چطوری عشقمو برگردونم

چطوری عشقمو برگردونم


چطوری عشقمو برگردونم

چطوری عشقمو برگردونم بدون اینکه خودمو کوچیک کرده باشم؟ نکته مهم درباره کسانی که این سوال یعنی چطوری می تونم عشقمو برگردونم از روانشناسان می پرسند این است که به عزت نفس تخریب شده خود اهمیت نمی دهند.

ما در سایت روانشناسی سربرگ تازه به کسانی که می پرسند چطوری عشقمو برگردونم آموزش می دیم که این کار را بدون از بین رفتن عزت نفس و خار خفیف شدن در ذهن عشقشون انجام بدهند.

چگونه عشق خودم را برگردانم

اولین کاری که برای برگرداندن عشقمان باید انجام بدیم اینکه وضعیت رابطه با شریک دلدادگی خودمان را مشخص کنیم، منظور از وضعیت نامزدی یا دوستی نیست!

وضعیت حال حاظر رابطه اینکه چه اتفاقاتی افتاده و رابطه شما با معشوقتان در چه سطحی است و احساس و افکار او در چه جهتی قرار دارند را باید با واقع بینی مشخص کرد.

بعد از مشخص شدن وضعیت رابطه عاشقانه در قدم اول تصمیم می گیریم سطح ارتباط خودمان را مشخص کنیم تا براساس آن قدم برداریم که بهتر بدونیم چطوری عشقمو برگردونم.

چطوری عشقمو برگردونم
چطوری عشقمو برگردونم

تست سلامت رابطه عاطفی

شرایط خود را با سوالات زیر بسنجید، ببینید کجای کار هستید و این رابطه چند چنده!

  • وقت خود را بیشتر با دوستانش میگذراند تا با شما؟
  • پیگیری های قبل را ندارد. (تعصب کم شده است).
  • راجب آینده مشترک صحبت نمی کند (مثلا راجب ازدواج یا هر حرف دیگه ای که نشان از برنامه ریزی چند ماه بعد باشد).
  • کمتر تماس می گیرد.
  • در جواب پیام های شما پاسخ کوتاه می دهد.
  • حتی حوصله بحث ندارد یا بیش از حد بحث می کند.
  • توجه خود را نسبت به شما از دست داده است.
  • مرموز رفتار می کند.
  • دیدار های شما کم شده.
  • زمزمه بهانه ها به گوشتان می رسد.

اگر بیش از 4 مورد را در رابطه خود احساس می کنید متاسفانه رابطه شما در یک قدمی فروپاشی قرار دارد و اگر یک کار اشتباه دیگر انجام دهید ممکن است جدایی را سریع تر حس کنید، وحتی شاید این اتفاق افتاده باشد!

در شرایط این چنینی که می خواهیم بدانیم چطوری عشقمو برگردونم در واقع باید احساس عشقمون رو به حالت قبل برگردونیم. در این شرایط بهترین کار این است که ارتباط خود را بصورت یک طرفه قطع کنیم.

این قطع ارتباط به معنی کات کردن از طرف شما نیست، برای قطع ارتباط نباید به عشقمون بگیم که من دیگه نمیخوام ادامه بدم یا مدتی از هم دور باشیم و… بدون گفتن هیچ حرفی شما باید قطع ارتباط کنید و وارد دوره ممنوعیت ارتباط بشید.

اگر در این شرایط عشقمان تماس گرفت چه کاری درست است؟

پاسخ عشقتان را بدهید ولی کاملا معمولی رفتار کنید و برای مطرح کردن دوباره مشکلاتش شما پیش قدم نشید!

اگر عشقم گفت چرا تغییر کردی چه بگویم؟

اگر عشقمون بگه چرا سرد شدی یا چرا زنگ نمی زنی نباید بترسیم، باید با اعتماد به نفس کامل بگیم؛ وقتی می بینم رفتار تو تغییر کرده احساس می کنم یا فرصت نداری بیشتر باهم باشیم یا دلت می خواد کمی فاصله بگیری برای همین من هم نخواستم زیاد مزاحمت باشم!

چجوری عشقم رو برگردونم

طبق اصول اولیه روانشناسی هر رفتار انسان یک علت دارد، با بررسی علت های رفتار یک شخص می توان به احساسات و اهداف او پی برد. تیپ شخصیتی یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی رفتار انسان ها است.

تفاوت های شخصیتی “تفاوت واکنش مختلف” افراد به یک موضوع مشترک را توجیه می کند.

 

تحلیل تیپ شخصیتی طرف مقابل الازمی است

تیپ شخصیتی افراد یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن پرداخت اما متاسفانه نادیده گرفته می شود و خسارات وارد شده به یک رابطه بخاطر بی توجهی نسبت به تفاوت های شخصیتی گاها غیر قابل جبران هستند.

برخی تیپ های شخصیتی در کنار یکدیگر ترکیب بسیار عالی می سازند، اما در مقابل بعضی از آنها یک ترکیب جهنمی به وجود می آورند که گاها تا سالها ادامه پیدا می کند و آسیب های روانی زیادی برای طرفین به همراه دارد.

اما عشق یا دوستی های عاشقانه و حتی ازدواج بدون توجه به تیپ شخصیتی طرف مقابل شروع می شوند، نمی توانیم تمام آدم های زندگی خود را فیلتر و منتظر شخصی باشیم که تیپ شخصیتی کاملا مناسبی برای ما باشد. ولی می توانیم با افزایش آگاهی راجع به تیپ شخصیتی خود و طرف مقابل اطلاعات مناسبی را بدست آوریم تا در جهت بهبود رابطه از آنها استفاده کنیم.

شخصیت ها متفاوت = نگرش های متفاوت

  • نگاه دو زوج به مسائل رابطه می تواند کاملا برعکس یکدیگر باشد و اینجا دقیقا نقطه آغاز پایان رابطه است! برخی از تفاوت ها در سطح اجتماع به وفور دیده می شوند، که حاصل یک فرهنگ غلط است.
  • یکی از زوجین به شدت اصرار به صحبت راجع به مشکل در همان لحظه دارد، دیگری معتقد است باید کمی زمان سپری شود تا با کنترل احساسی بیشتر مشکل بررسی شود.
  • یکی از طرفین به شدت ابراز علاقه و محبت می کند و نیاز شدیدی به شنیدن کلمات عاشقانه و ارتباط وسیع دارد اما طرف مقابل محدویت هایی در سطح ابراز علاقه و پیگیری قائل می شود.
  • یکی به استقلال عقیده و نظر اعتقاد دارد دیگری معتقد به خط قرمز های بسیار.

شما به چه شخصی در رابطه هستید؟ تیپ شخصیتی طرف مقابل شما چیست؟ طرز برخورد با اینگونه تیپ را می شناسید؟

موشکافی

رابطه ها بی دلیل تمام نمی شوند هیچ رابطه ای یک شبه و یک دفه تمام نشده و رابطه شما هم هم اینگونه نیست، اگر تا دیروز همه چیز خوب بوده و یک دفه عشق شما سرد شده یا با شما تمام کرده نشان می دهد او مدتی بود که به رابطه با شما تردید داشته است اما نقش خود را ایفا می کرد تا زمانی که دیگر نتوانسته یا تصمیم خود را گرفته است. برای اینکه بتونیم عشقمون رو به سرعت به رابطه برگردونیم باید دلایلی رو پیدا کنیم که باعث ایجاد احساس منفی شده چجوری و چطوری پیدا کردن این دلایل را به ما بسپارید و به مطالعه خود ادامه دهید.

اصل یک رابطه چیست

ریشه روابط در ناخودآگاه انسان بر پایه نیاز شکل گرفته است، حتی رابطه های عاطفی انسان با عشق خود بر پایه نیاز های ناخودآگاه است. مثلا نیاز به احساس امنیت، آرامش، همدردی، لذت، عشق، پشتیبانی و… نیاز های ناخودآگاهی هستند که برای هر انسان منحصر به فرد می باشد مثلا فردی که ترسو است نیاز ناخودآگاه او شجاعت است پس به سمت فرد سجاع جذب می شود، فردی که کمبود محبت دارد به سمت کسی جذب می شود که محبت دیگران را دارا است و یا کسی که همیشه خلاء توجه داشته ناخودآگاه جذب شخصی می شود که در مرکز توجه قرار گرفته باشد، ما باید با همکاری یک تحلیل گر نیاز های ناخودآگاه عشق خودمان را تشخیص دهیم و آنها را در خود ایجاد کنیم تا شروعی باشد برای جذب دوباره عشقمان به رابطه.

چطوری عشقمو برگردونم
چطوری عشقمو برگردونم

دلیل دوام رابطه عاشقانه چیست؟

معیارهای هر انسانی در انتخاب شریک زندگی او تاثیر بسیار زیادی دارد معیارها در رابطه عاشقانه با عشقمان به دو دسته معیارهای اولیه و معیارهای ناخودآگاه تقصیم می شوند. معیار های اولیه در انتخاب شریک عاطفی (عشقمان) تاثیر دارند، مانند ظاهر، ادبیات، وضعیت مالی، رفتار اولیه، برخورد اولیه و این دست موارد. بعد از شکل گیری رابطه دوستی عاشقانه این معیارها کم رنگ می شودند و تاثیر قبل را ندارند اما معیارهای ناخودآگاه بسیار مهم هستند و همیشه هم در حال تغییر می باشند.

رفتار شخص در هنگام بروز مشکلات، خصوصیات اخلاقی، میزان اعتماد به نفس، محبت، جایگاه اجتماعی، ظرفیت شخص و … می تواند معیارهای یک فرد را تشکیل دهند که روی احساسات و تصمیم او تاثیر مستقیم دارد اگر در برطرف کردن معیارهای ناخودآگاه عشقمان شکست بخوریم رفته رفته اعتبار احساسی خود را در ناخودآگاه او از دست می دهیم. به مرور زمان و با تجربه ها و شرایط جدید بعضی معیار ها کمرنگ بعضی ها پر رنگتر می شوند و گاهی هم معیارهای جدید برای فرد ایجاد می شود. همیشه باید تحلیلگرانه به این موضوع نگاه کرد.

عشقمو چطوری برگردونم؟

بعد از گذر از مرحله شناسایی عوامل رفتن عشقمون باید با قانون جذب و روانشناسی این مشکلات را برطرف کنیم و شروع به اجرای تکنیک های شش گانه بازگشت عشق به زندگی بکنیم. در این شش گانه مراحل ابتدایی ترمیم و برگرداندن یک رابطه از دست رفته و تمام شده است. مراحل شش گانه بازگشت عشق به ما میگه که در کمترین زمان بهترین کار چیه و چطوری عشقمو برگردونم.

کتاب بازگشت به عشق

دقیق ترین مراحل ترمیم رابطه در کتاب بازگشت به عشق کاری از انتشارات سربرگ تازه به گونه ای با زبان کاملا عامیانه بیان شده است که درک آن کاملا آسان میباشد، تکنیک ها و روش هایی را بیان می کند که در کنار برداشت ساده بار علمی بسیار بالا و قدرت اجرایی شدن را دارد. این کتاب یک کتاب روانشناسی سنگین و پیچیده نیست که با مطالعه آن سردرگم شوید، بلکه مسیری کاملا شفاف و برنامه ریزی شده برای بازگشت عشق را بیان می کند.

؛؛برای آشنایی با مراحل و تکنیک ها همچنین پرسش سوالات خود میتوانید به تیم مشاوره سربرگ تازه از طریق تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کنید.

09129305020

2 دیدگاه

  • درود راجب همه چیز بحث شده به طور خلاصه اما بحث از خیانت که بحث مهمی است را نداشتید اگه خیانت باشه باز هم می‌توانیم آور را برگردانیم و رابطه ادامه پیدا میکنه خواهش میکنم جواب بدید

    • در پاسخ به آوا
      راجب خیانت در مقالات دیگری صحبت کردیم. شما می تونید مشکلتون رو با تیم پشتیبانی در تلگرام یا واتس آپ در میان بذارید: 09129305020

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *