محبت واقعی چیست

محبت واقعی چیست


محبت واقعی چیست

اگر میخواهید بدانید محبت واقعی چیست بهتر است پیش از هرچیز به رابطه تان با خودتان نگاه کنید. محبت واقعی پیش از هرچیز از خود شما نشات میگیرد.  بعد از اینکه رابطه تان با خودتان را بررسی کردید و آن را یک رابطه سالم و دارای عزت نفس یافتید،نوبت به رابطه تان با اطرافیان نزدیکتان می افتد.

اگر میخواهید بدانید محبت واقعی چیست به رابطه تان با اعضای خانواده تان دقت کنید. بعد از اینکه این روابط در مسیر صحیح قرار گرفتند، میتوانید بپرسید عشق یعنی چه و به دنبال آن در روابط عاشقانه تان بگردید.

تیم روانشناسی سربرگ تازه در ادامه به سوال محبت واقعی چیست کامل ترین پاسخ را خواهد داد.

رابطه تان با خودتان را بررسی کنید

در جامعه جمع گرای ما، افراد به فکر دیگران اند و شاید خیلی این حس را تجربه کرده باشید که دلتان نیاید برای خودتان خرج کنید اما به راحتی برای دیگران کادوهای گران قیمت میخرید یا به شکل های دیگر با از خود گذشتگی سعی میکنید دیگران را خوشحال کنید.

این جمع گرایی اصلا نکته منفی نیست. اما اشکال کار آن موقعی است که ما برای اینکه فکر دیگران را به خود مشغول کنیم و فرد محبوبی باشیم دائم خودمان را نادیده میگیریم.

یا مثلا فرض کنید شما در یک رابطه عاشقانه ناسالم بوده اید. به گونه ای که مدام تحقیر میشده اید و یا درگیر برگرداندن عشق به رابطه تان بوده اید. درحالی که طرف مقابل هرگز به شما حسی نداشته است.

دوست داشتن یک طرفه و آسیب زدن به خودمان به خاطر دیگران در تمامی مثال های بالا نشان از رابطه ناسالم ما با خودمان دارد. برای اینکه بدانید محبت واقعی چیست باید ابتدا عاشق خودتان باشید.

هر آن حس محبت واقعی را که میخواهید به دیگری داشته باشید، پیش از هر چیز به خودتان داشته باشید. اگر نمیدانید چطور این کار را بکنید ما شما را در مقاله چگونه آدم جذابی باشیم راهنمایی کرده ایم. در ادامه مختصری از این مقاله را برایتان بازک. میکنیم.

در مرحله اول برای خودتان زندگی کنید. و آنچه که فکر میکنید برای زندگیتان بهتر است انجام دهید. و نکته مهم دو اینکه دست از فکر کردن به گذشته و سرزنش کردن خودتان بردارید. درعوض آینده بهتری بسازید.

برای خودتان زندگی کنید

بله برای اینکه رابطه سالمی را بتوانید با خودتان برقرار کنید باید برای خودتان زندگی کنید.کمی منطقی باشید. در کل دنیا 8 میلیارد انسان با طرز فکر های مختلف و عقاید و سلایق مختلف وجود دارد.

حالا فرض کنید شما بخواهید مدام با توجه به عقاید و نظر دیگران خودتان را تغییر دهید. یا اصلا کل جهان را کنار بگذارید. نزدیکان شما مثل پدر و مادر یا خواهر و برادر شما.حتی دوست پسرتان!

اینها 5 نفر مختلف هستند که ممکن است سلایق مختلفی داشته باشند. گاهی یکی از آنها با شما هم نظر است اما این فقط شمایید که همیشه با خودتان هم نظرید. پس خودتان باشید و آنچه که خودتان میپسندید را انجام دهید.

منظور ما از زندگی کردن برای خودتان تک روی و حماقت کردن نیست. خیر. بلکه شما باید بعد از مشورت و تصمیم گیری منطقی بهترین تصمیم را با توجه به شرایطتان بگیرید.

حتی اگر شخصی که میخواهید به نظرش عمل کنید همسرتان باشد، بازهم برای داشتن یک ازدواج موفق لازم است ابتدا خودتان را پیدا کنید. اگر در تصمیمات دوست پسر یا شوهرتان غرق شوید، روزی خواهید دید که دیگر خود واقعیتان را نمیشناسید.

از سرزنش خودتان دست بردارید

این یکی از بدترین کارهای است که میتوانید با خودتان بکنید. مدام فکر کردن درباره ی گذشته، سرزنش کردن خودتان بابت اشتباه هایتان و غصه خوردن. رک و راست بگویم! اگر میخواهید هرگز به موفقیت نرسید ادامه دهید!

زندگی شما بر پایه افکارتان بنا خواهند شد. هرچقدر بیشتر منفی بافی کنید، شکست های بیشتری بر سر راهتان قرار خواهد گرفت. پس نگذارید افکارتان زندگیتان را کنترل کنند، شما افکارتان را کنترل کنید. ضمیر ناخود آگاه شما قابل کنترل است.

شاید این حس را قبلا تجربه کرده باشید که حرفی زده باشید یا کاری کرده باشید که حالا از آن پشیمانید یا احساس ناراحتی میکنید. خب این حس برای چه به وجود آمده است؟ چون حرکت اشتباهی از شما سر زده. و این یک واکنش ناخودآگاه است که شما ناراحت باشید.

اما هرگز فراموش نکنید که این ناراحتی برای دلیلی بوجود آمده و این دلیل جلوگیری از تکرار این اشتباه در آینده است. بله! مغز شما میداند که نمیتواند به گذشته برگردد و اشتباهتان را اصلاح کند. اما با کاهش ترشح هورمون سرخوشی سعی دارد شما را متنبه کند!

پس لطفا حتی در هنگام ناراحتی هم به آینده فکر کنید. به اینکه مثلا عشقم رفت چیکار کنم برگرده؟ یا مثلا با همسرم بیخودی دعوا کردم حالا برای اصلاح این اخلاق چکار کنم؟ بر مشکل تمرکز نکنید، بر پاسخ و راه حل تمرکز کنید.

رابطه با اطرافیان

حتما شنیده اید که میگویند یکی از نشانه های عاشق شدن مردان را میتونید از رفتارشان در مقابل خانواده و یا دوستانشان فهمید. میدانید چرا؟ چون اولا خانواده او کسی است که مردان به آنها محبت واقعی دارند.

حال اگر در مقابل خانواده اش با شما هنوز هم رفتار مناسبی داشت پس میتوان گفت آن مرد میداند محبت واقعی چیست . هر انسانی نسبت به خانواده اش و دوستان بسیار صمیمی اش محبت واقعی دارد.

این محبت واقعی چیست ؟ محبت واقعی یعنی شما با ناراحت شدن از یکی او را رها نمیکنی. حتی فکر کنار گذاشتن او از زندگیتان هم به مغزتان خطور نمیکند. نکته دوم درباره ی محبت واقعی این است که بدون هیچ چشم داشتی به هم کمک میکنید.

محبت واقعی چیست
محبت واقعی چیست

فکر کنار گذاشتن او از زندگیتان را نمیکنید

بله این یکی از مهم ترین نشانه های محبت واقعی است. اگر میخواهید بدانید که کسی عاشق شما هست یا شما عاشق او هستید یا نه بجز استفاده از تست عشق میتوانید از این راهکار ها هم استفاده کنید.

ببینید آیا با وجود اختلاف نظر ها و ناسازگاری هایی که بین شما وجود دارد، بازهم میخواهید او در کنارتان باشد یا به کنار گذاشتن او از زندگیتان فکر میکنید؟ آیا او با کوچکترین مشکلی حرف از جدایی، بهم زدن یا طلاق میزند؟

چند مثال برایتان میزنم. مثلا رابطه خودتان با مادر یا پدرتان را ملاحظه کنید.آیا این رابطه کاملا بی نقص و بدون وجود هرگونه اختلاف نظر یا مجادله ای است؟ قطعا میان دو نسل اختلافات نظری در زمینه های مختلف وجود دارد.

حال تصور کنید که در یکی از بحرانی ترین شرایط زندگیتان مادر شما خطایی کرده است که باعث بدتر شدن شرایط میشود. آیا بعد از این اتفاق شما مادرتان را کنار میگذارید؟ آیا رابطه تان را با ایشان قطع میکنید؟ ( اگر پاسختان بله است حتما سریعا به یک روانشناس مراجعه کنید.)

جواب یک انسان سالم در یک زندگی سالم به این سوال خیر است. پس میبینید که محبت حقیقی چیست. محبت حقیقی یعنی بعد از انجام اشتباهات مدتی با خودتان کلنجار روید اما هنوز هم حاضر باشید برای دیگری جانتان را نیز فدا کنید.

بدون هیچ چشم داشتی به هم کمک میکنید

فرض کنید پدر و مادرتان چندان وضع مالی خوبی ندارند. آیا اگر برای مادر یا پدرتان هدیه تولد بخرید، انتظار دارید آنها نیز به همان اندازه برایتان خرج کنند؟ اگر به پولی نیاز داشته باشند و شما کمکشان کنید آیا انتظار دارید که آنها نیز به شما پول بدهند؟

پس حالا فهمیدیم که محبت واقعی چیست . محبت واقعی یعنی بی هیچ چشم داشتی به هم کمک کنیم. یا اصلا رابطه تان با دوستان صمیمیتان را مد نظر بگیرید. در روابط دوستانه معمولا اسم این کار را مرام و معرفت میگذارند.

به انجام کاری بدون هیچ چشم داشتی برای دوستان نزدیکتان فکر کنید. آیا در شرایط سخت دوستتان مشروط به پرداخت هزینه به او کمک میکنید؟ یا در عوض از او چیزی میگیرید؟

پس این یعنی شما بی چشم داشت به هم کمک میکنید. برای همین است که میگویند پیش از ازدواج لازم است به روابط دوستانه و روابط خانوادگی طرف مقابل دقت کنید. چون این نشان میدهد که آیا او میداند محبت حقیقی چیست یا خیر!

آیا میتواند به شما نیز محبت حقیقی داشته باشد یا اصلا این را در خانواده اش یاد نگرفته؟ و یکی دیگر از دلایلی که با افرادی که با خانواده خود دائم دعوا دارند نباید ازدواج کرد. چون بعید است بتوان در آنها عشق حقیقی را پیدا کرد.

چطور عشق را پیدا کنم

برای اینکه عشق را پیدا کنید لازم است درباره ی عشق حقیقی و ازدواج بخوانید. اما پیش از هرچیز صبر کنید. برای عاشق شدن هرگز دیر نیست. این صبر کردن باعث میشود بتوانید تصمیم منطقی بگیرید.

در رویاهایتان زندگی نکنید. زندگی آن چیزی نیست که در فیلم های عاشقانه میبینید. زندگی خوب را جذب کنید اما عاقلانه. شما یک شاهزاده در قصر نیستید. همه ما در دنیای بی رحمی زندگی میکنیم که تقریبا هیچکس نمیداند محبت واقعی چیست.

محبت واقعی چیست
محبت واقعی چیست

برای عاشق شدن صبر کنید

برای پیدا کردن عشق حقیقی لازم است صبر کنید پیش از اینکه دل به کسی ببازید، او را بسنجید. آیا معیار های مناسب شما را دارد؟ ظاهر جذاب نمیتواند رابطه موفقی را برایتان رقم بزند.

اگر هنوز کامل او را نمیشناسید از وابسته شدن جلوگیری کنید. وابستگی بدترین اتفاقی است که ممکن است پیش از شناخت کامل طرف مقابل بیوفتد. چرا که اگر بدون شناخت عاشق و وابسته شوید، ممکن است بعدا به مشکلی بر بخورید.

مشکلی که قابل حل نباشد. اما به دلیل عشق ناصحیحی که بین شما بوجود آمده مجبور به سازش با فرد مورد نظر میشوید. و این سازش زود هنگام شروع نارضایتی از زندگی است. پس پیش از آنکه عاشق شوید صبر کنید. معیار های فرد مناسبتان را بشناسید.

فرد مناسب را که بیشترین تفاهم وشباهت را با شما دارد پیدا کنید. عاشق شوید و مرد مورد علاقه تان را نیز عاشق کنید حالا میتوانید بفهمید که محبت حقیقی چیست.

در رویاهایتان زندگی نکنید

اگر میخواهید مزه محبت حقیقی را بشید بهتر است از رویاهایتان خارج شوید. منظورمان از رویا آرزوها و اهداف زندگی نیست. منظور از رویا تصور یک زندگی بی نقص با عشقتان است.

اینکه تصور کنید بعد از پیدا کردن عشق روزها یکی از یکی شیرین تر خواهند گذشت یک خیال باطل است. احتمالا اختلافاتی با عشقتان خواهید داشت. سختی هایی که شاید خواسته یا ناخواسته بر سر راه خوشبختیتان قرار بگیرند.

هرچند با انتخاب شبیه ترین فرد به خودتان و در نظر گرفتن ملاکهای یک رابطه موفق این سختی ها کمتر خواهند شد. اما داشتن یک رابطه طولانی مدت سراسر شیرینی را به قطع میگوییم که غیر ممکن است.

پس اگر میخواهید بدانید محبت واقعی چیست، باید از رویاهایتان خارج شوید، در کنار عشقتان بر مشکلات پیروز شوید. در روزهای سخت حامی یکدیگر باشید و روزهای شیرین را دوباره باهم بسازید. تا محبت واقعی را تجربه کنید.

؛؛شما میتوانید از طریق تلگرام و واتس آپ با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید. ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستیم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *