چگونه عشقم را فراموش کنم

چگونه عشقم را فراموش کنم


چگونه عشقم را فراموش کنم

اگر این سوال ها را در اینترنت جستجو کنید، چگونه معشوق خود را فراموش کنیم چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم چگونه از عشق خود دل بکنیم راههاي فراموش كردن يك نفر فراموش كردن عشق اول دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم چگونه خیانت را فراموش کنیم، با راه حل های مشابه برای فراموش کردن عشقتان مواجه میشوید.

تمام مقالاتی که با آن برخورد داشتید به احتمال زیاد پاسخ سوال چگونه عشقم را فراموش کنم را به یک صورت مشابه در اخیار شما قرار داده اند. تصمیم دارم در این مقاله شما را با روش دیگری که مورد تاید روانشناسی است آشنا کنم.

هدف تان را بهتر بشناسید

فراموش کردن عشق اول آسان نیست شاید فکر کنید این کار امکان پذیر نیست اما شما میتوانید عشق از دست رفته خود را فراموش کنید حتی اگر این یک نفر عشق اول شما باشد. معشوق شما دیگر در زندگی شما حضور ندارد باید تصمیم به فراموش کردن او بگیرید.این رابطه دیگر تبدیل به یک عشق یک طرفه شده است او از شما دل کنده است و باید بدانید که وقت آن رسیده که از عشق خود دل بکنیم. راه های فراموش کردن یک نفر شاید مسیری کوتاه باشد یا مسیری طولانی کدام را انتخاب خواهید کرد؟ میدانم خسته شدید از بس با خود گفتید دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم اما حتی میتوان یاد گرفت که چطور به راحتی شکست عشقی را تحمل کنیم. اینکه چگونه معشوق خود را فراموش کنیم یک مسئله غیر قابل حل نیست.

کافی است برای رسیدن به هدف چگونه عشقم را فراموش کنم وقت بیشتری بذارید و این مقاله را مطالعه کنید.

باوری در بین ما وجود دارد که برای فراموش کردن عشق خود باید صبر کنیم تا زمان همه چیز را حل کند و ما نمیتوانیم از درد خود کم کنیم. تفاوتی ندارد یک شخص مغرور باشید یا حساس فردی قوی باشید یا ضعیف موفقیت های بزرگی بدست آورده باشید یا فقط یک زندگی ساده برای خود ساخته باشید، اگر در رابطه خود شکست بخورید قطعا دچار ناراحتی خواهید شد هر چقدر هم که یک فرد خود ساخته باشید. اما به خودتان بستگی دارد که آیا اجازه بدهید این شکست باعث توقف شما بشود یا از این مرحله عبور کنید و مجدد موفقیت را در آغوش بکشید.

 

چگونه عشقم را فراموش کنم
چگونه عشقم را فراموش کنم

چگونه عشقم را فراموش کنم

فراموش کردن عشق کار آسانی نیست ولی نباید فراموش کردن را غیر ممکن تصور کرد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید این است که انسان قادر به انجام هر کاری است. فقط کافیست این باور را در خود پرورش دهید سپس خواهید دید که شکست در مقابل شما محکوم به نابودی است.

ضمیر ناخود آگاه ما کاملا قابل برنامه ریزی است، هرباوری که در ناخود اگاه خود شکل بدهیم و پرورش دهیم در خود آگاه ما بروز میکنید و کاملا تبدیل به آن باور میشویم مثلا اگر باور داشته باشیم که ما نمیتوانیم در یک درس نمره کامل را بگیریم باعث میشود موقع تمرین تمام دقت خود را بکار نبریم در امتحان استرس داشته باشیم و تمام دانسته های خود را فراموش کنیم. وقتی ارتعاشات منفی از خود ارسال کنیم باعث میشود باور منفی بر ما قالب شود و تمام حرکات و اقدامات ما را دربر بگیرد.

اگر میپرسید چگونه عشقم را فراموش کنم بهتر است بدانید که ناخود آگاه در این مورد هم تاثیر بالایی دارد درست مانند مثال قبل اگر فکر کنید که شما نمیتوانید معشوق خود را فراموش کنید، تمام ذهن و ناخود آگاه شما بر این موضوع متمرکز میشود که زندگی بدون عشقتان برای شما ارزشی ندارد و فراموش کردن او غیر ممکن است.

پس من چگونه عشقم را فراموش کنم

اولین حرکت این است که دیگر از خود نپرسید چگونه عشقم را فراموش کنم. باید بدانید که مسئله اصلی چگونه فراموش کردن نیست چیزی که اهمیت دارد عشقتان یا شرایط شما بدون حضور او نیست همه چیز راجب شما احساس و باوران است. پس دیگر ذهن خود را با چگونه عشقم را فراموش کنم مشغول نکنید.

شما به راحتی میتوانید به این هدف دست پیدا کنید فقط کافی است نکاتی را رعایت کنید و مراحلی را طی کنید. همانطور که عرض کردم نگذارید تمام ذهن شما تبدیل به سوال چگونه عشقم را فراموش کنم بشود.

چگونه عشقم را فراموش کنم
چگونه عشقم را فراموش کنم

مرحله اول:

حل مسئله: وقتی در شرایط جدایی قرار میگیریم و مدام با خود میگویم چگونه عشقم را فراموش کنم احساس ما میگوید که دوسش دارم نمیتونم فراموشش کنم، این احساسات ما است که مانع پیشرفت و گذر از مشکلات ما میشود راه غلبه بر احساسات تمرین کردن و تقویت ذهن است.

در مرحله اول باید به این باور برسید که زندگی تمام نشده و عشقتان تنها کسی نبود که باعث میشود شما خوشبخت بشوید زیرا برای خوشبخت شدن نیاز به شخصی ندارید. هنوز انتخاب های زیادی در زندگی پیش روی خود داری با اشخاصی دیگری آشنا خواهید شد و مطمعن باشید عشق قبلی شما تنها عشق زندگی شما نخواهد بود. از پایان رابطه اطمینان حاصل کرده و دائما این مسئله را با خود تکرار کنید. به محض اینکه امید به بازگشت از بین برود به راحتی جدایی را قبول می کنید و خیلی زود خود را دور از عشق به او میابید.

مرحله دوم:

حقیقتی که مردم نسبت به آن آگاه نیستند این است: ترس ها با فرار کردن از آن ها و یا انکار کردنشان رشد می کنند و قوی تر می شوند. همین اتفاق در شکست عشقی نیز رخ می دهد؛ اگر تلاش کنید خودتان را سرگرم و مشغول کرده و ازطرف مقابلتان فرار کنید احساسات شما نسبت به او بیشتر شده و رنج و عذابتان افزایش پیدا می کند.

راه حل روانشناسان برای استقامت در برابر ترس ها این است که به طور مداوم در معرض آن ها قرار بگیرید و به هیچ عنوان از آن فرار نکنید. برای فراموش کردن معشوق قبلی تان نیز باید تا می توانید با او برخورد داشته و به یاد داشته باشید که بهبودی شما پس از جدایی زمانی آغاز می شود که جدایی را بپذیرید و با آن رو به رو شوید.

مرحله سوم:

تمام یادگاری ها و هدیه هایی که از عشقتان دارید از خود دور کنید، برای فراموش کردن نیاز نیست تمام این یادگاری ها را در کنار خود داشته باشید و به آنها نگاه کنید. این کار نه تنها کمکی نمی کند بلکه باعث میشود احساسات و خاطرات شما پررنگ تر بشود و نتوانید عشق خود را فراموش کنید.

از مکان هایی که با عشق قبلی خود در آن خاطره دارید دوری کنید حتی اگر عشقتان را هر روز میبینید نیاز نیست به جاهایی بروید که با او خاطره دارید نباید تصویر سازی کنید و او را در آن مکان کنار خود ببینید برای رسیدن به احساس قبلی خود.

تمام عکس ها را پاک کنید نیازی نیست از عشقتان نزد شما عکسی باشد وقتی تصمیم به فراموشی گرفتید و در جستجوی پاسخ سوال چگونه عشقمان را فراموش کنیم هستید دیگر نیاز نیست عکس اورا داشته باشید. نباید عشقتان را در شبکه های مجازی دنبال کنید و مدام خاطرات را یادآوری کنید. نیاز نیست به ترانه ها یا فیلم هایی که شما را یاد عشق قبلیتان می اندازد توجه کنید. شما این ترانه ها را قبلا گوش کرده اید فیلم ها را دیده اید پس مجدد تکرار نکنید.

مرحله چهارم:

ترانه های شاد گوش کنید گوش دادن ترانه های شاد باعث میشود شما از شکست عشقی فاصله بگیرید و بتوانید روحیه بهتری را داشته باشید این کار در فراموش کردن عشق یک طرفه تاثیر زیادی دارد.

ایجاد تغییر در خود یک تغییر ایجاد کنید مهم نیست این تغییر چقدر بزرگ  باشد. میتوانید یک رشته ورزشی را انتخاب کنید یا در یک کلاس ثبت نام کنید مانند کلاس زبان. به دنبال یاد گیری چیزی بروید که هیچ وقت برای این موضوع وقت نذاشتید، علاقه خود را دنبال کنید زیرا اکنون هم وقت بیشتری دارید هم ذهنتان بدنبال موضوعی سرگرم کننده برای فراموشی عشقتان میگردد.

مسافرت بروید یک مسافرت کوتاه یا یک مسافرت طولانی بسته به شرایط خودتان. حتما این مسافرت را با دوستان خود بروید. سفر کردن و تفریح باعث میشود حس شادابی گذشته را بدست بیاورید. راه های فراموش کردن یک نفر در غصه فرو رفتن نیست نباید فکر کنید که من نمیتوانم از او دل بکنم. زمان بیشتری را با خانواده و دوستان خود سپری کنید. با اعضای خانواده صحبت کنید، برنامه ریزی کنید یک کار مشترک انجام بدهید.

کتاب بازگشت به عشق

یک فرد موفق هوش هیجانی بالایی دارد، یک شخص رو به پیشرفت مهارت های ارتباطی قوی دارد. میداند کجا باید صبر کرد، کی باید حرف زد، قبل از حرف زدن و عمل کردن همه چیز را میسنجد. یک شخص موفق احساسات خود را کنترل می کند، توانایی یادگیری خوبی دارد، عقل و مهارت خود را بالاتر از خرافات و احساساتش قرار میدهد برای همین از هر مشکلی پیروز خارج میشود. راه برگرداندن یک شخص صرفا تکیه به معنویات نخواهد بود.

برای موفقیت صد در صد در مراحل ترمیم عشق و یا جذب عشق شما نیاز به علم و تکنیک های روز دارید که با جهان امروزی هماهنگ باشد، در کتاب بازگشت به عشق تکنیک های ان ال پی، تکنیک های روانکاوی، مهارت های ارتباطی، تکنیک های متقاعد سازی مرحله ای و تکنیک های نفوذ به ناخودآگاه به همراه قانون جذب بیان شده است که میتواند تاثیر بسیار زیاد و چشمگیری روی روابط شکست خورده بذارد.

؛؛برای آشنایی با مراحل و تکنیک ها همچنین پرسش سوالات خود میتوانید به تیم مشاوره سربرگ تازه از طریق تلگرام و واتس آپ پیام ارسال کنید.

09129305020

مقالات مرتبط:

وقتی عشقت بلاکت میکنه

چگونه عشق از دست رفته خود را برگردانیم

شکست عشقی و دلایل آن

چگونه شکست عشقی را تحمل کنیم

20 دیدگاه

  • اصلا نمیشه فراموش كرد و تا آخر عمر هروقت كه ناخودآگاه درهر موقعیتی یادت بیفته ناراحت میشی…
    فقط میشه خودتو به بیخیالی بزنی تا به نبودنش عادت كنی

    • سلام عرض شد برای حل مشکل و پرسش و پاسخ از طریق شما ره 09129305020 در تلگرام یا واتس آپ پیام بدید روابط عمومی موسسه پاسختون رو میدن و به مشکلتون رسیدگی میکنن

  • باور کنید خودمو به بی خیالی میزنم اما وقتی یه فیلم یا ترانه ی عاشقانه میبینم بدجور گریه میکنم که گریه کردن امونمو بریده من دلم میخواد فراموش بشه دیگه از ذهنم از قلبم میخوام دیگه گریه و دلتنگی نکنم واسش اما نمیتونم حتی همین دلتنگی من باعث افت تحصیلی من میشه خدایا چیکار کنم????

    • برای اینکه یک شخص را جذب کرد باید روی ناخود اگاهِ فرد تاثیر گذاشت و نفوذ کرد. اولین مرحله ی ترمیم رابطه قطع کامل ارتباط از طرف شما است.
      قطع ارتباط باید به صورت یک طرفه باشد { پیام ندید، تماس نگیرید، واسطه ارسال نکنید، در شبکه های اجتماعی پست ها و یا عکس های مربوط به ایشون یا پست هایی که نشان دهنده احساس ناراحتی شما است منتشر نکنید }
      حداقل بین یک الی دو ماه نباید هیچ ارتباطی از طرف شما برقرار شود تا ایشان تنش ها و احساسات منفی به وجود آمده را فراموش کنند. هدف اصلی از قطع ارتباط این است که شخص مقابل، خلاءِ نبود شما را به صورت کامل احساس کند تا شرایط برای ایجادِ احساساتِ مثبت فراهم شود و تمام تنش ها از بین رود. دلیلِ ضرورتِ این کار این است که شما دیگر با واکنش منفی از طرف شخص مورد نظر روبرو نشوید.
      توجه داشته باشید برای شروعِ این قطع ارتباط شما نباید پیامی مبنی بر کات کردن یا تمام کردنِ رابطه یا اینکه مدتی نمی خواهید پیام بدهید، ارسال کنید. قطع ارتباط باید یک طرفه و از سمت شما باشد بدون گفتن حرفی راجب این موضوع.

    • من کسیو دوست داشتم چهار سال با هم بودیم همه چیز همدیگه بودیم واسه هم میمردیم ولی خانواده هامون اجازه ندادن ب هم برسیم و من ازدواج کردم و از هم جدا شدیم
      همسرم منو خیلی دوست داره ولی من احساسی بهش ندارم
      دلم میخواد عشق قبلیمو فراموشش کنم ولی نمیشه😔

      • سلام برای اینکه شخصی را فراموش کنید ابتدا باید احساسات خودتان را کنترل کنید. برای کنترل احساسات باید اعتماد به نفس و خود باوری را در خودتان شکل و پرورش بدهید.
        فراموشی، رابطه ی عاطفی ساده نیست. برای اینکه دچار افسردگی یا آسیب های روحی نشوید باید در مرحله دوم، باور های خودتان را تغییر بدهید. باور هایی مانند: “من بدون او میمیرم، او همه چیز من است و ….”
        در مرحله سوم باید به کمک تکنیک های اِن اِل پی، باور های جدید را جایگزین کنید. باور هایی مانند: “من می توانم، من برای خوشبخت شدن نیاز به کسی ندارم و …”
        در مرحله آخر شما باید به کمک تکنیک ها اهدافی را انتخاب کنید. اهدافی که وابسته به عوامل بیرونی نباشند و منشأ آن ها کاملا درونی باشد

  • فقط میخام بگم تا حال یک ماه از جدایی مون گذشته ولی نتونستم فراموشش کنم اون عشششششششششششششققققققققققققققققققققممممممممممممممممممم بود مگه ممکنه فراموش کنم؟؟؟؟؟؟???????????????????????????????????????

    • بله ممکنه فراموش کنید همه ما بالاخره یک روز بصورت کامل همه چیز رو فراموش می کنیم و هیچ چیز غیر ممکنی وجود نداره

    • سلام عرض شد هر مشکلی هر رابطه ای یک روزی کامل فراموش میشه و حتی چیزی از اون رو بخاطر نخواهید آورد اجرای این تکنیک ها کمک می کنه سریع تر فراموش کنید

  • سلام خسته نباش نمیدانم از کجا شروع کنم عشقم داره از دست میره و میتوانم جلوی خواستگاریش بگیرم ولی هرچه استخاره بندازم درمورد جلوگیری ازخواستگاریش نهی درمیاد من ازدواج کردم وخواستم این دومیمم باشه ولی داره میره چکار کنم نعلت برخودم که هرچه عذابه دارم برای خودم نازل میکنم

    • سلام دوست عزیز این درست نیست که شما به همسرتون خیانت کنید اگر از زندگیتون راضی نیستید اول جدا بشید بعد به فکر ازدواج باشید.

  • سلام ترو خدا کمکم کنید ازش جدا شم ۷ساله با ی نفر هسم دوساله مامانمو از دس دادم خیلی دلم خونه خیلی غریبم هنوز ب طرفم نگفتم اب خوردی نوش جونت مامان منو گور ب گور میکنه خسته شدم چند بار هم خودکشی کردم ولی نشد ترو خدا کمکم کنین فراموشش کنم ازش جدا شم

    • سلام دنیای عزیز بهتره به تیم سربرگ تازه در تلگرام یا واتس آپ پیام ارسال کنید تا مشکلتون بصورت خصوصی بررسی بشه.
      09129305020

  • سلام من مشکلی که دارم اینه که نمیتونم طرف حسابم منو دوست داره یا نه ولی هی من می‌خوام فراموشش کنم نمیشه میشه کمک کنی

    • سلام عرض شد رابطه شما باید بررسی بشه تا متوجه بشیم شرایط این رابطه به چه صورته شما می تونید توی تلگرام یا واتس آپ پیام ارسال کنید و سوالات خودتون رو از روانشناسان تیم سربرگ تازه بصورت رایگان بپرسید.
      09129305020

  • سلام من مشکلی که دارم اینه که نمیتونم طرف حسابم منو دوست داره یا نه ولی هی من می‌خوام فراموشش کنم نمیشه میشه کمک کنی ممنونم

    • برای اینکه شخصی را فراموش کنید ابتدا باید احساسات خودتان را کنترل کنید. برای کنترل احساسات باید اعتماد به نفس و خود باوری را در خودتان شکل و پرورش بدهید.
      فراموشی، رابطه ی عاطفی ساده نیست. برای اینکه دچار افسردگی یا آسیب های روحی نشوید باید در مرحله دوم، باور های خودتان را تغییر بدهید. باور هایی مانند: “من بدون او میمیرم، او همه چیز من است و ….”
      در مرحله سوم باید به کمک تکنیک های اِن اِل پی، باور های جدید را جایگزین کنید. باور هایی مانند: “من می توانم، من برای خوشبخت شدن نیاز به کسی ندارم
      در مرحله آخر شما باید به کمک تکنیک ها اهدافی را انتخاب کنید. اهدافی که وابسته به عوامل بیرونی نباشند و منشأ آن ها کاملا درونی باشد برای اینکه بتونید سریع تر پاسخ های خود را دریافت کنید به تیم روانشناسی سربرگ تازه پیام بدید 09129305020

  • سلام. وقت بخیر. 4 سال قبل بشدت عاشق یه دختر شدم توی دانشگاه، مثلا با حیا بود. و بشدت خوشگل ، البته بدون آرایش.
    خلاصه یه چند وقت گذشت و بشدت دعا میکردم که کاش یه ذره بهم حس پیدا کنه یا یه موقعیتی پیش بیاد تا بتونیم با هم حرف بزنیم و من محو چشمهاش بشم. چند ماه گذشت و اتفاقی یه روز توی حیاط دانشگاه یکهو صدام کرد، من اما به محض اینکه اون صدای جذاب و دخترونش رو شنیدم بشدت جا خوردم و قلبم داشت منفجر میشد. سرتونو درد نیارم چند بار صدام کرد و بلاخره برگشتم ببینم چی میگه. یه سوال درسی پرسید، منم از بس هول شدم یه جواب چرت بی ربط دادم و اون خندید و رفت….. و آتیش سوزانی انداخت به دلم
    تا 1 سال بعد بشدت این تجربه 10 ثانیه ای برام شیرین بود اما از وقتی که دیدم اون یه دختر هرزه کثیف شد، جگرم سوخت و آتیش گرفت و بعضی شبها گریه میکردم و دعا میکردم که برگرده به همون پاکی سابقش
    چه کار کنم از ذهنم بره بیرون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سلام. وقت بخیر. ۴ سال قبل بشدت عاشق یه دختر شدم توی دانشگاه، مثلا با حیا بود. و بشدت خوشگل ، البته بدون آرایش. خلاصه یه چند وقت گذشت و بشدت دعا میکردم که کاش یه ذره بهم حس پیدا کنه یا یه موقعیتی پیش بیاد تا بتونیم با هم حرف بزنیم و من محو چشمهاش بشم. چند ماه گذشت و اتفاقی یه روز توی حیاط دانشگاه یکهو صدام کرد، من اما به محض اینکه اون صدای جذاب و دخترونش رو شنیدم بشدت جا خوردم و قلبم داشت منفجر میشد. سرتونو درد نیارم چند بار صدام کرد و بلاخره برگشتم ببینم چی میگه. یه سوال درسی پرسید، منم از بس هول شدم یه جواب چرت بی ربط دادم و اون خندید و رفت….. و آتیش سوزانی انداخت به دلم تا ۱ سال بعد بشدت این تجربه ۱۰ ثانیه ای برام شیرین بود اما از وقتی که دیدم اون یه دختر هرزه کثیف شد، جگرم سوخت و آتیش گرفت و بعضی شبها گریه میکردم و دعا میکردم که برگرده به همون پاکی سابقش چه کار کنم از ذهنم بره بیرون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *