاء دارد برای حل یک مشکل ابتدا منبع آن را پیدا کنیم تا بتوانیم با یک برنامه ریزی صحیح با آن مقابله کنیم

      • سلام من می‌خواهم کسیکه دوسش دارم عاشق خودم کنم چهجوری باید این کارو بکنم

        • سلام یکی از راه کار های شما مطالعه چندین کتاب مرتبط در زمینه روابط است و یکی دیگه از راه کار ها مشاوره خصوصی با روانشناسان

        • سلام هدف ما این است که ارتباط خوانندگان کتاب با سربرگ تازه حفظ بشه تا اگر کتاب برای آنها مفید هست تهیه کنند

  • بنظر من آدمایی که از ته ته ته دلشون همو بخوان هیچ وقت از هم زده و سرد نمیشن نمونش منو اون آقایی که دوسم داشتن مثلا اوایل رابطه که انگار رابطه دست من بودو همش اون پیگیر بود اما الان جامون عوض شده نمیدونم چرا خیلیا ابراز دلتنگی میکنن و مدام میخوان پیگیر باشن منم دلم میخواد ولی خب اینطوری ک داره پیش میره و فک میکنه میتونه منو عاشقتر کنه اشتباه فک کرده چون من دیگه اون علاقه و میل سابق رو بهش ندارم درصورتی که اگه همون علاقه اولی که بود الانم بود مطمئنم من عاشقتر بودم اما الان پیش خودش فک میکنه ک منو وابسته خودش کرده درصورتی ک این کارا ی بار جواب میده چندبار که تکرار شه دیگه مزخرف میشه و طرفتون مثل من ب فکر تموم کردن این رابطه میفته پس آقایون حواستون باشه بخدا هیچ احدی چ زن چ مرد از محبت و مهربونی و پیگیر بودن بدش نمیاد فقط بعضیا مشکل دارن فک میکنن تو ی عیبی ایرادی داری ک اینقد بهشون محبت میکنی

  • سلام من مطالبتونوخوندم ولي نتيجه اي نگرفتم من يكيو خيلي دوست دارم خودشم ميدونه ولي ازم دوري ميكنه منم نميتونم فراموشش كنم خيليااومدن ورفتن ولي ته دلم بازم اونو ميخام احساس ميكنم هيچكي مثل اون نميشه الان من بايد چيكاركنم

    • در پاسخ به فاطمه
      سلام عرض شد مطالبی که شما در این مقاله مطالعه کردید 1 درصد از مراحل بازگشت است و توضیحاتی است برای آشنایی باشرایطی که در آن قرار دارید و اشتباهاتی که نباید بکنید قطعا با انجام ندادن اشتباهات قرار نیست رابطه برگرده دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن هیچ وقت توی هیچ ما را به هدف نمیرسونه.
      برای پرسش پاسخ میتوانید به تیم پشتیبانی از طریق تلگرام یا واتس آپ پیام ارسال کنید: 09129305020

      • سلام من عاشق يك پسر شدم…و خيلي هم دوسش دارم ..ولي حس ميكنم مورد پسندش نيستم و نخواهم بود..!بايد چيكار كنم..؟!!

        • در پاسخ به Ryhan

          سلام عرض شد. عزیزم برای مشخص شدن وضعیت شما نیاز هست یکسری سوالات رو پاسخ بدید میتوانید در تلگرام یا واتس آپ به تیم مشاوره سربرگ تازه پیام ارسال کنید و سوالاتتون رو بپرسید: 09129305020

    • در پاسخ به محسن
      سلام ببینید تصویر سازی چیزی هست که در ناخودآگاه ما انجام میشه پس تاثیرش رو روی ناخودآگاه ما میذاره مثلا ما یک زندگی بهتر میخواهیم راجبش تصویر سازی می کنیم این تصویر سازی به ما شوق اشتیاق میده باعث میشه بیشتر تلاش کنیم باعث میشه بریم چیز های جدید یاد بگیریم که توی کارمون موفق بشیم. اما تصویر سازی ذهن ما تاثیری روی ذهن کس دیگه یا احساس کس دیگه نداره. اما اعمالی که در نتیجه تصویر سازی انجام میدیم روی دیگران تاثیر میذاره ولی اینکه ما بشینیم توی خونه تصویر سازی کنیم باعث نمیشه احساس کسی تغییر بکنه

  • من دیوونه وار عاشق ی پسره شدم ک قبلا اون دنبال من بود و قبول نکردم اما الان ک فهمیدم واقعا منو میخاس عااشقش شدم شرایط دوست شدن باهاشو ندارم

    • در پاسخ به زهرا
      سلام عرض شد روانشناسی یا هر چیز دیگه نمیتونه کاری کنه شما شرایط داشتن یک رابطه را داشته باشید شما باید شرایط خودتون رو اصلاح کنید.

      • سلام دوستان تو رو خدا کمکم کنید.من عاشق یه آقا پسری هستم اما بهش نگفتم…اون میگه من رو مثل خواهرش میدونه و من خیلی از این بابت ناراحتم.تو رو خدا راهنماییم کنید که از کجا بفهمم اونم احساسی نسبت به من داره یا نه؟
        اگه نداره چیکار کنم نظرش جلب بشه😭😭😭😭

  • سلام من عاشق پسری شدم که خیلی دوسش دارم و ما همسایه داریم که با همین پسره دوسته وبعضی موقع ها هم میبینمش واون هم منو میبینه میشه راهنمایی کنید ممنون

  • سلام . من عاشق یه معلمی شدم از طریق فضای مجازی معلم خودمه خیلی مهربون صبور با حوصله خیلی خوب درس میده دوسش دارم در کل همیشه با بچه ها همدردی میکنه و اخلاق خیلی خوبی داره قیافشم خوبه از طریق عکس نا واضح چهرشو دیدم نمیدونم نظرش راجب من چیه اما انگار خوشش نمیاد چیکار کنم؟ میدونم ۱۴ سالمه و مثلا یعنییییی در سن بلوغ قرار دارم به خاطر ترشح یه سری هرمون ولی اون واقعا عالیه. من دختر هستم اونم زن هست.

    • سلام چیزی که شما احساس می کنید عشق نیست یک نزدیکی و احساس صمیمیت با کسیه که باهاتون مهربونه اکثر ما توی این سن احساس وابستگی به معلم یا بزرگ تری پیدا می کنیم که به ما محبت می کنه

  • سلام. من عاشق پسر عموم شدم نمیدونم اون چه حسی بهم داره…. میخوام یه کار کنم بفهمه که میخوامش اما نمیدونم چطوری ممنون میشم راهنمایم کنید

    • سلام برای مشاوره میتونید در تلگرام یا واتس آپ به تیم روانشناسی سربرگ تازه پیام بدید : 09129305020

  • Cm سلام من عاشق یه پسر شدم که اوایل ازش بدم می اومد ولی بعد از یه مدت از اون خوشم اومد اون باهمه یه جور رفتار میکنه کلا با همه مهربونه، خیلی پسر با ادبی هست، تازه گی ها فهمیده که من از اون خوشم میاد ولی بازم هیچ اهمیتی نمیده مثل قبل رفتار میکنه، الان من باید چیکار کنم؟؟؟؟؟

    • سلام برای ارتباط با روانشناسان تیم سربرگ تازه می تونید در تلگرام یا واتس آپ پیام بدید: 09129305020

  • فقط این نیست دخترای امروزی دنبال بچه خوشگلن حتی پیامبرم باشی ولی قیافه نداشته باشی نمیخوانت ثابت شده که میگم:)
    هع من یه دختریو ع ۱۵سالگی عاشقش بودم اونجا چون موقع بلوغم بود یکم ع قیافه افتاده بودم الان که ۳سال گذشته خداروشک ظاهرمون خیلی بهتر شده اومده میگه من تا تهش هستم باهات منم بهش گفتم بزن ب سیم/)هیچ وقت این عوامل تاثیر گذار نیست ادما فقط از رو ظاهر همه چیو مبخوان ولاغیر

    • از نظر من این کاملا درسته من خودم دخترم و در رابطه کاملا حق ب شماس ولی هنوز دخترایی هستن ک پی این چیزا نیسن وفقط اخلاق و میخوان من خودم جزو دسته اولم ولی پسرام خیلی براشون قیافه مهمه من اول قیافه بعدش اخلاق و لی فرد مورد نظر من ددس دارم از هردوش …ولی اخلاق اگ بخوایم روراست باشیم اخلاق قطعا حرف اول و میزنه

  • سلام
    من عاشق یه دختری بودم تقریبا یه ۳سالی هست که عاشقش هستم بعدش اون یکی دیگرو میخواس و با اون پسره حتی رابطه هم داشتن اما چون پسره یکم هول بود ولش کرد منم هرجوری بهش ابراز علاقه کردم قبول نکرد طوری که همه فهمیدن حتی یکی از داداشام باهام قط رابطه کرد کلا زندگیم سرش نابود شده یبارم حتی خودکشی ناموفق داشتم اصلا نمیدونم چیکا کنم هیچ امیدی به زندگی کردن ندارم دوساله مبخوام فراموشش کنم نمیتونممممممم کمکککککک کنید😓🥀

    • سلام برای ارتباط با مشاورین می توانید در واتس آپ یا تلگرام پیام ارسال کنید: 09129305020

  • خخخ هیچ وقت عاشق نشید عشقای الانی بدرد نمیخورع مطمئن باشید مثلا عاشق یه دختر میشی همه دختراهم سه تا چیزو تو پسرا دوس دارن۱پول۲تیپ۳قیافه و ظاهر
    عشقای الانی به این چیزا وابستس طوری که تو هزار دفعه برای یه نفر بمیری ولی این ۳چیز رو نداشته باشیع هیچکس دوستت ندارع..اصن بقول یاس اونی که واسه تو همه هستیه واسه یکی دیگه دمه دستیه/«:

    • درسته ولی برای من پول هیچ ارزشی ندرع و خیلیام هستن ک دنبال این چیزا نیسن ولی از نظرم باید حتما عشق دو طرفه باشه و ربطی ب این س چیزی ک شما گفتی هم ندرع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *