چرا یک رابطه سرد می شود

چرا یک رابطه سرد می شود


چرا یک رابطه سرد می شود

چرا یک رابطه سرد می شود؟ اگر راجب ناخودآگاه و اصول طراحی و عملکرد ناخودآگاه مطالعه کنید با کارکرد آن بهتر آشنا می شوید، و بهتر متوجه خواهید شد که چرا یک رابطه سرد می شود ناخودآگاه از زمانی که عقل انسان شکل می گیره تا لحظه مرگ شروع به برنامه ریزی می کند. این که شما چیزی یا کسی را دوست دارید دلیلش برنامه ریزی است که در ناخودآگاه اتفاق افتاده و اینکه شما از شخص یا چیزی متنفر هستید هم همین گونه است. شاید تجربه کرده باشید چیزی یا فردی را دوست داشته باشید (یا به آن احساس مثبت داشته باشید) اما به دلیل یکسری اتفاقات یا عوامل، حس شما نسبت به آن فرد یا چیز تغییر کرده باشه این میشه مسیر برنامه ریزی ناخودآگاه. یعنی اتفاقاتی افتاده که ناخودآگاه شما براساس اون اتفاقات برنامه ریزی شده و دیگه احساس قبل رو نداره. تمام تصمیمات انسان تحت تاثیر احساسات است و منشاء تمام احساسات ناخودآگاه است. ما تمام کارهای خودمان را ناخودآگاه انجام می دیم. پس این موضوع دلیل این است که کسی که ما را روزی دوست دارد روزی هم از ما سرد شود. در این مقاله از تیم سربرگ تازه تصمیم داریم به ریشه مشکلات و راه حل اصلاح آن بپردازیم.

نقش ناخودآگاه در روابط

در نظر بگیریم شما نمی دانید چرا یک رابطه سرد می شود و فرض کنیم شما امروز یک رابطه جدید را شروع کردید اتفاقات قبل را در نظر نمی گیریم از جایی بررسی می کنیم که رابطه برقرار شده و تقریبا ذهنیت ها نسبت به یک دیگر نا آشنا است، این یعنی ناخودآگاهِ هر دو شخص شروع به دریافت سیگنال ها و ارتعاشات خواهد کرد و براساس آنها باور و افکاری ایجاد خواهد شد و در نتیجه یک الگوریتم در ناخودآگاه پیاده سازی می شود که بر اساس آن احساسات و واکنش های هر دو نفر مشخص می شود.

کم تحمل بودن – ترس درونی

خب روز های اول است شما تماس می گیرید تا شاید بفهمید چرا یک رابطه سرد می شود و پاسخی دریافت نمی کنید چندین باز زنگ می زنید یا پیام می دهید! این اشتباه اول شما خواهد بود، شما نباید بیش از دو بار تماس بگیرید. اگر فرد نخواهد پاسخ شما را بدهد 1000 تماس هم بی فایده است پس صبر کنید تا خود شخص هر وقت خواست باشما تماس بگیرد.

پیش داوری

شما می گویید که برای چی با من وارد رابطه شدید از چه چیز من خوشت اومد! این باعث میشه شما فردی باشید که هیچ اعتماد به نفسی نداره پس هر گز اینگونه فردی نباشید. مدتی از رابطه گذشته شما زود عصبی می شوید و شخص را بلاک می کنید چون فکر میکنید کار ایشان سزای بلاک کردن است یا کار بسیار بدی انجام داده است اما یک روز بعد از بلاک درمیاورید و همیشه این روند ادامه داره!

القای منفی

وقتی شخص پاسخ شما را ندهد تماس می گیرید پیش داوری می کنید و احساس منفی ایجاد می شود. شکاک شده اید و به او می گویید کجایی چرا به من زنگ نمی زنی نکنه با کسی هستی با من بازی نکن! این یعنی القای منفی! وقتی ما به طرف مقابل خودمان جهت می دهیم باعث می شویم رفتار طرف مقابل با توجه به ارتعاش هایی که خودمان صادر می کنیم شکل بگیرد. مثلا وقتی میگوییم تو من را دوست نداری، تو برای من وقت نمی گذاری، تو دیگر به من اهمیت نمی دهی، تو با فرد دیگری هستی و … در مرور زمان شما باعث می شوید در ناخود اگاهِ طرف مقابل تصویری جدید شکل بگیرد ( من اورا دوست ندارم، من برای او وقت ندارم، من لیاقت شخص بهتری را دارم ). این ارتعاش ها تاثیر خود را در مدت زمان نشان خواهد داد و ارتعاشی که شما ارسال کردید تبدیل به حس واقعی ایشان می شود. گاهی خود ما عامل اصلی بروز فاصله یا خیانت هستیم بی آنکه متوجه این موضوع شده باشیم.

اشتباه به اینجا ختم نمی شود

صدها اشتباه دیگر نیز در یک رابطه صورت می گیرد مثلا تحت فشار قرار دادن شخص برای کاری یا خواسته های زیاد و یا حتی گرفتن آزادی های فردی. اگر شما خوب به رابطه خود فکر کنید و بی طرفانه رابطه را تحلیل کنید بدون این تفکر که همه این کارها بخاطر دوست داشتن شما بوده و واقع بین باشید اشتباهاتی که داشتید را پیدا خواهید کرد.

واکنش غلط

یک مورد مهم زمانی است که شما باید واکنش نشان دهید، طرف مقابل شما کار خوبی برای شما می کند اما شما واکنش مورد انتظارش را نشان ندادید این یعنی ذوقی که کور شده! طرف مقابل شما کاری خوب کرده و شما بیش از حد واکنش نشان دادید یعنی تعادل را بهم زدید و خود را نیازمند و در دسترس قرار دادید. حالا که می دانیم چرا یک رابطه سرد می شود باید قبل از هرکاری بیشتر فکر کنیم.

شخص کاری اشتباه می کند و شما واکنش شدیدی نشان می دهید که بیش از حد است، شما باعث می شوید شخص نسبت به رابطه سرد شود زیرا میزان فشاری که از رابطه گرفته بیشتر از حد انتظار بوده. سناریوی بعدی اشتباه خیلی از افراد است، طرف مقابل شما کاری اشتباه انجام می دهد و شما بخاطر دوست داشتن و یا ترس از دست دادن واکنشی که باید را نشان نمی دهید. مثلا در مقابل خیانت! سکوت می کنید یا راحت می بخشید. وقتی شخص خیانت کند و تنبیه نشود دیگر چه دلیلی می ماند که هرگز این کار را تکرار نکند؟!!! بعد از شناخت این نیاز ها راه حل این است که تاثیر احساسات منفی ایجاد شده را ازبین ببریم.

سیاست درست در یک رابطه چیست؟

شما باید به عشقتان یاد آور باشید که ممکن است شما را از دست بدهد نه این که شما همیشه و در هر حالت هستید و به او نیاز دارید. این رویداد ها به مرور زمان باعث کناره گیری عشق شما خواهد شد چون اتفاقات و لحظات، باعث ایجاد یک تفکر و احساس نسبت به شما و رابطه خواهد شد. همیشه باید حواس شما به اقداماتی که می کنید باشد و باید سیگنال ها و ارتعاشات خود را کنترل کنید. فکر نکنید چون این اتفاق رخ داده شما دیگر هرگز نمی توانید به یک رابطه از دست رفته برگردید این موضوع اشتباه است در مقاله بازگشت عشق راه کاری علمی برای بازگشت به رابطه از دست رفته مطرح می شود که این کار را برای شما ممکن می کند. یکی از تمرین های این شش مرحله برگرداندن رابطه این است که شما این عوامل تنش را تشخیص داده و از خود و شخصیت خود حذف کنید تا بتوانید در مرحله پنج، نظرعشقتان را به خود تغییر دهید. قدم مهمی که باید بردارید این است که از اشتباهات زمان بازگشت به رابطه دوری کنید چون این اشتباهات به شدت خطرناک هستند و یک عامل منفی برای بازگشت عشق می باشند.

این امکان برای مراجعه کنندگان فراهم شده تا بتوانند از پشتیبانی برای پرسش سوالات خود استفاده کنند، پاسخگویی از طریق واتس آپ و تلگرام انجام می شود.

09129305020

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *