اعتماد به نفس چیست,افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران,آزمون اعتماد به نفس,اعتماد به نفس در نوجوانان,اعتماد به نفس pdf,مقاله در مورد اعتماد به نفس,اعتماد به نفس در کودکان,راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان,اعتماد بنفس,

اعتماد به نفس چیست,افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران,آزمون اعتماد به نفس,اعتماد به نفس در نوجوانان,اعتماد به نفس pdf,مقاله در مورد اعتماد به نفس,اعتماد به نفس در کودکان,راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان,اعتماد بنفس,


اعتماد بنفس چیست؟ چرا باید اعتماد بنفس داشت

بدون شک نداشتن اعتماد بنفس ممکن است فرصت های بسیاری را از ما بگیرد، زیرا از پذیرش ریسک و خطر کردن هراس خواهیم داشت. ترس از شکست باعث میشود نتوانیم تجربه های جدیدی بدست بیاوریم نتوانیم چیز جدیدی را امتحان کنیم.نگاهی کنید به افزایش اعتماد بنفس

چه کسانی اعتماد بنفس دارند

اعتماد بنفس ارثی نیست، ژنتیک انسان ها شامل ژنی به نام اعتماد بنفس نیست. بلکه اعتماد بنفس مانند یادگرفتن هنر است، آموختنی و بدست آوردنی است. عذت نفس معطوف به یک چیز نمیشود بلکه سطوح مختلفی را در بر میگیرد.

به عنوان مثال ممکن است شما در یک رشته ورزشی مهارت خاصی داشته باشید و با عذت نفس کامل در این ورزش بدرخشید ولی در عین حال از صحبت کردن در کلاس درس وحشت داشته باشید. عذت نفس یک شی بی ثبات است. ممکن است شخصی را ببینید که روزی در میان جمعیتی به راحتی آواز میخواند یا نمایش اجرا میکرد ولی حالا این عذت نفس را در خود از دست داده است. دلیل این اتفاق  رویداد های جدیدی است که در زندگی این فرد رخ داده و باعث تغییر او شده است.باید مهارت های عذت نفس را در زبان بدن خود نیز حفظ کنید.(نگاهی بکنید به چگونه با اعتماد بنفس باشیم)

وابستگی اعتماد بنفس

اعتماد بنفس شما نباید به عوامل بیرونی وابستگی داشته باشد. مثلا ثروت روابط شغل اطرافیان و… حتی نباید عذت نفس خود را با یک هدف گره بزنید، بعضأ مشاهده میشود شخص تمام عزم خود را جمع میکند برای رسیدن به یک هدف مثلا خریدن یک ماشین خاص، نمیتوان گفت این هدف یا عذت نفس در رسیدن به این هدف ایراد دارد اما میتوان به شما اطمینان بدم که اینگونه عزت نفس کامل نیست، و دارای نقص است.

چرا؟ اگر عذت نفس شما در گرو رسیدن به یک هدف باشد شما فقط یک معیار برای رسیدن به آن هدف دارید و این معیار کافی نخواهد بود نه برای رسیدن به هدف و نه برای حفظ عذت نفس شما. با از بین بردن وابستگی به نظر دیگران می توانید عذت نفس بیشتری در خود ایجاد کنید چرا که وابستگی به نظر دیگران به این معنی است که یک باور محکم و قاطع در مورد توانایی های خود و اینکه واقعا چه کسی هستید ندارید.

دیگران اگر از اقدامات شما راضی باشند، می گویند فرد خوبی هستید؛ اگر نباشند برچسب نادان، احمق یا هر چیزی دیگری را می زنند که بر اساس ادراک ناقص خودشان است. البته شما نیز این برچسب ها را در مورد خود با آغوش باز می پذیرید زیرا از همان آغاز تصمیم گیری در مورد اینکه شما واقعا چه کسی هستید را به آنها سپرده اید. اگر این رویکرد، فلسفه ی زندگی شما است پس هر چه زوتر آن را تغییردهید. هدف از داشتن اعتماد بنفس موفقیت در هر چیزی است پس باید عذت نفس خود را به یک عامل درونی وابسته کنید مثلا احساس موفقیت کردن هر بار که شما در هدفی موفق  را بدست می آرید هنوز هم بدنبال رسیدن به ان حس خواهید بود.

؛؛برای آشنایی با مراحل و تکنیک ها همچنین پرسش سوالات خود میتوانید به تیم مشاوره سربرگ تازه از طریق تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کنید.

09129305020

 

Telegram (برای ارتباط سریع تر با تلگرام روی لینک آبی رنگ کلیک کنید)

Whatsapp (برای ارتباط سریع تر با واتس آپ روی لینک آبی رنگ کلیک کنید)

کانال روانشناسی: sarbargetaze

مقالات مرتبط:

چگونه یک رابطه شکست خورده را برگردانیم

چگونه با اعتماد بنفس باشیم

دینامیک های مرد و زن در روابط عاشقانه

چگونه عشقمان را عاشق خود کنیم

لینک کانال تلگرام: sarbargetaze

2 دیدگاه

  • اعتماد بنفس یعنی همه چی یعنی میتونی توی تمام موارد زندگیت موفق باشی من خودم یه آدمی بودم که حتی یه دوست و رفیق نداشتم خیلی خودخوری میکردم و فقط با خونوادم راحت بودم و تمام خشممو سر اونا بخصوص مادر و پدر عزیزم خالی میکردم و برعکس توی جمع یه آدم اروم و منزوی و بقول همه باادب بودم اما توی قلبم جهنم بود بخدا خیلی سخته وقتی اعتماد بنفس نداشته باشی از درون پیر میشی تکنیک هایی که شما بزرگوار توی دوره بمن آموزش دادید تک بودن تک. من خودمم خیلی سعی کردم و تونستم موفق بشم امیدوارم سالی پر از برکت براتون باشه و همیشه دلتون شاد باشه استاد محترم و گرامی

    • سلام عرض شد. خوشحالم که سربرگ تازه در حل مشکلات شما تونسته کمکی مفید ارائه بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *