فراموشی عشق اول

شاید برایتان کمی عجیب به نظر برسد اما فراموشی عشق اول در مردان نیز دشوار و سخت است. عشق اول برای مردان، اتفاقی سرشار از تجربه های عاطفی لذتبخش است که برای اولین بار آنها را تجربه می‌کنند.یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردان عشق اول خود را فراموش نکنند این است که احساسی عجیب و منحصر به فرد داشته‌اند و فکر می‌کرده‌اند که نیمه گمشده خود را پیدا کرده‌اند.

اولین باری که مردی عاشق می‌شود احساس می‌کند که دنیا عجیب شده است. او برای اولین بار به کسی اهمیت می‌دهد که نمی‌خواهد از او را از دست بدهد و از او جدا شود. در واقع مردان بیش از عشق اول‌، احساسات آمیخته با آن فرد موردنظر را فراموش نمی‌کنند. در ادامه مقاله به بررسی کامل این موضوع در سربرگ تازه می‌پردازیم.

عشق اول فقط یک بار اتفاق می‌افتد

از مهمترین دلایل عدم فراموشی این عشق آنست که اتفاقی است که تنها یک بار رخ می‌دهد. تجربه‌ی عشق اول برای مردان بسیار خاص و متفاوت است. مهم نیست که بعد از آن تجربه چه کسی را دوست داشته باشند یا چه قدر تغییر کنند، عشق اول همیشه در ذهن آنها باقی می‌ماند و تا پایان عمر به عنوان تجربه‌ای ناب و بی‌نظیر از آن یاد می‌شود.

عشق از نگاه مردان


دنیای مرد‌ها استدلالی و زنها احساسی است. مردها اگر مجبور باشند بین عشق و احترام یکی را انتخاب کنند بیشترشان ترجیح می‌دهند تنها بمانند تا این‌که به آنها بی‌احترامی شود. عشق یک مشغولیت در زندگی مرد است اما برای یک زن خود زندگی است. در بالاترین سطح زندگی یک مرد شرف و افتخار قرار دارد و اوج زندگی یک زن عشق است. کلمه عشق برای زن و مرد دو مفهوم متفاوت دارد.

چرا فراموشی عشق اول در مردان سخت است؟

این که چرا این عشق اول به سختی در مردان به فراموشی سپرده می‌شود دلایل متعددی دارد. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

خانما سرمایه‌گذاری عاطفی بیشتری می‌کنن

البته این به این معنی نیست که مردا روی رابطه سرمایه‌گذاری نمی‌کنن،اما چون خانما از نظر بیولوژیکی قابلیت باروری دارن بنابراین مسئولیت والدگری بزرگتری برعهده دارن و طبق تئوری انتخاب ‌در انتخاب شریک عاطفی حساسیت بیشتری بخرج میدن و بصورت خودآگاه یا ناخودآگاه رابطه رو به چشم یک رابطه بلند مدت متعهدانه میبینن.

آقایون بیشتر احساس خشم می‌کنن

مردها بیشتر احساس خشم و عصبانیت می‌کنن و به انجام رفتارهای مخرب تمایل دارن. خانما بیشتر درگیر افسردگی میشن در این شرایط و چون همیشه تمایل دارن رابطه‌شون رو حفظ کنن بیشتر رفتارهای سازنده رو پیش می‌گیرن در صورتی مردها رفتارهای مخرب رو انتخاب می‌کنن چون میخوان عزت نفس‌شون همچنان بعد جدایی حفظ بمونه.

خانما بعد از جدایی قوی‌تر میشن

تحقیقات نشون میده خانما بعد از جدایی دوبرابر آقایون اعتماد به نفس‌شون آسیب می‌بینه اما چون برای بالا بردن اعتماد به نفس‌شون تلاش می‌کنین و رفتار‌های سازنده انجام میدن بعد از مدتی بطور کامل بهبود پیدا می‌کنن و نسبت به آقایون از لحاظ احساسی قوی‌تر میشن.

آقایون واقعیت رو نادیده می‌گیرن

اکثر مردا ترجیح میدن تظاهر کنن که اتفاقی نیوفتاده و جدایی آسیبی بهشون نرسونده، انقدر تظاهر کنن تا بلاخره واقعا حالشون خوب بشه. یه سری از آقایون شروع می‌کنن به ارتباط برقرار کردن با خانمای متعدد درحالیکه به شدت از صمیمیت احساسی با اونها فرارین، یه سری خودشون رو غرق کار و درس می‌کنن تا فرصت نکنن به جدایی فکر کنن.

آقایون احساساتشون رو مخفی می‌کنن

ازونجایی که خیلی از مردا هیچ وقت یاد نمی‌گیرن چطور احساسات‌شون رو بروز بدن ترجیح میدن احساس‌شون رو پنهان کنن. همین موضوع باعث می‌شه اونها در رابطه وابستگی کمتری داشته باشن و در واقع جدایی برای‌شون بیشتر جنبه شکست داره تا از دست دادن شریک عاطفی، در نتیجه سریعتر رابطه بعدی‌ رو شروع می‌کنن.

در نتیجه

به طور کلی دختران و پسران بعد از جدایی واکنش‌های عاطفی و رفتاری متفاوتی از خود نشان می‌دهند. بعضی از افراد تصور می‌کنند که پسران نسبت به دختران بعد از شکست عشقی کمتر آسیب می‌بینند، اما مطالعات این تصور را تائید نمی‌کنند و بر این باورند که پسران فقط نوع واکنش‌هایشان از آن چیزی که دختران نشان می‌دهند متفاوت‌تر است؛ در واقع آن‌ها غم و ناراحتی خود را به شکل دیگری نشان می‌دهند.

زن‌ها در رابطه عاطفی معمولا بیشتر از مردان سرمایه‌گذاری عاطفی می‌کنند و شاید همین دلیل باعث این باور اشتباه در مردم شده‌است. اما حقیقت این است که مردان درد جدایی را عمیق‌تر و طولانی‌تر حس می‌کنند. مردان احساسات ناخوشایند ناشی از جدایی را مانند زنان برون‌ریزی نمی‌کنند و برعکس سعی دارند تا از مکانیسم دفاعی انکار استفاده کنند.

آنها بلافاصله بعد از جدایی بدنبال پیدا کردن جایگزینی برای کم کردن درد و رنج عاطفی خود هستند. پسرها معمولا ناراحتی خود را به شکل خشم نشان می‌دهند، اما دختران نه. مردها بعد از جدایی ترجیح می‌دهند تا دوباره به انجام کارهایی بپردازند که در دوران مجردی خود به آن‌ها مشغول بودند، همچنین نوع جهان بینی و دیدگاه فلسفی آن‌ها نسبت به دنیا نیز تغییر می‌کند. برعکس زنان که بعد از جدایی می‌توانند با دوستان خود درد و دل کنند و حمایت دریافت کنند مردان معمولا از چنین سیستم حمایتی کمتر برخوردارند و برخلاف دختران که به توصیه دوستانشان بیشتر به ظاهر خود می‌رسند مردها خودشان را رها می‌کنند. آنها در عوض با گرم کردن سر خودشان به انجام کارهای مختلف می‌خواهند کمتر درباره شکست عشقی خود فکر کنند.

،،شما می توانید از طریق تلگرام واتس آپ  با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید ، ما به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستیم ،،

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *