چیکارکنم عشقم برگرده پیشم

چیکارکنم عشقم برگرده پیشم


چیکارکنم عشقم برگرده پیشم

چیکارکنم عشقم برگرده پیشم وقتی اصرار داشتن، خواهش کردن، واسطه فرستادن قول دادن و … جواب نداد دیگه چیکارکنم عشقم برگرده پیشم؟ سوالی که توی اینترنت جواب های مختلفی میتوان برای آن پیدا کرد، از جملات کلیشه ای مانند خودتو دوست داشته باش، باور کن که برمیگیرده تا توصیه هایی واسه نوع لباس پوشیدن و…

اما کمتر مطالبی میتوان پیدا کرد که از رویکرد های روانشناسی دقیق برای برسی موضوع طلاق و جدایی استفاده کرده باشد، تیم روانشناسی سربرگ تازه با گروهی از متخصصین، روانشناسان، تحلیل گران و نویسندگان سالها در زمینه روانشناسی عشق فعالیت می کند، حاصل فعالیت و تحقیقات مجموعه سربرگ تازه انتشار سه کتاب در زمینه بازگشت، ترمیم و حفظ روابط میباشد.

چیکارکنم عشقم برگرده پیشم

همه ما دوست داریم رابطه عاطفی خوب و پایداری را داشته باشیم، همه ما میخواهیم بدانیم در رابطه باید چیکار کنم دیونه من بشه چطوری کاری کنم که بدون من نتونه زندگی کنه؟ احساس بزرگ ترین عاملی است که میتواند شرایط یک رابطه را تغییر دهد، احساس عشق در یک رابطه همه چیز است، با انسان ها بخاطر عشق وارد رابطه میشوند و با پیدایش عشق آن را ادامه میدهند. اگر این احساس تغییر کند بنیان روابط نیز دچار مشکل میشود.

پس برای برگرداندن کسی که شما را رها کرده باید سیاست های رفتاری درست را بشناسید، باید احساسات عشقتان را تغییر دهید مجدد عشق را در ذهن ناخودآگاه طرف مقابل ایجاد کنید. قدرت احساس و عشق بقدری است که میتواند تمام مشکلات را نیز حل کند. یکی از مهمترین عوامل برای بازگشت کسی که رفته، تحریک کردن احساسات است، بنابر این تمام برنامه های شما باید در جهت رسیدن به این اهداف باشد. “این کار زمانی موفق میشود که غیر مستقیم صورت بگیرد نه با ابراز علاقه، کادو و…”

عشقم ولم کرده چیکار کنم؟

عشقم ولم کرده چیکار کنم؟ دقیقا! حالا چه کاری میتوان انجام داد تا این رابطه را دوباره به روز های خوب قبل بازگرداند؟ اولین انتخاب استراتژ رفتاری است. شما باید واقعیت شرایط حال حاظر رابطه عاطفی خود را بدانید. اگر طرف مقابل میخواهد ارتباط کامل قطع شود، به اصرار مانع او نشوید. اگر پاسخ تماس ها و پیام های شما را نمی دهد، با تماس های بیشتر احساسات منفی را افزایش ندید. اگر عشقتان میخواهد رابطه دوستانه حفظ شود بپذیرید اما پیگیر نباشید و واقعا مانند یک دوست معمولی با او رفتار کنید.

خب قطعا در برخی شرایط منطقی رفتار کردن کار بسیار سختی است مخصوصا اگر پای احساسات و آن هم احساس عشق و وابستگی وسط باشد. بخاطر مهم بودن موضوع باید با ضعف های خودتان مقابله کنید، و بهترین رفتار را در شرایط خاص از خود نشان دهید. زمانی که ناخودآگاه برای یک شرایط خاص دستورالعملی از قبل نداشته باشد، کنترل رفتار و احساسات فرد را به غریزه واگذار می کند.

غریزه ماهیتی حمایت گر دارد، مغز را میتوان به قوی ترین و پیچیده ترین سخت افزار جهان تشبیه کرد، و ناخودآگاه مانند یک برنامه کامپیوتری می ماند که از کد های بسیار زیادی درست شده است. یکی از این کد ها غریزه است، غریزه قدرت بالایی دارد، و به همه چیز مانند اندام، افکار، احساسات و … دسترسی دارد. وقتی جسمی به سمت چشم شما پرتاب میشود شما بصورت غریزی چشمان خود را میبندید، حتی اگر شما تصمیم داشته باشید این کار را نکنید موفق نخواهید شد.

اما وقتی با سرعت شیئ را به سمت چشم خود نزدیک می کنیم، میتوانیم پلک ها را کنترل کنیم چرا؟ چون غریزه به ما اعتماد دارد، می داند هر اتفاقی هم رخ دهد شما آسیبی به چشم خود نمیزنید، پس بقیه غرایز را نیز میتوان کنترل کرد. غریضه انسان در روابط کاملا متفاوت است و شکل های گوناگونی دارد، مانند رابطه عاطفی، خانوادگی، کاری و… که مبحث گسترده ای است. اما غرایز انسان در مقابل جدایی و بازگشت به رابطه چه چیز هایی هستند؟

غریزه افراد در این شرایط میخواهد هر طور شده رابطه را برگرداند تا از فرد محافظت کند. در این راه ممکن است افراد دست به هر کاری بزنند، میزان اشتباهاتی که میتوان در این شرایط مرتکب شد بسیار زیاد است، اما چند مورد که عمومی تر و فراگیر تر هستند را جهت آشنایی بیان می کنیم. این نوع فعالیت ها نه تنها هیچ کمکی به ترمیم رابطه و بازگشت به عشق ازدست رفته نمیکند بلکه باعث میشود عشقتان شما را فردی ضعیف و بدون اعتماد بنفس ببیند، همه ما میدانید هیچ کس عاشق یک فرد ضعیف و بدون اعتماد بنفس نمیشود.

  • التماس و اصرار
  • جلب ترحم و دلسوزی
  • تماس های زیاد و پیام های طوماری
  • ارسال واسطه
  • ابراز علاقه بیش از حد
  • غلام حلقه به گوش بودن
  • تهدید
  • توهین
  • تهمت
  • خیانت

چیکارکنم عشقم عاشقم بشه

دوستان عزیز در ابتدای مقاله کتابی رو به شما معرفی کردم، به جرعت میتوان گفت این کتاب بهترین و کامل ترین منبع آموزشی برای بازگشت و ترمیم رابطه حداقل در زبان فارسی است. این کتاب دارای شش فصل است و هر فصل از کتاب یک مرحله در نظر گرفته میشود که تکنیک شش مرحله ای بازگشت به عشق را آموزش می دهد. در انتهای هر فصل تمرین های مربوط به آن مرحله نوشته شده است که به موفقیت خواننده کتاب کمک بسیار زیادی می کند. باهم این شش فصل را برسی می کنیم.

فصل اول شناخت

چیکارکنم عشقم برگرده پیشم
چیکارکنم عشقم برگرده پیشم

اولین مرحله ای که کتاب برای شروع راه های چیکارکنم عشقم برگرده مطرح می کند تجزیه تحلیل رابطه و هر دو زوج است، اکثر مراجعه کنندگان سربرگ تازه که میخواهند بدانند چه کاری باید انجام دهند تا عشقشان برگردد در ابتدای این مرحله میگویند که ما دلیل مشکلات رابطه خود را میدانیم اما با مطالعه فصل اول کتاب بازگشت به عشق و ازدواج متوجه میشوند که چه چیز هایی میتواند از چشم انسان پنهان بماند. فصل اول کتاب به تحلیل و برسی این موارد میپردازد. عوامل زیادی در تمام شدن یک رابطه دخیل هستند، برخی از آنها خارج از کنترل ما میباشند و بعضی ها نیز بخاطر غفلت ما به وجود می آیند، در ادامه برخی از این موارد را برسی می کنیم.

تنش

اگر تنش در روابط زیاد شود و رابطه عاطفی پر از درگیری و بحث های خسته کننده شود، احساسات منفی زیادی نسبت به رابطه در طرف مقابل به وجود می آید. گاهی یک اتفاق یا مشکل باعث درگیری طرفین شده و با بالا گرفتن تنش رابطه آنها تمام ، گاهی تنش های کوچک که پشت سر هم اتفاق می افتند، فاصله ای بین دو معشوق ایجاد می کنند، تنش مدام  کاهش وابستگی و سردی را به دنبال دارد. رابطه هایی که تنش همیشگی باعث تمام شدن آنها شده نسبت به رابطه های که یک تنش بزرگ دلیل جدایی بوده سخت تر ترمیم میشوند و نیاز به تلاش و مهارت بیشتری است، چون زمانی که تنش مدام شود و وابستگی کاهش یاد شخص منطقی تر به رابطه نگاه می کند، در و بیشتر به خودش و خواسته هایش توجه می کند تا رابطه.

روز مرگی

روزمرگی در روابط میتواند متفاوت باشد و دلایل آن تحت تاثیر تیپ شخصیتی طرفین شکل می گیرد. برخی افراد در روابط دیداری تر هستند، و از رابطه ای که معاشرت مستقیم زیادی ندارد سرد میشوند، عده ای کاملا برعکس دیدار زیاد باعث دلزدگی آنها میشود. برخی افراد مادیات دنیوی روابط اهمیت بیشتری می دهند، مانند امکان، رفاه، تفریح، مسافرت، خرید، و فعالیت زیاد در اجتماع مثل رستوران رفتن و یا دیدار دوستان، وقتی این موارد در رابطه نباشد مشکلات شروع میشود. روز مرگی در برخی روابط بخاطر نداشتن مهارت ارتباطی اتفاق می افتد، یکی از طرفین یا هردو نمیدانند راجب چی باید صحبت کنند، توانایی برقراری ارتباط و صمیمی شدن را ندارند و این باعث میشود حس مثبت طرف مقابل کمتر شود.

کمبود

کم کاستی هایی که در روابط ایجاد میشود میتواند نارضایتی و یا حتی ضربه های روحی و استرس برای طرف مقابل ایجاد کند. اینکه چه چیزی کمبود طرف مقابل باشد بستگی به ضعف ها و نیاز های شخص دارد، برخی به محبت، ابراز علاقه، توجه در جمع نیاز دارند، برخی به حمایت، مدیریت و هیجان نیاز دارند. بعد از گذشت زمان کمبود ها باعث مقایسه رابطه فعلی با رابطه دیگران و یا رابطه های قدیمی میشود. و نتیجه این مقایسه ها 99 در صد به ضرر افراد است و جدایی را به همراه دارد.

برطرف نشدن نیازها

نیاز های ناخودآگاه شامل نیاز های جمعی و نیاز های فردی میشود. نیاز های جمعی مواردی هستند که همه ما در روابط متوجه آن هستیم. مانند توجه، محبت، همکاری، خوشگذرانی، آرامش، شادی و … برطرف نشدن نیاز های جمعی میتواند در همان اوایل رابطه را تمام کند، اما برطرف نشدن نیاز های فردی در گذر زمان تاثیر خود را میذارند، زمانی که رابطه جلو رفته و وابستگی و صمیمیت در رابطه ایجاد شده است، بعد از مدتی انتظارها در روابط بیشتر میشود، صبر افراد کمتر شده و به فداکاری را کم کم کنار میگذارند و شروع به الویت قرار دادن خواسته های خود می کنند. اما نیازهای فردی از کجا نشأت میگیرند؟ نیازها در طول زندگی انسان در جریان برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه به وجود می آیند و عوامل زیادی روی ناخودآگاه تاثیر میگذارند مانند: ترس ها، کمبود ها، تنش ها، خلاء ها، فشار عوامل بیرونی (خانواده، اطرافیان، دوستان، شغل، روابط عاطفی، اجتماع، و …) برای آشنایی شما با این یاز ها چند مورد از مهمترین ها را در ادامه برسی می کنیم.

برطرف نشدن معیار ها

معیارها جمعی و معیارهای فردی، با مشترک بودن برخی از موارد در زندگی انسان ها آشنا شدید، معیارها یکی دیگر از این موارد هستند. معیارهای جمعی بیشتر در ابتدای شکل گیری روابط نقش دارند و به ندرت در طول رابطه نیاز به توجه مجدد پیدا می کنند، مواردی مانند: مادیات، ظاهر، خانواده، دوستان، شغل، جایگاه اجتماعی، مهارت ارتباطی و…  اما معیارهای فردی که بسیار مهم تر هستند، هر شخصی باتوجه به تیپ شخصیتی خودش انتظار برطرف شدن معیارهای خودر را در رابطه دارد. چند مورد معیارهای که ممکن است طرف مقابلانتظار داشته باشد شما آنها را داشته باشید بصورت خلاصه بیان می کنم، برای آشنایی با بقیه معیار ها به کتاب بازگشت عشق فصل اول مراجعه کنید.

  • نوع برخورد ظرف مقابل
  • واکنش در مقابل تنش ها
  • استقلال
  • هدف مندی
  • توجه
  • اعتماد به نفس
  • اعتماد

تاثیر اطرافیان

ارتعاشی که دیگران ارسال می کنند روی رابطه شما تاثیر خاصی دارد، این ارتعاش ها از سه نقطه ارسال میشود، اطرافیان شما، اطرافیان طرف مقابل، دوستان مشترک (یا جامع انسانی). هر یک از این نقطه ها تاثیر مثبت و منفی خود را دارند. حالت اول: اطرافیان شما میتوانند باعث بالا بردن جایگاه شما پیش عشقتان شود، که نتیجه آن وابستگی بیشتر عشقتان خواهد بود، یا میتوانند باعث سر افکندگی شما شوند و معشوق شما فکر کند که با یک فرد ضعیف در رابطه است. حالت دوم:با تحقیر و یا اذیت کردن شریک شما باعث بروز اختلاف و تنش میشوند و یا با محبت و توجه به او رابطه شما را نزدیک تر می کنند، اگر افراد تاثیر مثبت روی اطرافیان شریک عاطفی خود بذارند میتوانند به نفع خود از این ارتباط ها استفاده کنند، افزایش دوستی با اطرافیان عشقتان باعث افزایش صمیمیت و رشد ریشه های رابطه میشوند.

القا

تکنیک القا کردن یکی از تاثیر گذار ترین تکنیک های کتاب بازگشت به عشق و ازدواج. به احتمال زیاد با قدرت تلقین آشنا هستید، چیزی که از تلقین شنیده ایم این است که انسان با باور به چیزی باعث اتفاق افتادن آن میشود، مثلا فردی به خود تلقین می کند که بیمار است و واقعا دچار بیماری و مشکل میشود و یا فردی که به خود تلقین می کند نمیتواند با دیگران ارتباط برقرار کند و نتیجه این تلقین گوشه گیری میشود. اما تلقین شکل دیگری دارد به اسم القا که انسان در آن فاعل است “کننده کار”  معمولا چون افراد با تکنیک القا آشنایی ندارند، بیشتر از تکنیک القای منفی بصورت ناخودآگاه استفاده می کنند.

تکنیک القای منفی با گفتار و رفتار فرد ایجاد میشود، با بیان جملاتی مانند: تو دوستم نداری، توی به من خیانت می کنی، تو یه روز منو تنها میذاری، تو بیشتر به دوستات توجه می کنی تا من، دیگه دلت نمیخواد منو زیاد ببینی و… به مرور زمان طرف مقابل از مخالفت با این موارد و تلاش برای توجیه و حل مشکل خسته میشود و اینجاست که القای منفی تاثیر خود را میگذار و این باور در طرف مقابل ایجاد میشود که من او را دوست ندارم از این رابطه رضایت ندارم برای همین نمیتوانم بیشتر از این به او توجه کنم. چنین افکاری سرعت جدایی را افزایش می دهند.

اما تکنیک القای مثبت که بصورت مفصل در کتاب بازگشت به عشق برسی شده و تمام تکنیک های آن با برنامه ریزی مشخص در کتاب  وجود دارد، میتواند به یک ابزار بسیار قدرت مند تبدیل شوذ، یکی از ساده ترین تاثیرات تکنیک القای مثبت ازبین بردن تاثیرات القای منفی است، مثلا شما بجای جمله های بالا میتوانید بگوید، میدونم دوستم داری اما سرت شلوغه، میدونم دلت میخواد بیشتر باهم باشیم اما تو باید با دوستات هم رفت آمد داشته باشی و …. البته القای مثبت به این معنی نیست که به خود دروغ بگویم، مثلا اگر طرف مقابل واقعا به دوستانش اهمیت میدهد ما بگویم تو بیشتر دوست داری پیش من باشی خیر در این شرایط باید با سیاست رفتاری دیگری کار کرد تا شخص را به سمت خود و ارتباط بیشتر جذب کرد.

هدف

اهداف موضوع پر بحث کتاب بازگشت به عشق است، هدفمندی یک فاکتور جذابی و موفقیت بسیار مهم است که میتواند تاثیرات مثبتی بر زندگی و روابط انسان داشته باشد. داشتن هدف یکی از ارکان افزایش اعتماد به نفس است، هیچ شخصی نمیتواند بدون هدفمندی اعتماد به نفس خود را افزایش دهد.

  • هدفمندی رابطه برای ازدواج
  • هدفمندی زندگی طرف مقابل برای پیشرفت و تغییر
  • هدفمندی برای رابطه و برنامه های آن
  • هدفمندی برای رسیدگی به نیازهای خودآگاه مثل، تفریح، مسافرت، دورهمی و…

اعتماد

ازبین رفتن اعتماد 80 تا 90 درصد از یک رابطه را را تحت تاثیر قرار می دهد، بعد از، از دست دادن اعتماد افراد بدست آوردن مجدد آن اعتماد کار ساده ای نخواهد بود. برای جلب اعتماد معشوق خود باید برای اعتماد سازی تلاش زیادی بکنید. بی اعتماد بقیه کار های شما را هم زیر سوال برده و سوالاتی برای طرف مقابل به وجود می آورد: نکنه همه حرفاش دروغ بوده؟ نکنه میخواسته با من بازی کنه؟ نکنه به من خیانت کرده؟ نکنه چیز های دیگه ای رو پنهان کرده باشه و یا در آینده باعث ایجاد مشکلات بیشتر بشه؟

واکنش

واکنشی که ما نسبت به اتفاقات، تنش ها، خواسته ها، نیازها، بحث ها و پیشامد ها نشان می دهیم روی ناخودآگاه عشقمان تاثیر مستقیمی میگذارد، توانایی مدیریت رابطه یک امتیاز بزرگ است وقتی که شما بدانید چه واکنشی را باید نشان دهید، عشقتان اعتماد خاصی به شما پیدا می کند، تاثیر پذیری اش از شما بیشتر میشود،

خیانت

همه ما با تاثیر خیانت توی زندگی آشنا هستیم، خیانت هم حالت ها و سطح مختلفی داره که بدترین آن خیانت عاطفی است.

دانلود کتاب بازگشت به عشق و ازدواج

تا به اینجا به معرفی فصل اول کتاب پرداختیم، مواردی که برسی کردیم در فصل اول بصورا کامل و جزئی آموزش داده میشوند، برای آشنایی بیشتر با شش فصل کتاب و یادگیری آن میتوانید اقدام به دانلود کتاب بازگشت عشق و ازدواج  بکنید. آیا میخواهید بیشتر با شش حرکت استراتژیک برگرداندن عشق آشنا شوید؟

؛؛برای آشنایی با مراحل و تکنیک ها همچنین پرسش سوالات خود میتوانید به تیم مشاوره سربرگ تازه از طریق تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کنید؛؛

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *