چگونه با دوست پسرم آشتی کنم

چگونه با دوست پسرم آشتی کنم


چگونه با دوست پسرم آشتی کنم

چگونه با دوست پسرم آشتی کنم؟ اگر سوال شما هم اینکه چگونه با دوست پسر خود آشتی کنیم جای درستی اومدید. ما در تیم سربرگ تازه بصورت کاملا تخصصی در زمینه روابط عاطفی و آموزش تکنیک های ان ال پی فعالیت می کنیم، هدف از انتشار این مطلب بررسی راه های روش های چگونه با دوست پسرم آشتی کنم است. اما در این مقاله ما راه کار مشکل شما در مورد چگونه با دوست پسر یا دوست دختر خود آشتی کنیم را با کمک بروز ترین تکنیک ها و متدد های که در بزرگترین دانشگاه های جهان تدریس می شوند، ارائه خواهیم کرد.

چگونه می توانیم با دوست پسر خود آشتی کنیم

قبل از هرچیزی باید بدانید فلسفه عشق برای پسران با دختران تفاوت های جزئی دارد. ” در نتیجه احساسات و اعمال یک پسر نیز متفاوت تر است ” مثلا یک دختر در روز های اول جدایی به شدت دچار احساسات منفی و افسردگی شدید است ولی به مرور زمان شرایط برای او بهتر خواهد شد.

پروسه روانی جدایی در مردان و پسران برعکس عمل می کند، فرد روز های اول آرامش دارد حتی احساس آزادی و رهایی می کند. پر از انرژی است ولی هر چه زمان میگذرد احساس خلاء و افسردگی بیشتر به سراغش می آید. آشتی کردن با یک پسر یک ماه بعد از جدایی ساده تر است اما در مقابل یک دختر بعد از یک ماه مقاومت بیشتری نشان می دهد.

برای برگرداندن دوست پسر خود عزت نفس داشته باشید

دختر یا پسری که دست نیافتنی تر باشد برای همه جذاب تر است و ارزش بیشتری دارد، دیگران هم عطش بیشتری برای بدست آوردن یک پسر مغرور و یا دختر دست نیافتنی دارند. برای این که در نظر دوست پسر یا دوست دختر خود با ارزش باشید زمانی جدایی برای آشتی با دوستتان به هیچ عنوان اصرار و التماس نکنید، مدام با او تماس نگیرید، پیام های طولانی ندهید یا کسی را واسطه نکنید. حتی در شبکات اجتماعی عکس های غمگین و دلسوزانه یا عکس های و حرف های که نشانگر نفرت یا عصبانیت هستند منتشر نکنید.

این کار ها باعث می شود شما جایگاه خود را به عنوان یک معشوق از دست بدهید زیرا وقتی چیزی راحت بدست آید و ما بدانیم هر وقت که اراده کنیم می توانیم آن را داشته باشیم، دیگر ارزش و خاصیت خود را از دست خواهد داد. مثلا فلزی مانند آهن که در سراسر دنیا وجود دارد  و چون در عمق کمی قرار گرفته به سادگی قابل استخراج است برای همین قیمت پایین تری در مقابل سایر فلزات داد. اما در مقابل طلا از همه فلزات گرانبها تر است چون در عمق زیادی از زمین قرار دارد. اگر در رابطه دست نیافتنی و با عزت نفس نباشید برای هیچ کس جذاب نخواهید بود.

چگونه قهر را به آشتی تبدیل کنیم؟

هر تصمیمی که ما در زندگی خود می گیریم، چه در مسائل عاطفی چه در مسائل دیگر، منشاء آن احساسات ضمیر ناخودآگاه است. اتفاقاتی که رخ می دهد و باور هایی کهشکل می گیرند ناخودآگاه انسان را برنامه ریزی می کند، مثلا؛ زمانی که به احساسات و باور طرف مقابل خود جهت می دهیم، این کار باعث می شود رفتار، باور و احساسات او باتوجه به ارتعاش هایی که خود ما در رابطه ساطع کرده ایم شکل بگیرد.

مثلا وقتی میگوییم تو من را دوست نداری، تو برای من وقت نمی گذاری، تو دیگر به من اهمیت نمی دهی، تو با فرد دیگری در ارتباط هستی و … در واقع داریم ذهن و ناخودآگاه عشقمان را تحت تاثیر القای منفی قرار می دهیم. این کار در مرور زمان باعث می شود در ذهن و ناخودآگاه طرف مقابل تصویری جدید نسبت به ما و رابطه عاطفی شکل بگیرد. ( من اورا دوست ندارم، من برای او وقت ندارم، من لیاقت شخص بهتری را دارم، این رابطه برای من مهم نیست و … ). ارتعاشات منفی تاثیر خود را در مدت زمان نشان خواهند داد و ارتعاشی که شما ارسال کردید روزی تبدیل به حس واقعی عشقتان خواهد شد.

” گاهی خود ما عامل اصلی فاصله یا خیانت هستیم بی آنکه متوجه این موضوع باشیم “

روانشناسی عشق برای آشتی دادن دو نفر

چگونه با دوست پسرم آشتی کنم
چگونه با دوست پسرم آشتی کنم

تحلیل و شناخت اصول روانشناسی عشق به ما این امکان را می دهد که تمام زاویه های شخصیت یک فرد را بفهمیم و براساس آن قدم های خود را برداریم، روانشناسی عشق به ما می گوید برای آشتی با عشق خود هیچ گاه اصرا نکنید چون ناخودآگاه انسان از هرچیزی که به او فشار وارد کند فراری است.

از سماجت بپرهیزید، کمی فاصله بگیرید سیاست های رفتاری را آموزش ببینید برای عشق خود نقطه جذابیت جدیدی بوجود بیاورید. به ناخودآگاه عشقتان دلیل بدهید که چرا به شما نیاز دارد، چرا باید با شما آشتی کند و مجدد به رابطه برگردد. ایده آل هایش را کشف کنید، ببینید به چه چیز های نیاز دارد، آنها را مورد هدف قرار دهید. به ناخودآگاهش نفوذ کنید تا نیاز مند عشق شما باشد نه اینکه عشق خود را برای بخشیده شدن و فرصت گرفتن به هراج بگذارید.

” نگران نباشید شما در این مراحل تنها نیستید می توانید از تجربیات و مهارت های یک تیم روانشناسی کار بلد استفاده کنید، درست مانند دوستانی که این نظرات را دادن”

کتاب بازگشت به عشق و ازدواج

فصل اول شناخت

این شش مرحله که در کتاب بصورت شش فصل آورده شده است را نمی توان حذف کرد یا دور زد، شما تنها در صورتی به هدف خود خواهید رسید و رابطه با دوستتان را سرسامان خواهید داد که تک تک مراحل را طی کنید. فصل اول که شناخت نام دارد، به شما کمک می کند همه چیز را راجع به خودتان، دوست دختر یا پسرتان و رابطه ای که داشتید بدانید، این مرحله جمع آوری داده ها و اطلاعاتی است که در مراحل بعدی نقش حیاتی را ایفا می کنند.

اولین هدف در فصل اول پیدا کردن دلیل جدایی و قهر شما دوست دختر یا پسرتان است، شاید شما هم مانند، تعداد زیادی از شرکت کنندگان دوره های بازگشت عشق فکر کنید، رابطه دوستش شما بی دلیل و یک دفه تمام شد، یا فکر کنید که کاملا با دلیل جدایی دوستتان آشنا هستید.

اما در ادامه ثابت خواهیم کرد که این طور نیست، همیشه دلایل دیگری وجود دارند که در ناخودآگاه انسان به وجود می آیند و بیشترین تاثیر را بر روی تصمیم فرد جهت ادامه دوستی یا تمام کردن رابطه دوستی می گذارند. خواهیم دید که هیچ رابطه ای بی دلیل و یک شبه تمام نمی شود، حتی روابطی که نمی توان دلیل منطقی برای تمام شدن آنان پیدا کرد نیز یک دلیل بزرگ دارند یعنی همان ” عدم رضایت از رابطه ” این احساس سرنوشت رابطه دوستی دختر و پسر را مشخص می کند.

کدام یک از موارد زیر در رابطه با دوست پسر یا دوست دختر شما صدق می کند؟

تنش: تعداد زیادی از روابط بخاطر تنش به جدایی ختم می شوند، گاهی با به وجود آمدن یک مشکل بزرگ دو دوست با یک دیگر درگیر می شوند، گاهی در روابط تنش تبدیل به یک روزمرگی می شود و بین دو زوج همیشه تنش وجود دارد، علت جدایی شما هر کدام از این دو حالت که باشد، باید مشکل یا مشکلات را شناسایی کنید و آنها را ازبین ببرید، تا زمانی عوامل این تنش ها ازبین نروند نباید انتظار بازگشت داشته باشید.

کنترل: در رابطه دوستی شما حق این را ندارید که تمام کارهای دوستتان را کنترل کنید، این کا باعث ایجاد فاصله عاطفی می شود.

دخالت: مداخله کردن در تمام زوایای زندگی یک شخص و سعی در مدیریت آن به گونه ای که خودمان می خواهیم، همیشه نتایج مایوس کننده ای در بر دارد.

اجبار: فقط کافیست فکر کنید چه احساسی به شما دست می دهد اگر دوستتان شما را به کاری خلاف میلتان اجبار کند، حتی اجبار در مسائل کوچک مانند نوع پوشش می تواند باعث کاهش علاقه مندی شود.

فشار: هیچ وقت دوست و معشوق خود را تحت فشار قرار ندهید، مثلا اگر شرایط دیدار با شما را ندارد، برای او تنش فکری درست نکنید، اگر فردی درونگرا است اورا تحت فشار نذارید که زودتر به شما ابراز احساسات کند، اجازه دهید رابطه روند طبیعی خود را طی کند.

شک: همه ما با قدرت مخرب شکاکی آشنا هستیم، اگر شک در شما بخاطر دلایل روش ایجاد شده با طرف مقابل صحبت کنید، تا مشکل حل شود، اما اگر دلیل منطقی و محکمی برای شک نیست و شک شما برگرفته از احساس ترس از دست دادن، احساس نگرانی و یا تجربیات گذشته است، آن را کنار بگذارید و کنترل احساسات خود را بدست بگیرید.

تلافی جویی: چون بهم بی محلی کرد منم همین کارو می کنم، چون به حرفم گوش نکرد منم گوش نمی کنم، چون منو بی خبر میذاره منم دیگه هیچی بهش نمی گم! این تفکرات غلط باعث می شود، فرد دست به تلافی جویی بزند، همانطور که حدس میزنید هیچ عاقبت خوشی در انتظار فردی که مدام در رابطه دنبال تلافی کردن و تخلیه کردن تنش های درونی خود می باشد نیست.

برای آشتی معیارهای دوست پسر یا دوست دختر خود را بشناسید.

معیارهای انسان در دو دسته معیار های فردی و جمعی قرار می گیرند. معیارهای جمعی مواردی هستند که همه افراد با هر نوع شخصیتی به آنها توجه می کنند و معیارهای فردی مواردی هستند که برای هر شخصی می توان متفاوت باشد، این معیارها به توجه به شخصیت و اتفاقات زندگی افراد شکل می گیرد که در ادامه چند نمونه از معیارها را که در کتاب بیان شده است بررسی می کنیم.

انسان ها معیارهای مشخصی مانند؛ مادیات، ظاهر، موقعیت اجتماعی، فرهنگ خانوادگی، میزان تحصیلات و … اما هر کسی معیارهای منحصر به فرد خود را نیز دارد، معیار برای افراد متفاوت است، مثلا معیار یک شخص برای ازدواج می تواند این باشد که همسرش هوش اجتماعی بالایی داشته باشد، یا معیار شخص دیگری آرام بودن طرف مقابل است.

چگونه با دوست پسرم آشتی کنم
چگونه با دوست پسرم آشتی کنم

زمانی که در یک رابطه نتوانیم برای دوست دختر یا دوست پسر خود، شریکی با معیارهای مناسب باشیم، رخنه عاطفی ایجاد خواهد شد، ناخودآگاه فرد شروع به تحلیل  وبررسی ارزش رابطه می کند و تصمیم میگیرد که این رابطه تا چه زمانی ادامه پیدا کند. باید معیارهای طرف مقابل خود را شناخته و ایجاد کنید، برای اینکار باید تیپ شخصیتی عشق خود را بشناسید. ” در دوره های بازگشت به عشق تحلیل تیپ شخصیتی انجام میگیرد” چند مورد از معیارهای مطرح شده در کتاب بازگشت به عشق و دوستی را انتخاب کرده ایم که با آنها آشنا شوید.

واکنش: هر انسانی انتظارات و نوع تفکر خاص خود را دارد، برای بعضی افراد مهم است که در زمان بروز یک مشکل یا بحث طرف مقابل واکنش مناسبی نشان دهد، بعضی افراد انتظار واکنش کامل در مقابل عوامل دارند بعضی نیز از واکنش های زیاد گریزان هستند.

مثلا شخصی که چند ساعت نتوانسته پاسخ تماس طرف مقابل را بدهد انتظار دارد، که عشقش او را درک کند و منتظر بماند تا خود او در فرصت مناسب تماس بگیرد. ولی فرد دیگری ممکن است این انتظار را داشته باشد که طرف مقابل، به نبودنش اهمیت زیادی دهد و با نگرانی یا توجه پیگیر دلیل در دسترس نبود او باشد.

ارتباطات: جزئی جدایی ناپذیر از زندگی انسان هستند، و در یک رابطه عاطفی ما درگیر مسائل مربوط ب ارتباطات هستیم مثلا؛ معیارهای فردی اینجا ظاهر میشوند که شما در مقابل این موضوع چه رفتاری دارید، ممکن است طرف مقابل شما فردی بسیار اجتماعی باشد، ممکن است فردی با روابط محدود باشد و یا حتی میانه رو، برای همین باید شناخت کاملی از طرف مقابل داشته باشید تا در مقابل این معیار رفتار مناسب نشان دهید.

مثلا اگر طرف مقابل فردی اجتماعی و با روابط گسترده است، در کنار او حضور داشته باشید و با او همراه شوید، سعی نکنید او را تغییر دهید و رابطش را محدود کنید چون در مقابل شما مقاومت خواهد کرد و این اتفاق رابطه را به مسیر دیگر سوق می دهد.

یک زوج را تصور کنید که دختر مورد نظر ما دختر ساکت و آرامی هست و حتی در دیدار ها و یا مکالمات خود با طرف مقابل نمی داند راجب چه چیزی صحبت (یعنی از مهارت ارتباطی مناسبی برخوردار نیست) اما پسر مورد نظر روابط معمولی دارد، وقتی دختر نتواند ارتباط خود را با طرف مقابل ارتقا دهد، کمک کم پسر نسبت به او سرد خواهد شد.

تعامل: افراد با توجه به ویژگی ها شخصیتی، نیازها، ضعف ها و … به میزان تعامل خود در رابطه اهمیت می دهند، اینکه چقدر شبها با عشقشان صحبت کنند، چقدر او را ملاقات کنند، به چه میزان به حریم یک دیگر وارد شوند و … میزان تعامل تاثیر زیادی بر روی میزان صمیمیت دو فرد دارد، و میزان صمیمیت تاثیر مستقیمی در دوام رابطه دارد. “سعی کنید تعامل خود را با عشقتان افزایش دهید، اما حریم ها، خط قرمز ها و محدودیت ها را بشناسید و با زیاده روی خود را تبدیل به یک فرد در دسترس نکنید”

صداقت: ممکن است شما با فردی وارد رابطه دوستی شده باشید، که به دلیل اتفاقات گذشته یا هر چیز دیگر ناخودآگاهش به گونه ای برنامه ریزی شده که به جزئیات توجه می کند، اگر با چنین فردی رو برو باشیم ممکن است مسائل ساده ای مانند خبر ندادن راجع به دیدار یک دوست، این احساس را برای فرد ایجاد کند که شما با او صادق نیستید، چون این افراد طبق معیارشان نیاز دارند از جزئیات اطلاع داشته باشند.

اما درست برعکس ممکن است دوست شما کسی باشد که به جزئیات توجه نمی کند، اگر در رابطه با چنین فردی شما بخواهید همه چیز را به او بگوید هر کاری می کنید او را در جریان بذارید دیگر ویژگی صداقت نیست که پیدا می کنید بلکه ویژگی کسل کننده بودن به شما نصبت داده خواهد شد، برای همین باید نوع رفتار با تیپ شخصیتی طرف مقابل خود را بشناسید، چون به سادگی یک کار که ممکن است درست بنظر برسد می تواند باعث فروپاشی رابطه شما شود.

رفتار: معیارهای رفتاری بسیار گسترده هستند، و یکی از مهمترین معیار ها می باشند که برای درک بهتر چند مورد از معیارهایی که طرف مقابل ما می تواند آنها را داشته باشد مطرح می کنم.

  • چگونگی رفتار با اطرافیان و نزدیکان طرف مقابل.
  • میزان توجه به طرف مقابل.
  • اختیاراتی که به طرف مقابل داده می شود. “برای مشخص کردن باید ها و نباید ها”
  • رفتاری که ما از خود در اجتماع بروز می دهیم.
  • اعتماد به نفس خودمان
  • اعتماد به نفسی که به طرف مقابل می دهیم یا از او میگیریم

نیازهای ناخودآگاه برای آشتی با دوستمان

توجه به نیازهای ناخودآگاه مهمترین بخش یک رابطه است، زیرا نیازهای افراد تحت تاثیر؛ تجربیات، احساسات، کمبود ها، محدودیت ها، ترس ها، باورها، ویژگی ها و اهداف است که به وجود می آید و در عمیق ترین بخش ذهن انسان قرار دارند یعنی ناخودآگاه. چون گستره بحث نیازهای ناخودآگاه زیاد است، به صورت خلاصه بعضی نکات را توضیح می دهم و شما را دعوت می کنم برای یادگیری و شناخت کامل تکنیک ها و معیار ها فصل اول کتاب بازگشت به عشق کاری از انتشارات سربرگ تازه را مطالعه کنید.

  • همکاری
  • توجه
  • همدردی
  • محبت
  • حمایت
  • تشویق
  • اعتماد به نفس
  • عقده حقارت
  • آرامش
  • امنیت

کمبود ها و اشتباهات در روابط دوستی

چگونه با دوست پسرم آشتی کنم
چگونه با دوست پسرم آشتی کنم

یکی دیگر از دلایل فروپاشی روابط دوستی دختر و پسر اشتباهات و کمبود هایی هست که خود ما دلیل ایجاد آنها هستیم، مانند ضعف ها و نقص های فردی مان که باعث می شود مشکلات و کمبود های زیادی ایجاد شود. هیچ کس کامل نیست قبول اما اگر تلاش نکنیم ضعف های خود را ازبین ببریم، پیشرفت کنیم و ویژگی های مثبت جدید به خود اضافه نکنیم، نباید انتظار داشته باشیم همه حاظر باشند همه ویژگی های منفی ما را تحمل کنند.

تغییر و پیشرفت رکن جدایی ناپذیری از مراحل بازگشت رابطه دوستی به حالت اولیه است، اگر مشکلات از این دست حل نشوند و همه چیز مانند گذشته بماند، طرف مقابل شما چرا باید به رابطه برگردد؟ اگر شما از دوستتان جدا شده باشید و بخواهید به بازگشت فکر کنید اولین چیزی که به آن توجه می کنید چه چیزی است؟

وقتی فرد نگاهی به رابطه اش با شما بی اندازد و ببیند همه آن مشکلات سر جای خود هستند و هیچ تغییری ایجاد نشده، چه انگیزه و دلیلی برای برگشتن خواهد داشت؟ چند نمونه از این اشتباهات و ضعف ها را در این مطلب بررسی می کنیم و برای شناخت تمام آنها می توانید به کتاب مراجعه کنید.

  • پرخواشگری
  • القی احساس منفی
  • بد قولی
  • تظاهر
  • خیانت
  • دروغ
  • پنهان کاری
  • ارتعاش منفی
  • کم حوصلگی
  • بی تفاوتی

تیم سربرگ تازه باتجربه و مهارتی که طی این سالها بدست آورده است، برگذار کننده بهترین و کامل ترین  دوره بازگشت به عشق در ایران است، برای اطلاع از صحت این ادعا پیشنهاد می کنم نظرات کارآموزان کارگاه های بازگشت به عشق را که چند خط پایین تر قرار دارد گوش کنید. “سربرگ تازه تنها سایتی است که این میزان نتیجه مثبت را به وجود آورده است” نظرات شرکت کنندگان به صورت ویس است که کاملا غیر قابل جلع می باشد و مانند نظرات و تشکراتی که با اسکرین شات درست شده و می تواند جعلی باشد نیست، حتما به نظرات دیگران گوش کنید تا بتوانید میزان کارایی این دوره ها را تشخیص دهید و از اشتباهات و تجربیات دیگران در رابطه خود نیز استفاده کنید.

؛؛برای آشنایی با مراحل و تکنیک ها همچنین پرسش سوالات خود میتوانید به تیم مشاوره سربرگ تازه از طریق تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کنید، ؛؛

09129305020

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *