عشق مجازی صحیح است یا غلط

عشق مجازی صحیح است یا غلط


عشق مجازی صحیح است یا غلط

عشق مجازی صحیح است یا غلط ؟ این سوال را معمولا افرادی که در یک رابطه اینترنتی هستند. دچار یک عشق مجازی شده اند میپرسند. برای اینکه بدانید عشق مجازی صحیح است یا غلط، با ما همراه باشید.

عشق مجازی سخت اما شدنی است. در بسیاری از موارد ممکن  است عشق مجازی با شکست روبرو شود. اما این شکست در عشق مجازی قابل حل و بهتر از آن قابل پیشگیری است. در پایان این مقاله به مزیت ها و معایب عشق مجازی میپردازیم. با سربرگ تازه همراه باشید.

سخت اما شدنی

داشتن یک عشق مجازی موفق غیر ممکن نیست اما بسیار سخت است. چرا که در یک عشق مجازی، هر دروغی امکان پذیر است. این باعث ضربه شدید به روحیات شما میشود. اما برای اینکه بتوانید یک  عشق مجازی موفق داشته باشید و یک پسر را در فضای مجازی عاشق خود کنید ، به دو نکته توجه کنید.

اول آنکه بیش از اندازه درگیر یک رابطه از راه دور نشوید. و صمیمی شدن را بگذارید برای وقتی که رابطه تان واقعی شد. در قدم دوم اگر عاشق هستید، میخواهید عشقتان را در یک رابطه مجازی نگه دارید یا به دنبال بازگشت عشق هستید، از یک مشاور کمک بگیرید.

عشق مجازی صحیح است یا غلط
عشق مجازی صحیح است یا غلط

بیش از اندازه درگیر نشوید

برخی افراد به خصوص دختر خانم ها با توجه به روحیه لطیفی که دارند، پیش از آنکه از رابطه مطمئن شوند، احساساتشان را پیشاپیش میفرستند. تن به روابط جنسی تلفنی میدهند و حتی تمام زندگی خود را به پای او میگذارند.

پس دقت کنید که پیش از آنکه از عشق طرف مقابل مطمئن نشده اید، دل بستن را کنار بگذارید. داشتن حس خوب به طرف مقابل و یا به قول معروف عاشق بودن اصلا بد نیست. اما دلبستگی بسیار خطرناک است.

دلبستگی یعنی تعریف خودتان، شخصیتتان، زندگیتان و خوشحالیتان در وجود یک نفر دیگر. تمام چیزهایی که گفته شد باید در وجود خودتان پیدا کنید. اگر این ها را در وجود خود نمی یابید پس باید بگوییم که شما آماده داشتن یک ازدواج موفق نیستید.

از مشاور کمک بگیرید

خیلی از افراد خجالت میکشند با مشاور صحبت کنند. پیش خودشان میگویند نکند الان بگویند من دیوانه ام. یا اگر بپرسم عشق مجازی خوب است یا نه به من میخندند. اما فراموش نکنید که همانطور که شما برای مشکلات یا ناراحتی های فیزیکی خود به پزشک نیاز دارید، برای مشکلات روحی نیز باید به پزشک روح مراجعه کنید.

از مشاوره نترسید. برای اینکه بدانید عشق مجازی خوب است یا بد باید با توجه به شرایط سنی شما و طرف مقابل، عقایدتان،شخصیت شما و شرایط خانوادگیتان به صورت تخصصی تصمیم گرفته شود. پس نگران نباشید و برای پاسخ سوالتان از مشاوره کمک بگیرید.

شکست در رابطه مجازی

عشق مجازی صحیح است یا غلط
عشق مجازی صحیح است یا غلط

در یک رابطه مجازی هیچیک از طرفین به زندگی دیگری دسترسی خاصی ندارد. همه عشق در پشت گوشی موبایل و با پیام ها رد و بدل میشود.چاره ای جز باور کردن تمام حرف هایش ندارید.

هیچکس و هیچچیز سرنخی از صحت حرف های طرف مقابلتان به شما نمیدهد.  و حتی با بررسی نشانه های عاشق شدن هم نمیتوان به نتیجه درستی درباره ی احساسات او رسید.

پس احتمال شکست در رابطه مجازی بسیار زیاد است. اما شکست در همه زمینه های زندگی امری طبیعی است. نکته مهم اینجاست که بعد از شکست چکار کنیم و برای پیش گیری از شکست در عشق مجازی چه کنیم.

بعد از شکست چکار کنیم

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که هنگام تماشای تلویزیون و یا هنگامی که در تاکسی نشسته‌ایم، ناخودآگاه ذهن‌مان به سمت موضوعی در گذشته منحرف می‌شود و برای دقایقی و ساعاتی و یا حتی چند روز کنترلش را از دست می‌دهیم.

در حقیقت اگر آگاه نباشیم که ذهن‌مان در حال سفر به گذشته است، نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. اما اگر حواس‌مان جمع باشد، به محض این‌که ذهن بخواهد به گذشته سفر کند به آن یک ایست محکم می‌دهیم و از پیش‌روی آن جلوگیری می‌کنیم.

مثلا می‌توانیم به‌ خود بگوییم «ساکت، دیگر نمی‌خواهم بیشتر فکر کنم.»ذهن تا حد معینی گنجایش دارد و باید به نوعی از افکار نامطلوب و دوست‌نداشتنی خالی شود. گاهی هم پیش می‌آید که ذهن ما آنقدر از وقایع گذشته‌ و اتفاقات پیش‌آمده پر است که انگار ظرف آن پرشده و در حال لبریز شدن است.

در این حالت وقایع روزمره مرتب در ذهن مرور می‌شود و نمی‌توان به موضوع دیگری فکر کرد. بهترین کار در این زمان نوشتن است. کافی است هرچه در ذهن داریم بدون هیچ‌گونه انتخابی روی کاغذ بیاوریم و هیچ‌ چیزی را جا نیاندازیم.

البته نوشته‌ها باید کامل و صادقانه باشد تا ذهن‌مان نیز کاملا تخلیه شود. مرحله بعدی دورانداختن و یا سوزاندن نوشته‌ها است. پس برای اینکه بعد از شکست در عشق مجازی حس بهتری را تجربه کنید، نوشتن را فراموش نکنید.

این شکست قابل پیشگیری است

برای پیشگیری از آسیب‌ روحی طی مدت آشنایی قبل از وابستگی و حتی ازدواج با مرد مورد علاقه، باید شناخت‌مان جلوتر از احساس‌مان حرکت کند، چون اگر احساسات زودتر از شناخت پیش برود ممکن است طرفین خیلی زود به هم وابسته شوند و دل ‌کندن سخت شود.

همچنین اگر به هر دلیلی در دوران آشنایی قبل از ازدواج و نامزدی به این نتیجه رسیدیم که باید به طرف مقابل نه بگوییم، بهتر است که صادق باشیم و با یک خاطره خوب از هم جدا شویم؛ در واقع باید به این بلوغ رسیده باشیم که جواب منفی نباید حتما با دعوا و دلخوری و حرف‌های آزاردهنده باشد و می‌توان خیلی آرام و با آرامش از هم جدا شد.

به‌ خصوص اگر از همان ابتدا آگاه باشیم که ممکن است از هم جدا شویم و این امری طبیعی است.هیچ‌کس و هیچ‌چیزی به اندازه ذهن‌مان به ما نزدیک نیست. برای آرامش روح، نیاز است که ذهن‌مان را آرام نگه داریم و فراموش نکنیم که آشنایی قبل از عاشق شدن برای شناخت است و لزومی ندارد که حتما و تحت هر شرایطی به ازدواج ختم شود.

نباید ذهن‌مان را گول بزنیم، چون بعد از فروکش کردن احساسات از خواب غفلت بیدار می‌شود و شاید این بیداری زمانی اتفاق بیفتد که جبران مسیری که رفته‌ایم خیلی دشوار باشد.(چگونه پسری را در فضای مجازی عاشق خود کنیم)

مزیت ها و معایب عشق مجازی

عشق مجازی صحیح است یا غلط
عشق مجازی صحیح است یا غلط

این‌روزها زمانی که در دنیای مجازی می‌گذرانیم بیشتر و بیشتر می‌شود. از آنجا که ما انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستیم، مانند دنیای واقعی روابط‌مان را در دنیای مجازی هم توسعه می‌دهیم.

در این میان ممکن است شبکه‌ی ارتباط اجتماعی‌مان از طریق دنیای مجازی گسترش یابد و حتی تصمیم بگیریم در دنیای وب، سایت‌ها و برنامه‌های دوست یابی به‌دنبال نیمه گمشده بگردیم.

تصمیم‌مان هر چه باشد رویارویی با دشواری‌های داشتن رابطه‌ در فضای مجازی و عشق مجازی غیرقابل‌اجتناب است. در این مقاله صادقانه درباره ی مزیت ها و معایب یا همان خوبی ها و بدی های داشتن یک عشق مجازی میپردازیم. تا ببینیم آیا عشق مجازی صحیح است یا غلط .

ارتباط مجازی

ارتباط مجازی و عاشق شدن یک ریسک محسوب می شود زیرا شما نمی توانید از طریق فضای مجازی فرد مورد نظر خود را تمام و کمال بشناسید و شما تا حدی از او شناخت به دست می آورید که او خود را معرفی کند .

در فضای مجازی ممکن است طرف مقابل شما خود را آنگونه که هست معرفی نکند و برخی از جنبه های شخصیتی آن فرد هنوز برای شما ناشناخته باقی بماند.شما هیچگاه نمی توانید تا زمانی که به صورت حضوری با او ملاقات نکنید ، از او شناخت وسیعی به دست آورید.

پس باید کاملا احتیاط کنید و جدی باشید و تا زمانی که در دنیای واقعی با یکدیگر ملاقات می کنید از عاشق شدن خودداری نمایید. زیرا درگیری احساستان ممکن است برای شما عواقب زیادی را در پی داشته باشد.

برای اینکه بتوانید از فردی که از طریق فضای مجازی با او آشنا شده اید شناخت به دست آورید ، ملاقات های بیشتر با او داشته باشید و بدون درگیر کردن احساستان سعی کنید او را بشناسید. ارتباط کلامی رو در رو که با دیدن و شنیدن همراه است باعث کسب اطلاعات بهتری خواهد شد.

مزیت‌های رابطه و عشق مجازی

  • امکان آشنایی با افرادی که شانس ملاقات با آنها را پیش از این هرگز نداشتیم.
  • اگر اعتماد به نفس نداریم، لکنت زبان داریم یا گاهی زبان‌مان می‌گیرد، در اینترنت هیچ کدام آشکار نمی‌شوند. بنابراین می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس کمک کند.
  • چون باید بنویسیم، بهتر درباره‌ی ایده‌ها و درونیات‌مان فکر می‌کنیم.
  • امکان ویرایش چندباره‌ی گفته‌هایمان را داریم.
  • اگر خوب می‌نویسیم، احتمالا بهتر از دنیای واقعی می‌توانیم خودمان را معرفی کنیم و جلوه دهیم.
اشکالات رابطه و عشق مجازی
  • بیشتر وقت‌ها واقعیت‌ها برای‌مان مهم نیست. مثلا در دنیای واقعی وقتی با همکارمان مشکل پیدا می‌کنیم، پیگیری می‌کنیم تا ببینیم آیا مشکل شخصی دارد اما در دنیای مجازی به‌ندرت چنین کاری می‌کنیم. آدم‌ها اغلب باور دارند می‌توانند به‌راحتی طرف مقابل را با دیگری جایگزین کنند.
  • ممکن است ما عادت داشته باشیم از حرکات بدن، نشانه‌های فیزیکی و تماس چشمی بسیار استفاده کنیم، چنین امکانی در ارتباط آنلاین وجود ندارد. شکلک‌ها و ایموجی‌ها کمی به انتقال روشن‌تر پیام کمک می‌کنند اما هیچ چیز جای لبخند حقیقی یا دیدن چهره‌ی غمگین افراد را نمی‌گیرد.
  • بدون نشانه‌های فیزیکی، ممکن است به‌راحتی فریب بخوریم.
  • احتمال اینکه دیگران برداشت نادرستی از نوشته‌های ما داشته باشند، بسیار زیاد است.
  • معمولا آدم‌ها با رابطه‌ی کلامی و زبانی بهتر از نوشتار خود را معرفی می‌کنند.
؛؛شما میتوانید از طریق تلگرام و واتس آپ به صورت رایگان با تیم روانشناسی سربرگ تازه در ارتباط باشید و سوالات خودتان را بپرسید. ما به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات شما همراهان عزیز سربرگ تازه هستیم؛؛

۰۹۱۲۹۳۰۵۰۲۰

1 دیدگاه

  • نه بنظر من اینجوری نیست چون اگه واقعی واقعی عاشق بنظر باشی تو رابطه ای که دارین دروغ نمیگین بنظر من اینجوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *